پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پورشهRS GT3 911

رکورد شکنی پورشه RS GT3 911 در پیست نوربرگ رینگ

سر انجام شایعات به حقیقت پیوست و نمونه جدید پورشه RS GT3 911 , توانست با ثبت تایم ۶:۵۶.۴ توسط راننده کمپانی یعنی Kevin Estre در پیست نوربرگ رینگ آلمان رکورد جدیدی را ثبت کند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو پورشه RS GT3 911 علاوه بر شکستن تایم پورشه spyder  918, توانست ۲۴ ثانیه […]

ارشیا
یکشنبه - ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

سر انجام شایعات به حقیقت پیوست و نمونه جدید پورشه RS GT3 911 , توانست با ثبت تایم ۶:۵۶.۴ توسط راننده کمپانی یعنی Kevin Estre در پیست نوربرگ رینگ آلمان رکورد جدیدی را ثبت کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

پورشه RS GT3 911 علاوه بر شکستن تایم پورشه spyder  918, توانست ۲۴ ثانیه زودتر از نسخه قبلی GT3 RS و ۱۶ ثانیه سریعتر از GT3 پیست نوربرگ رینگ را فتح کند. هم چنین پورشه  RS GT3 911 با ثبت این تایم به سومین خودرو در لیست سریع ترین نمونه های شهری در پیست نوربرگ رینگ, بعد از لامبورگینی هوراکان پرفورمانته و پورش RS GT2 911 قرار گرفت.

حتی مهندسین و طرفداران پورشه هم انتظار این تایم را نداشتند. Andreas Prueninger یکی از مدیران پورشه قبل تر در مصاحبه ای گفته بود که شاید نسخه جدید ۱۰ تا ۱۵ ثانیه از نسخه قبلی سریع تر باشد و اعتقادی به تایم زیر ۷ دقیقه نداشت. اما در یک کنفرانس خبری رانندگان تیم پورشه اعلام کردند که توانسته اند در روز تست , ۴ بار تایمی کمتر از ۷ دقیقه را ثبت کنند.

مشخصات فنی

موتور  نسخه جدید پورشه RS GT3 911 تنها ۲۰ اسب بخار بیشتر از نمونه قبلی قدرت دارد. انجین ۴ لیتری مشابه نمونه GT3 می باشد با این تفاوت که در پورشه RS GT3 911 از یک منیفولد جدید, اگزوز های تیتانیومی و تایمینگ میل سوپاپ متفاوت نسبت به نسخه قبلی استفاده شده. این موتور قادر به تولید ۵۲۰ اسب بخار قدرت و۳۴۶ پوند بر فوت گشتاور می باشد و رد لاین آن روی ۹۰۰۰ دور بر دقیقه تنظیم شده است که RS GT3 911 را به گاز خور ترین پورشه 911 تاریخ تبدیل کرده است. تنها آپشن موجود برای انتخاب گیربکس هم , گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه (PDK) می باشد.

پورشهRS GT3 911 (2)

زیر بندی

می توان گفت که نسخه جدید RS GT3 911 موفقیت خود را به بهره گیری از شاسی بهتر , فنر های سفت تر و تغییر در طراحی قسمت جلوبندی مدیون است. در قسمت جلو و عقب از فنر های کمکی استفاده شده که همراه با ضربه گیر جدید و میل موج گیر قابل تنظیم 911 GT3 را به یک سلاح مسابقه ای تبدیل کرده است. همانند نسخه هایی قبلی GT3 میزان ارتفاع , زوایای چرخ ها (کمبر و کستر) و پنجه چرخ قابل تنظیم می باشد. هم چنین پکیج Weissach  جدید شامل رینگ های سفارشی منیزمی می شود که وزن کمی دارند. این رینگ های جدید همراه با لاستیک های جدید Pilot Sport Cup 2 R میشلن با سایز ۲۶۵ در جلو و ۳۲۵ در عقب چسبندگی لازم برای پورشه 911 gt3 rs را فراهم می کند.

آیرو دینامیک

وقتی به تصویر پایین نگاه کنیم متوجه شباهت های آیرو دینامیکی زیادی بین 911 GT3 RS و 911 GT2 RS می شویم. بر روی کاپوت از چند محفظه هوا استفاده شده تا با ورود هوا ترمز ها خنک شوند. هم چنین این محفظه ها فرستادن هوا به کمک کانال های دیفیوزر به زیر خودرو موجب چسبندگی بهتر 911 GT3 RS می شود. بال عقب فیبر کربنی هم قابل تنظیم می باشد.

تست های انجام گرفته نشان می دهد که پورشه RS GT3 911 در سرعت ۱۲۴ مایل نیروی جاذبه دو برابری نسبت به GT3 معمولی تولید می کند. جهت سبک سازی بیشتر, درب صندوق جلو , گلگیر ها و کاپوت از فیبر کربن ساخته شده اند. هم چنین صندلی های عقب هم حذف شده اند و شیشه عقب هم سبک سازی شده است. اگر پول بیشتری داشته باشید می توانید GT3 RS را از این هم سبک تر کنید. آپشن ترمز های سرامیکی قابل سفارش می باشد که ۵۰ در صد از ترمز های آهنی معمولی سبک ترند. بعد از سفارش تمام آپشن ها از جمله Weissach GT3 RS, وزنی معادل ۱۴۳۰ کیلو گرم خواهد داشت.

 

بررسی 2 نسل از پورشه 911 در ایران / غیرممکن، غیرممکن است!

تجربه رانندگی با پورشه 911 توربو

من با ماشین ام دوستم! / دیدار با پورشه 911 تیپ 964

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی