پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هواپیما-ایران ایر

ایران ایر پرچمدار تاخیر در پروازهای فروردین ماه

در فروردین 97  5674 پرواز توسط ایرلاین‌های داخلی ثبت شده است که حدود 34 درصد آن مربوط به پروازهای تاخیردار بوده است. هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ( ایران ایر ) با ۵۷ درصد بیشترین تاخیرات پروازی اولین ماه بهار امسال را به خود اختصاص داده است. مطابق جدیدترین آمار سازمان هواپیمایی کشوری، در فروردین امسال […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

در فروردین 97  5674 پرواز توسط ایرلاین‌های داخلی ثبت شده است که حدود 34 درصد آن مربوط به پروازهای تاخیردار بوده است. هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ( ایران ایر ) با ۵۷ درصد بیشترین تاخیرات پروازی اولین ماه بهار امسال را به خود اختصاص داده است.

مطابق جدیدترین آمار سازمان هواپیمایی کشوری، در فروردین امسال هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران 827 پرواز از فرودگاه مهرآباد انجام داده که 357 پرواز معادل 57 درصد با تاخیر انجام شده است. ایران‌ایر با این میزان تاخیر، در صدر فهرست پروازهای تاخیردار قرار گرفته است.

هما در اسفندماه سال گذشته 713 پرواز انجام داد که از این تعداد 447 پرواز معادل 63 درصد پرواز تاخیردار بود. گرچه روند تاخیرات پروازی این شرکت کاهش یافته، اما با توجه به بهبود عملکرد سایر ایرلاین‌ها در ماهی که گذشت، ایران‌ایر در کنار ثبت بیشترین پرواز و عبور از هواپیمایی آسمان (810 پرواز) گوی سبقت را در تاخیرات پروازی از شرکت‌های دیگر ربوده است.

هواپیمایی آسمان و تابان هر کدام با 49 درصد در رتبه‌های دوم و سوم بیشترین آمار تاخیرات پروازی قرار گرفته‌اند. این ایرلاین‌ها به ترتیب در فروردین ماه امسال 810 و 342 پرواز را انجام داده‌اند. در رده چهارم بیشترین تاخیرات پروازی هواپیمایی زاگرس جا خوش کرده است؛ این شرکت هواپبمایی 43 درصد تاخیر پروازی در فروردین ماه امسال داشته است.

هواپیمایی آتا و کارون نیز با 40 درصد تاخیر پروازی پس از زاگرس در رده‌های پنجم و ششم قرار دارند. دو ایرلای قشم ایر و کاسپین هر کدام 38 درصد پرواز تاخیردار به نام خود ثبت کرده‌اند.

ساها ایر با 10 درصد کمترین پرواز تاخیردار را در فروردین 97 داشته، این شرکت در 31 روز اولین‌ماه امسال 40 پرواز انجام داده است.  کمترین پرواز مربوط به پویا ایر با 12 پرواز است، این ایرلاین 17 درصد پرواز تاخیردار داشته است.

ایمن ترین ایرلاین های جهان را بشناسید/ 2017 ایمن ترین سال تاریخ هواپیمایی

اضافه شدن 2 فروند هواپیما جدید به ناوگان هوایی کشور

افزایش 100 تا 150 پروازی ترافیک هوایی کشور

ورود هواپیماهای ATR به ناوگان هوایی کشور

غول پیکرترین هواپیمای جهان در چین ساخته می شود

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی