پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تست درایو ب ام و سری یک 2018

اولین تست درایو رسمی ب ام و سری یک جدید در ایران

اولین تست رسمی ب ام و سری یک جدید توسط پرشیا خودرو برگزار شد. در این تست که جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران و مدیران شرکت پرشیا خودرو حضور داشتند. مدل های 2018 ب ام و سری یک مورد تست و بررسی قرار گرفت. ویدیوی اختصاصی این تست را اینجا ببینید! به گزارش خبرنگار […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

اولین تست رسمی ب ام و سری یک جدید توسط پرشیا خودرو برگزار شد. در این تست که جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران و مدیران شرکت پرشیا خودرو حضور داشتند. مدل های 2018 ب ام و سری یک مورد تست و بررسی قرار گرفت.

ویدیوی اختصاصی این تست را اینجا ببینید!

به گزارش خبرنگار جوان خودرو

در این برنامه دو دستکاه از مدل های 120 و 125 برای تست آماده شدنده بودند و از ساعت 11 صبح تا حدود ساعت 15 بعد از ظهر پرشیا خودرو میزبان خبرنگاران بود. نکته جالب توجه این که مسئولین شرکت پرشیا خودرو برای اولین بار یکی از قهرمانان اتومبیلرانی کشور را برای انجام تست واقعی خودروهای خود دعوت کرده بودند تا قابلیت های ب ام و سری یک را بیش از پیش به در مقابل رسانه ها به نمایش بگذارند.

تست درایو ب ام و سری یک 2018

قبل از آغاز تست خودروها توسط خبرنگاران، نادر جعفری قهرمان اتومبیلرانی و تیونر با تجربه کشور، اقدام به انجام حرکات نمایشی با مدل 125 کرد. خودرویی که پیشرانه 2 لیتری آن با استفاده از توربوشارژ دو مرحله ای می تواند 224 اسب بخار نیرو تولید کند و گشتاور آن به 310 نیوتن متر می رسد. از این رو این خودرو به کمک گیرباکس 8 سرعته اتوماتیک دبل کلاچ خود در واقع یک فلفل تند و تیز است.

تست درایو ب ام و سری یک 2018

ب ام و سری یک در حال حاضر تنها خودرو هاچ بک دیفرانسیل عقب بازار ایران به شمار می رود و به همین دلیل هندلینگ جذابی دارد. نادر جعفری راننده با سابقه مسابقات سرعت بعد از چند ساعت تست این خودرو درباره ان به رسانه ها گفت: معتقدم این خودرو یکی از پایدارترین تولیدات کمپانی ب ام و است که تا به حال ساخته شده و در ایران حضور دارد.

تست درایو ب ام و سری یک 2018

وی ادامه داد: هوشمندی سیستم تعلیق و مدیریت ثبات و پایداری خودرو پیچ ها به گونه ای است که هر چند اجازه می دهد راننده پر هیجان خودرو را براند اما اشتباهات او را جبران کرده و سعی می کند بهترین دینامیک رانندگی را در لحظه برای خودرو رقم بزند.

 

جعفری افزود: نکته مهم در طراحی و هماهنگی موتور و گیرباکس این خودرو نیز کالیبراسیون خوب دنده ها با قدرت موتور است و تاخیر یا Lag توربو در همه خودروهای مجهز به توربوشارژ دیده می شود، در این خودرو بسیار اندک است. وی در پایان اشاره کرد: ما توانستیم چند دور تایم 60 ساخیه را برای پیمودن یک دور پیست به ثبت برسانیم که نشان از قبلیت های فنی این خودرو دارد زیرا این تایم در مسابقات اتومبیلرانی توسط خودروهای کلاس GT که از نظر فنی مورد بهینه سازی قرار گرفته اند ثبت شده است.

در ادامه برنامه هر یک از خبرنگاران این فرصت را داشتند تا در کنار راننده حرفه ای مسابقات بنشینند و یک دور پیست آزادی را در اوج هیجان پشت سر بگذارند. همچنین در ادامه هر یک از خبرنگاران فرصت داشتند هر دو مدل 120 و 125 را شخصات در پیش آزادی تهران برانند تا قابلیت های این دو خودرو را به خوبی لمس کنند.

مدل 120 نیز  از پیشرانه 2 لیتری مشترک با نمونه 125 بهره می برد که به دلیل استفاده از توربو شارژ تک مرحله ای قدرتی معادل 184 اسب بخار و 270 نیتون متر گشتارو بهره می برد. مدل 125 با شتباه صفر تا صد 6.1 ثانیه یک بچه موشک زمین به زمین است. همچنین نمونه 120 نیز می تواند در 7.1 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

 

کوچک ترین شاسی بلند ب ام و در میدان عمل/ بررسی فنی ب ام و X1 جدید

فل فل نبین چه ریزه!/ بررسی ب ام و سری 2 کانورتیبل

ب ام و X2 / پیش بینی جوان خودرو از خودروهای بازار در سال 97 (3)

چهره ای نو برای بازار پرمیوم کامپکت ها/ رونمایی 4 مدل مینی توسط پرشیا خودرو

زندگی به سبک ب ام و / معرفی اکسسوری های ب ام و

فلفل تند و تیز ب ام و با ۴ چرخ متحرک!/بررسی ب ام و سری 3 جدید

قهرمان بی رقیب تر از همیشه/ بررسی فنی ب ام و سری 5 جدید

ب ام و های دم بریده!/ نگاهی به هاچ بک های جدید ب ام و در بازار ایران

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی