پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

باتری به باتری خودرو

تذکراتی در مورد باتری به باتری کردن خودرو

در صورت خوابیدن باتری خودرو و نیاز به باطری به باطری کردن با خودرو دیگر باید یک سری نکاتی را رعایت کنیم تا از آسیب رسیدن به خودرو ها جلوگیری شود که در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم. همیشه با نزدیک شدن به فصل سرما و گذراندن گرمای تابستان و استفاده از کولر خودروها […]

امیر
سه شنبه - ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

در صورت خوابیدن باتری خودرو و نیاز به باطری به باطری کردن با خودرو دیگر باید یک سری نکاتی را رعایت کنیم تا از آسیب رسیدن به خودرو ها جلوگیری شود که در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم.

همیشه با نزدیک شدن به فصل سرما و گذراندن گرمای تابستان و استفاده از کولر خودروها که خود باعث روشن شدن فن خودرو می شود یکی از مشکلاتی که بسیاری با آن روبرو می شوند دشارژ شدن باتری خودروست که فشار زیادی را در فصل تابستان به باتری می یاوردکه این امر سبب عدم استارت خوردن خودرو می گردد در زمستان نیز هوای سرد باعث سفت شدن روانکار‌ها و روغن‌ها در خودرو می‌شود و همین سبب می‌شود تا استارت برای چرخش موتور نیروی بیشتری نیاز داشته باشد و در نتیجه برق بیشتری از باتری گرفته می‌شود.

درصورتی که باتری ضعیف شده باشد، در زمستان ضعف خود را نشان می‌دهد و در روشن کردن خودرو عاجز می‌شود. یکی از راه‌ها در اینگونه مواقع هول دادن خودرو است که با توجه به داشتن تسمه تایم در خودرو‌های امروزی، این کار توصیه نمی‌شود؛ چرا که ممکن است تسمه تایم در اثر لگد‌های ناگهانی ناشی از رها کردن کلاچ برای روشن‌شدن خودرو، تاب مقاومت نداشته باشد و پاره شود و یا اصلا از تنظیم خارج شود.


باطری ماشینت خوابیده و روشن نمی شه ؟ به اتویار زنگ بزن تا بیاد روشنش کنه!

(اینحا کلیک کنید تا آشنا شوید)


راه دیگری که وجود دارد استفاده از کابل اتصال باتری به باتری است تا با استفاده از یک خودرو دیگر، اتومبیل مانده در راه را روشن کنیم.

برای این کار باید به چند نکته مهم دقت کنیم که معمولا توسط کمتر کسی رعایت می‌شود؛

اول اینکه قبل از استارت زدن به موتور خودرو خاموش بهتر است تا باتری آن توسط خودرو دیگر که حتما روشن باشد، چند دقیقه با کمک کابل اتصال شارژ شود تا از ایجاد بار ناگهانی روی دینام خودرو روشن و آسیب رسیدن به آن جلوگیری شود.

برای این کار در حدود 15 تا 20 دقیقه وقت کافی است و دقت شود که قطب‌های باتری‌ها به درستی به هم متصل شوند. سپس بعد از استارت زدن خودرو خراب، به محض روشن شدن آن سریعا کابل‌ها جدا شوند؛ چرا که در صورتی که کابل‌ها متصل باشند ممکن است به خاطر تفاوت در میزان شارژ دینام‌ها، تداخل آمپر به وجود آید و باعث خرابی قسمت‌های برقی خودرو‌ها شود.

رعایت یک نکنه ایمنی در باز و بست کردن بست های باتری

نکاتی در ارتباط با خرید باتری خودرو

تامین بیش از 90 درصد نیاز بازار باتری خودرو از تولیدات داخلی

نحوه صحیح باتری به باتری کردن خودرو

آیا شارژر فندکی به باتری خودرو آسیب می رساند؟

انواع باتری اتومبیل و طریقه نگهداری از آنها

فصلی جدید در تولید خودروهای هیبرید/نسل آینده باتری های تویوتا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی