میتسوبیشی ASX چه در چنته دارد؟ / بررسی فنی ASX فیس لیفت 2018

میتسوبیشی ASX نقش یک کراس اوور جمع و جور، با کیفیت و دوست داشتنی را در بازار ایران بازی می کند که نسبت به رقبای کره ای حاشیه کتری در بازار ایران دارد و نظر خریدارانی که برای مدت طولانی از یک خودرو استفاده می کنند و به آن وفادار می شوند را به خود جلب می کند. البته خدمات پس از فروش مناسب میتسوبیشی در ایران نیز در ترغیب خریداران بی تاثیر نبوده است. نکته دیگر که خرید میتسوبیشی ASX را در شرایط فعلی بازار که قیمت ها رو به افزایش است منطقی جلوه می دهد، ارزش افزوده این خودرو ژاپنی در طولانی مدت است که باعث می شود بعد از سال ها، به دلیل دوام و کیفیت بالا، سرمایه شما استهلاک کمتری را تجربه می کند.

پایگاه خبری جوان خودرو بررسی می کند

در نگاه اول  تمرکز حجم بیش‌تر تغییرات بدنه در قسمت جلو توجه بیننده را به سمت خود جلب می‌کند. مجموعه‌ای که با تزریق اصالت ژاپنی در چیدمان‌اش، شبیه به لنسر 2016 با ارتفاع بیش‌تر به نظر می‌رسد. سطوح پرزرق‌وبرق کرومی جلوپنجره جدید تا زیر چراغ‌ها امتداد پیدا کرده‌اند و این قسمت با نواری از جنس فایبرگلاس برای نصب قاب پلاک، به 2 بخش تقسیم شده است. سپر جلو نیز برای هماهنگ شدن با این تغییرات، از نو طراحی شده و نمای قسمت جلو را خشن‌تر از آن‌چه هست نشان می‌دهد. در این میان از تغییرات جزئی گرافیک چراغ‌های جلو نیز نمی‌توان گذشت. از دیگر تغییرات قابل‌توجه در نمای ظاهری ASX جدید می‌توان به آینه‌های جانبی جدید که به راهنما و مکانیزم تاشوندگی خودکار مجهز شده‌اند اشاره کرد. رینگ‌ها نیز برای منطبق شدن با ترکیب جدید بدنه، جای خود را به نمونه ۱۸ اینچی مدل اوتلندر داده‌اند و لبه گلگیرهای مشکی‌رنگ حس ارتفاع بیش‌تر را القا می‌کنند. تغییرات قسمت عقب چندان قابل‌توجه نیست و میتسوبیشی سعی کرده تا این ترکیب دوست‌داشتنی را در عقب ASX حفظ کند. جالب است بدانید ظاهر مدل 2018 نیز با تغییراتی جزیی در دیفیوز عقب، فرم شبرنگ های سپر عقب همراه شده و لامپ های دی لایت به سپر جلو اضافه شده اند.

میتسوبیشی ASX

فضا و دکوراتیو کابین همان چیزی است که سرنشینان از یک میتسوبیشی اصیل انتظار دارند. ترکیب کابین هم‌چون رقبای کره‌ای بی‌هویت نیست و بدون هیچ اضافه‌گویی و زرق‌وبرق‌های غیرضروری طراحی شده است. البته این به معنی کسل‌کننده بودن کابین ASX نیست. از تغییرات نسخه فیس‌لیفت در جهت حرکت در مسیر مدرنیته، می‌توان به استفاده از قطعات مشکی رنگ براق در دکوراتیو کابین و بهبود و تغییر پوشش چرمی صندلی‌ها اشاره کرد. هم‌چنین آینه عقب مجهز به تکنولوژی HOMELINK شده و نمایش‌گر ۷ اینچی در مرکز کنسول جلو با کیفیتی مناسب از شما استقبال می‌کند. از دیگر تجهیزات رفاهی ASX جدید می‌توان به سقف پانورامیک یک‌تکه و روف‌رم جدید با ارتفاع بیش‌تر، گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، کروز کنترل، سنسورهای فاصله‌سنج عقب، سنسور باران و سامانه روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ‌ها به همراه شیشه‌شوی چراغ‌های جلو اشاره کرد. همچنین در مدل 2018 شاهد تغییراتی جزیی در کنسول مرکزی هستیم.

میتسوبیشی asx 2018

یکی دیگر از تغییرات جزیی و در عین حال قابل‌توجه و هیجان‌انگیز داخل کابین، اضافه شدن پدال شیفترهای تعویض دنده به پشت فرمان ASX فیس‌لیفت است. پیشرانه ۴ سیلندر MIVEC در ASX ۲۰۱۰ امتحان خود را به خوبی پس داد و سازنده ژاپنی را بر آن داشته تا هم‌چنان این ترکیب فنی را برای کراس‌اوور محبوب‌اش حفظ کند. پیشرانه ۲ لیتری ۱۶ سوپاپ مثل همیشه کم‌مصرف و کم‌استهلاک است و توانایی تولید ۱۵۰ اسب‌بخار قدرت را دارد و ظرف 9.5 ثانیه در حالت تک‌دیفرانسیل و 10.4 ثانیه در حالت دودیفرانسیل به سرعت 100 کیلومتربرساعت می‌رسد. گشتاور ۱۹۶ نیوتن‌متری در حالت عادی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. اما با فعال کردن الکترونیک هر 2 دیفرانسیل، این قدرت بین 4 چرخ تقسیم می‌شود. با تکیه بر این ویژگی، ASX علاوه بر مناسب بودن برای رفت‌وآمدهای شهری، می‌تواند در پیک‌نیک‌ و طبیعت‌‌گردی‌های آخر هفته نیز شما را همراهی کند. گیرباکس CVT با تغییراتی جزیی در جهت بهبود عملکرد، وظیفه انتقال قدرت در ASX را به همراه دارد. هم‌چنین اگر مشتاق تجربه هیجان بیش‌تری در رانندگی هستید، می‌توانید دنده‌ها را به‌صورت دستی در ۶ مرحله و توسط شیفترهای پشت فرمان نیز انجام دهید و نکته جالب این‌که حالت اسپرت نیز برای این گیرباکس در نظر گرفته شده تا جای هیچ گله‌ای باقی نماند.

میتسوبیشی ASX

در طول حرکت سامانه‌های کنترل پایداری ASC، کنترل کشش TCL و ترمز کمکی هنگام حرکت در سطوح شیب‌دار HSA به کمک راننده آمده و خطاهای رانندگی را جبران می‌کنند. سیستم ترمز نیز در جلو و عقب مجهز به دیسک‌های خنک‌شونده شده و به لطف سیستم ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، عملکرد قابل‌قبولی دارد. با تکیه بر این سامانه‌های ایمنی و بهره‌مند شدن از ۷ عدد ایربگ، ASX توانسته امتیاز قابل‌قبولی در بخش ایمنی کسب کند و ۵ ستاره ایمنی موسسه EuroNCAP را به خود اختصاص داده است.

گزارش خودرو

پیشنهاد جوان خودرو

میتسوبیشی ASX انصافا در مدل فیس لیفت خواستنی تر از قبل شده و حالا می تواند نظر خریداران ظاهر بین را نیز به خود جلب کند. امکانات اش بر خلاف بسیاری از خودروهای ژاپنی متنوع است و نظر آپشن پسندان را نیز به خود جلب می کند. کیفیت ساخت و دوام بالای اش نیز می تواند در طولانی مدت خیال خریدار را راحت کند.

آرین موتور پویا نماینده رسمی میتسوبیشی ژاپن در ایران، قیمت میتسوبیشی ASX مدل 2017 را 245 میلیون تومان و قیمت مدل 2018 را 259 میلیون تومان تعیین کرده است.

مشخصات فنی میتسوبیشی ASX

کلاس:  کراس‌اوور کامپکت
پیشرانه: 4 سیلندر 16 سوپاپ MIVEC
حجم موتور: 2 لیتر
قدرت: 147 اسب‌بخار در 6000 دور
گشتاور: –
گیرباکس: CVT 6 سرعته
وزن: –
مصرف: 8.4 لیتر در 100 کیلومتر
باک: –
شتاب: 9.5 ثانیه

نکات مثبت
جذابیت ظاهری بیش‌تر مدل فیس‌لیفت نسبت به قبل، امکانات قابل‌قبول، دوام بالاتر نسبت به رقبای کره‌ای، خدمات پس‌ازفروش مناسب شرکت عرضه‌کننده

نکات منفی
بازار خریدوفروش ضعیف‌تر نسبت به رقبای کره‌ای

امکانات میتسوبیشی ASX

7 کیسه هوا، سیستم ضدسرقت، سیستم تهویه اتوماتیک، کروز کنترل، سیستم ورود به کابین و استارت بدون کلید، سنسور باران، چراغ‌های اتوماتیک، آینه‌های جانبی تاشو برقی، سنسور پارک عقب، سقف پانوراما یک‌تکه، چراغ شوی جلو، پوشش چرمی صندلی‌ها و فرمان، گرمکن صندلی‌های جلو، چراغ‌های زنون مجهز به تنظیم ارتفاع اتوماتیک، صفحه نمایش 7 اینچی

 

حمایت آرین موتور از نمایشگاه خودروهای پاک اصفهان

میتسوبیشی اکلیپس کراس / پیش بینی جوان خودرو از خودروهای بازار در سال 97 (5)

هیوندای توسان بخریم یا میتسوبیشی ASX؟

افزایش قیمت محصولات میتسوبیشی در ایران

آزمایش فنی میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی برقی در پیست + عکس

نگاهی به میتسوبیشی لنسر اوولوشن نسل 7

تعمیرگاه تخصصی بهنام چری داتیس MVM x22 آمیکو

جک کرمان موتور

نظر شما !!