پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

DS3

بررسی فنی DS3 ، تعریف فرانسوی ها از سوپرمینی/ لوکس گرایی مینیمال

معمولا به دلیل اکونومی بودن خودروهای هاچ بک و جمع و جور، نمی توانید توجه جنبه های لوکس را به شدت خودروهای بزرگ تر  در آن ها ببینید. اما این بار داستان فرق می کند. با لوکس ترین سوپر مینی بازار ایران یعنی DS3 طرف هستیم. جوان خودرو بررسی می کند طرفداران سوپر مینی ها […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

معمولا به دلیل اکونومی بودن خودروهای هاچ بک و جمع و جور، نمی توانید توجه جنبه های لوکس را به شدت خودروهای بزرگ تر  در آن ها ببینید. اما این بار داستان فرق می کند. با لوکس ترین سوپر مینی بازار ایران یعنی DS3 طرف هستیم.

جوان خودرو بررسی می کند

طرفداران سوپر مینی ها روز به روز در حال افزایش است و به همین دلیل تنوع مناسبی را در این کلاس خودرویی شاهد هستیم. هاچ بک های کوچک با تکیه بر مصرف سوخت مناسب و ابعاد جمع و جور بهترین گزینه های برای رانندگی در شهرهای شلوغ هستند. اما معمولا به دلیل اکونومی بودن این خودروها، نمی توانید توجه به جنبه های لوکس را به شدت خودروهای بزرگ تر  در آن ها ببینید. اما این بار داستان فرق می کند. با لوکس ترین سوپر مینی بازار ایران یعنی DS3 طرف هستیم.

DS3

برند فرانسوی DS که چند سالی است از سیتروئن مستقل شده، همواره با خودروهای لوکس و پرمیوم در رده های مختلف شناخته می شود. DS3 به عنوان کوچکترین خودرو این برند پرمیوم در سال 2010 معرفی شد (پیش از مستقل شدن DS از سیتروئن). در آن سال DS3 به عنوان خودرو سال 2010 توسط مجله تاپ گیر انتخاب شد و در سال 2013توانست لقب پرفروش ترین سوپر مینی اروپا را به خود اختصاص دهد . در سال 2014 DS3 فیس لیفت شد و در سال 2016 نسل جدیدی از ان معرفی شد. جدیدترین نسخه DS3 در اولین روز نمایشگاه خودرو تهران (در اواخر سال 1395 برگزار شد) توسط شرکت آرین موتور تابان نمایندگی رسمی DS فرانسه در ایران رونمایی شد.

اگر نگاهی به ظاهر این خودرو ریزه میزه کنید، کاملا به شباهت اش با سایر محصولات لوکس DS پی می برید. نسخه عرضه شده در کشور از نوع سقف ثابت و جالب است بدانید DS3 در بازار جهانی در مدل مجهز به سقف متحرک نیز عرضه می شود. سال گذشته سال گسترش بازار خودروهای لوکس بود و DS3 به عنوان تنها خودرو پرمیوم کلاس B در ایران حسابی گل کرد. فضای کابین هم همان پرستیژ سایر محصولات DS را دارد اما باغلظت کمتر. همه چیز با ظرافت مثال زدنی کنار هم قرار گرفته و بر خلاف ابعاد کوچک DS3، داخل کابین اش احساس راحتی خواهید کرد. جالب است بدانید DS3 بیشترین حجم صندوق بار را میان خودروهای هم کلاس اش دارد.

دیگر نقطه قوت DS3 پیشرانه کم حجم و پر بازده آن از سری جدید موتورهای بنزینی PURE TECH است . پیشرانه ای که علاوه بر توان خروجی بالا و هماهنگ با وزن بدنه مصرف مناسبی دارد و خیال راننده را راحت می کند. DS3 از یک پیشرانه 3 سیلندر 1200 سی سی توربو برخوردار است که می تواند 110 اسب بخار قدرت تولید کند. گشتاور 205 نیوتن متری همه چیز را با این کوچولوی سبک وزن و لوکس ممکن می کند و با تخت کردن پدال گاز می توانید از شتاب 9.6 ثانیه ایش لذت ببرید. یک گیرباکس 6 سرعته دو کلاچه نیز با این پیشرانه جفت می شود تا کلکسیون جذابیت های DS3 در بخش فنی تکمیل باشد. شاید در نگاه اول حس کنید که در تصادفات نمی توان روی DS3 با ابعاد کوچک اش حساب کرد. اما فراموش نکنید که این هاچ بک لوکس در ایمنی چیزی کم ندارد و توانسته 5 ستاره ایمنی موسسه euroNCAP را به خود اختصاص دهد.

 

پیشنهاد جوان خودرو

در یک جمله باید گفت DS3 هاچ بکی شیک، مدرن و راحت است که با پیشرانه پر بازده اش نه تنها از پس نیازهای روزمره تان بر می آید بلکه می تواند هیجانی متفاوت از رانندگی با یک سوپر مینی پرمیوم را به شما هدیه دهد. همچنین خدمات پس از فروش مناسب و اطمینانی که شرکت عرضه کننده اش در بازار ایجاد کرده، می تواند نقطه قوت پررنگی در کارنامه اش نسبت به رقبای دیگر نظیر آلفارومئو میتو و فیات 500 باشد.

مشخصات فنی  DS3

کلاس: سوپر مینی
پیشرانه (سیلندر): 3 سیلندر توربوشارژ
حجم موتور: 1.2 لیتر
قدرت: 110 اسب بخار
گشتاور:205 نیوتن متر
گیرباکس: 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه
شتاب صفرتاصد:9.6 ثانیه

امکانات DS3

صفحه نمایش 7 اینچی لمسی تمام رنگی چند کاره ( سیستم مولتی مدیا ، مسیر یاب و کنترل شرایط خودرو -صندلی های اسپرت تمام چرم ناپا با طرح دست بند ساعتی به همراه تنظیم صندلی برقی ، کروز کنترل با محدود کننده سرعت ، کنترلر سیستم صوتی بر روی فرمان-بادگیر آیرودینامیک ، سیستم تهویه خودکار داخل کابین ، سیستم کنترل کیفیت هوا داخلی به همراه سیستم تصفیه هوا دارای یونایزر ، دوربین دید عقب به همراه سنسور های پارک جلو و عقب ، سیستم حالت اسپرت ، مانیتورینگ فشار باد تایر ها ، کامپیوتر مدیریت سفر ، سیستم صوتی قدرتمند با 6 اسپیکر – بلوتوث و پورت USB ، سیستم اعلام خطر SOS

نکات مثبت:

طراحی ظاهری جذاب- پیشرانه پر بازده و کم مصرف- کیفیت ساخت مناسب و دیزاین جذاب کابین-قابلیت سفارشی سازی-صندوق بار بزرگ تر از سایر رقبا-خدمات پس از فروش مناسب

نکات منفی:

حساسیت بیشتر پیشرانه نسبت به پیشرانه های معمولی به دلیل استفاده از توربوشارژ-عدم قابلیت استفاده برای خانواده های چند نفره

دیدار با DS7 ، میراث هنری فرانسوی ها در ایران

قیمت DS7 کراس بک اعلام شد + شرایط فروش

قیمت محصولات DS پس از افزایش تعرفه ها + شرایط فروش محصولات آرین موتور تابان

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 16/ سوغات فرانسوی آرین موتور برای ایرانی ها

تست درایو عمومی DS برگزار شد + عکس

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی