پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فرمان پژو 2008

اجزای تشکیل دهنده سیستم فرمان برقی خودرو

اجزای تشکیل دهنده سیستم فرمان برقی ( EPS ) شامل بخش های زیر است که در ادامه به توصیف هر یک از این بخش ها می پردازیم. جعبه فرمان : هنگامی که غربیلک فرمان به چرخش در می آید گشتاور فرستاده شده پینیون موجب می شود که شفت ورودی به چرخش در آید . میل […]

امیر
دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

اجزای تشکیل دهنده سیستم فرمان برقی ( EPS ) شامل بخش های زیر است که در ادامه به توصیف هر یک از این بخش ها می پردازیم.

جعبه فرمان :

هنگامی که غربیلک فرمان به چرخش در می آید گشتاور فرستاده شده پینیون موجب می شود که شفت ورودی به چرخش در آید . میل پیچشی که به شفت ورودی متصل است و پینیون می چرخند تا اینکه گشتاور و نیروی متقابل آن مساوی شوند . سنسور گشتاور پیچش میل پیچشی را حس کرده و گشتاور به کار رفته در آن را به یک سیگنال الکتریکی تبدیل می کند .

موتور DC :

این موتورنیروی لازم برای پیچیدن فرمان را تهیه می کند و برای انتقال گشتاور تولیدی موتور به شفت اصلی از یک دنده مارپیچ استفاده می کند .

مکانیزم تقلیل :

این مکانیزم نیروی کمکی موتور برقی را به شفت پینیون انتقال می دهد . این مکانیزم از یک حلقه دندانه دار که با شفت پینیون به حرکت در می آید و دنده پینیون که با شفت موتور یکی می شود ، تشکیل شده است . نیروی کمکی موتور توسط مکانیزم تقلیل به شفت پینیون انتقال داده می شود و نیروی کمکی برای پیچیدن فرمان را فراهم می کند .

سنسور TORQUE :

این سنسور پیچش میل پیچشی را حس کرده و گشتاور به کار برده شده را به سیگنال الکتریکی تبدیل می کند . کنترل یونیت فرمان برقی از این سیگنالها استفاده می کند و نیروی کمکی که موتور DC باید فراهم کند را محاسبه می کند .

کنترل یونیت EPS:

این کنترل یونیت سیگنالها رااز سنسورهای مختلف دریافت میکند وحا لت جاری خودرورا تشخیص داده واندازه جریانی راکه باید در موتور DC بکاررفته شود راتعیین می کند.اگر ECU درکارکرد سیستم خطایی پیدا کند یک چراغ خطر آن رابه راننده هشدارمی دهد. ECUخطاهاراذخیره می کند و سیستم EPSاز مدار خارج میشود.اما خودرو هنوز قابلیت هدایت معمولی را دارا می باشد.

فرمان برقی چگونه عمل می کند؟

میزان فرمان خودرو و مزایای آن

نگاهی به عجیب‌ترین فرمان ها در خودرو‌ها

سیستم فرمان هیدرولیک و علائم خرابی و عیب یابی آن

تفاوت فرمان هیدرولیک و فرمان برقی خودرو

زمان نعویض روغن هیدرولیک فرمان خودرو

ECU خودرو و عملکرد آن

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی