پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تست درایو پیکاپ آمیکو

تجربه رانندگی با پیکاپ آمیکو در تبریز

‎در حاشیه‌ ‎افتتاح رسمی خط تولید پیکاپ آمیکو فرصتی دست داد تا خبرنگاران ضمن مشاهده توان بالاتر این خودرو در صعود از شیب غلطک دار نسبت به تویوتا هایلوکس مدل ۲۰۱۶، طی یک تست درایو و بررسی کوتاه توانمندی های این پیکاپ را از نزدیک بسنجند. ‎آنچه در ادامه می آید حاصل مشاهده و راندن […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

‎در حاشیه‌ ‎افتتاح رسمی خط تولید پیکاپ آمیکو فرصتی دست داد تا خبرنگاران ضمن مشاهده توان بالاتر این خودرو در صعود از شیب غلطک دار نسبت به تویوتا هایلوکس مدل ۲۰۱۶، طی یک تست درایو و بررسی کوتاه توانمندی های این پیکاپ را از نزدیک بسنجند.

‎آنچه در ادامه می آید حاصل مشاهده و راندن پیکاپ آمیکو توسط خبرنگار اعزامی جوان خودرو است:

‎پیکاپ آمیکو با بهره از یک شاسی توانمند، دفلاک اتوماتیک، پیشرانه ۲.۴ لیتری از تولیدات رسمی کمپانی میتسوبیشی با توان تولید ۱۴۳ اسب بخار، گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر و گیرباکس دستی ۵ سرعته در جایگاه یک پیکاپ تنومند کاملا موفق عمل می کند. همچنین استفاده از سیستم کلاچ تقویت شده در این پیکاپ از هدر رفت توان پیشرانه آن می کاهد.

تست درایو پیکاپ آمیکو

‎آمیکو پیکاپ اگرچه خودرویی قدرتمند در صعود از شیب ها و مسیرهای صعب نشان می دهد اما در مسیرهای تخت و شتابگیری اولیه چندان چالاک نیست، ضمن اینکه دقت نسبتا پایین ضرایب گیرباکس موجب سردرگمی راننده خصوصا حین سبک سازی گیرباکس از دنده ۲ به ۳ خواهد شد و گاه ممکن است به جای دنده ۳، دنده ۵ از سوی راننده انتخاب شود. این موارد گرچه برای یک پیکاپ آفرودر اولویت به حساب نمی آید اما برای خودرویی چندمنظوره چندان ایده آل نیست.

‎ترمزها توانمند هستند و استفاده از دیسک های ترمز با آلیاژ به شدت مقاوم سازی شده در برابر حرارت بالا، خیال راننده را آسوده می کند.

‎موتور آمیکو به صورت کارخانه ای با سوخت سی ان جی کالیبره و سازگار است و با مجموع ۲ باک بنزین و گاز سی ان جی، می تواند تا هزار کیلومتر پیمایش داشته باشد که رقمی ایده آل خصوصا برای سفرهای آفرود به نظر می رسد.

تست درایو پیکاپ آمیکو

‎قطعات فنی این خودرو نیز با مهندسی و بازمهندسی آمیکو و تجهیز به قطعات محافظ و پشتیبانی چون روکش های لاستیکی و پلاستیکی چندلایه و قطعات محافظ آلیاژی حکایت از عمر بالا و مقاومت مناسب دارند.

‎همچنین در مقام مقایسه با رقبا، این پیکاپ سواری نرم تر و کم تنش تری مخصوصا در صندلی عقب ارائه می دهد که دلیل این موضوع را می توان در فاصله فنرشمش سیستم تعلیق عقب خودرو از نقطه شروع صندلی عقب جست و جو کرد. فضای نشیمن نیز چه در صندلی های جلو و چه در صندلی های عقب برای فردی حتی با قد فراتر از ۱۸۰ سانتی متر کافی و مناسب است.

‎آمیکو با بهره از تجهیزات رفاهی رده متوسطی چون سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر رنگی مجهز به رهیاب ماهواره ای، دوردوزی چرمی فرمان، تودوزی چرم مصنوعی و … دست کم یک نسل از تجهیزات خودروهای روز بازار از جمله محصولات چینی عقب تر است اما از منظر استانداردهای زیست محیطی با بهره از استاندارد یورو ۵ و استانداردهای ۸۸ گانه توف آلمان منطبق با قوانین روز دنیاست.

تست درایو پیکاپ آمیکو

‎فضای بار آمیکو نیز به قدر کفایت جادار طراحی شده و استفاده از رنگ الکترواستاتیک به همراه حفاظ ساخته شده از آلومینیوم سبک با گرید بدنه هواپیما بر کارایی آن می افزاید. افزون بر موارد فوق سهولت ‎گشودن در بخش بار و فضایی که می تواند برای استراحت و خوابیدن ۳ نفر کافی باشد، جای هیچ گله ای باقی نمی گذارد.

‎پیکاپ آمیکو در حال حاضر تنها در نسخه دنده دستی مجهز گیرباکس دستی و قیمت ۱۷۰ میلیون تومان عرضه می شود.

‎اما بنابر اعلام غلامرضا صادقیان مدیرعامل شرکت ارس خودرو دیزل (آمیکو) نمونه دنده اتوماتیک این خودرو مجهز به پیشرانه قدرتمندتر ۲۰۰ اسب بخاری و توان تولید ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور طی ماه های آینده و محدوده تیر ماه ۹۷ به بازار عرضه می شود، مدلی که بی شک قیمتی فراتر از رقم فعلی و حتی ۲۰۰ میلیون تومان خواهد داشت.

افتتاح خط تولید پیکاپ آمیکو آسنا و آراز

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 47/ ((فيلم)) مصاحبه با مدیرعامل شرکت آمیکو

کاهش آسیب‌های سوانح رانندگی از اهداف مهم کانون جهانگردی و اتومبیلرانی

شهرداری با تسلا موتور به استقبال خودروهای برقی می رود/ نشست خبري شركت تسلا موتور برگزار شد

رعایت استانداردهای 85 گانه توفیق اجباری یا سختگیری بی جا/ خودروسازان داخلی چقدر مهلت می خواهند؟

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی