پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مقایسه میتسوبشی میراژ و هیوندای i10

مقایسه میتسوبیشی میراژ و هیوندای i10 / قهرمانان جذاب ترافیک

با توجه به ترافیک روز افزون شهرها، استفاده از هاچ بک های جمع و جور بیش از پیش مورد استفاده قرار گرفته و در مدت اخیر شاهد تنوع روز افزون این دسته خودروها در بازار بوده ایم. هاچ بک های روز که اکثرا به صورت وارداتی عرضه می شوند، علاوه بر مصرف سوخت مناسب و […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

با توجه به ترافیک روز افزون شهرها، استفاده از هاچ بک های جمع و جور بیش از پیش مورد استفاده قرار گرفته و در مدت اخیر شاهد تنوع روز افزون این دسته خودروها در بازار بوده ایم. هاچ بک های روز که اکثرا به صورت وارداتی عرضه می شوند، علاوه بر مصرف سوخت مناسب و ابعاد جمع و جور، جذابیت های ظاهری فراوانی دارند و تنوع امکانات شان با توجه به برچسب قیمت خریدار را راضی می کند. میتسوبیشی میراژ 2018 یکی از به روزترین هاچ بک های کوچک بازار است و علی رغم افزایش قیمت وارداتی ها در مدت اخیر، همچنان به عنوان یکی از ارزان ترین خودروهای وارداتی شناخته می شود. از طرفی هیوندای i10 نیز از مینی هاچ بک های محبوب بازار به شمار می رود که بعد از برجام به خط تولید کرمان موتور آمد. البته مدتی است i10 از سبد محصولات کرمان موتور حذف شده و از این جهت میدان برای میراژ بازتر از قبل شده است.

جوان خودرو بررسی می کند

میراژ 2016 فیس لیفت

میتسوبیشی میراژ / انتخاب کاربردی

خریداران میراژ می‌توانند در مدل 2017 پکیجی از تغییرات مختلف در طراحی بدنه، طراحی کابین، فهرست تجهیزات و تغییرات جزیی در بخش فنی را داشته باشند. علی رغم افزایش قیمت خودروهای وارداتی در پی نوسان نرخ ارز و تغییرات تعرفه ای، قیمت مدل 2017 میراز همچنان زیر 100 میلیون تومان است و با برچسب قیمت 99 میلیون تومانی، همچنان عنوان ارزان ترین خودرو وارداتی را حفظ کرده است. البته مدل 2018 میراژ قیمتی بیش از 100 میلیون تومان دارد.

میتسوبیشی میراژ مدل 2017

در مدل فیس لیفت 2017، وسعت تغییرات بدنه در قسمت جلو بیش‌تر است و می‌توان گفت میراژ در این قسمت شکل و شمایل متفاوتی نسبت به قبل دارد. فرم سپر جلو تغییر کرده و پروژکتورها و هواکش‌ سپر جلو در مجموعه‌ای جذاب‌تر و مدرن‌تر قرار گرفته‌اند. هم‌چنین یک جلوپنجره حجیم‌تر از قبل پیشانی میراژ اضافه شده که هماهنگی مناسبی با حفره بزرگ روی سپر جلو دارد. چراغ‌های جلو به لامپ‌های زنون مجهز شده‌اند و یک نوار نئونی دی‌لایت جذابیت این قسمت را دوچندان می‌کند. در عقب نیز تغییرات سپر و چراغ‌ها این قسمت را از سادگی خارج کرده است.

فرم فضای جای پلاک نسبت به قبل متفاوت است و شبرنگ‌های قرمزرنگ به 2 طرف سپر عقب اضافه شده‌اند. هم‌چنین برخلاف مدل قدیمی، چراغ‌های عقب به لامپ‌های LED مجهز شده‌اند تا در ترکیب با اسپویلر بالای درب صندوق بار فرمی اسپرت‌تر و هیجان‌انگیزتری برای میراژ ۲۰۱۷ رقم بزنند. از دیگر تغییرات نمای ظاهری میراژ جدید می‌تواند به انتقال آنتن سقف از قسمت جلو سقف به قسمت عقب به علاوه کوتاه شدن اندازه آنتن اشاره کرد. هم‌چنین رینگ‌های اسپرت میراژ ۲۰۱۷ طرحی متفاوت و جذاب‌تر از قبل دارند. میتسوبیشی در رنگ‌بندی میراژ فیس‌لیفت 2 رنگ جدید بنفش و پرتغالی را نیز اضافه کرده و خریداران ایرانی می‌توانند از بین ۷ رنگ قابل سفارش برای میراژ انتخاب کنند.

میتسوبیشی میراژ مدل 2017

با ورود به فضای کابین و دیدن تریم پیانو بلک در قسمت پنل درب‌ها و پنل کنترلی کنسول جلو حس مناسبی از کیفیت به شما القا می‌شود. در مدل ۲۰۱۷ صندلی‌ها از نو طراحی شده‌اند و فرمی راحت‌تر و زیباتر از قبل دارند. هم‌چنین قسمت پنل ابزارهای کنسول جلو نیز دست‌خوش تغییراتی جزئی شده. در مدل‌های فول‌آپشن، صفحه نمایش لمسی نرم‌افزارهای اپل‌کارپلی و اندروید اتو را پشتیبانی می‌کند. هم‌چنین مدل 2017 به‌طور استاندارد از سیستم بلوتوث فابریک بهره می‌برد. صندلی‌های جلو به گرمکن نیز مجهز شده‌اند. علاوه‌براینها ایمنی میراژ ۲۰۱۷ به لطف افزایش تعداد ایربگ‌ها به ۶ عدد، افزایش یافته و جالب است بدانید اندازه دیسک‌های ترمز نیز در این مدل افزایش یافته است.

کابین میتسوبیشی میراژ

برخلاف مدل قبلی، پیشرانه میراژ ۲۰۱۷ با دکمه استارت نصب شده در سمت چپ فرمان روشن می‌شود. یک پیشرانه ۳ سیلندر ۱۲ سوپاپ در کاپوت جمع‌وجور میراژ جا خوش کرده. قدرت این پیشرانه ۱۲۰۰ سی‌سی با تغییراتی جزیی نظیر رول‌راکرهای جدید، از ۷۴ اسب‌بخار به ۷۸ اسب در 6 هزار دوربردقیقه رسیده است. گشتاور اما ثابت مانده و همان ۱۰۰ نیوتن‌متر در دور ۴۰۰۰ است. پیشرانه کوچک میراژ با یک گیرباکس CVT جفت می‌شود. یک مهربند جدید نیز در جلو شاسی نصب شده تا صلبیت میراژ افزایش پیدا کند. این هاچ‌بک اقتصادی کم‌تر از ۵ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر (به‌صورت ترکیبی) مصرف می‌کند.

مشخصات فنی میتسوبیشی میراژ

کلاس: هاچ بک
پیشرانه (سیلندر): 3 سیلندر 12 سوپاپ
حجم موتور: 1.2 لیتر
قدرت: 78  اسب‌بخار در 6000 دور
گشتاور: 100 نیوتن‌متر در 400 دور
گیرباکس: CVT
مصرف ترکیبی: کمتر از 5 لیتر
حجم باک: 35 لیتر

میتسوبیشی میراژ 2017

امکانات میتسوبیشی میراژ

 6 عدد ایربگ-صفحه نمایش لمسی-تریم پیانو بلک-تودوزی چرمی- استارت دکمه ای-چراغ های مجهز به زنون-رینگ های طرح جدید-دی لایت- سانروف-گرمکن صندلی های جلو

نکات مثبت: رنگ بندی جذاب- خدمات پس از فروش مناسب-فضای قابل قبول صندلی ها با توجه به ابعاد کوچک بدنه-دوام بالا-مصرف سوخت پایین-فرمان نرم

هیوندای i10

هیوندای i10 / آمد و رفت

یکی از مهم‌ترین قراردادهای خودرویی پس از برجام، توافقی بود که کرمان‌موتور و هیوندای برای تولید 2 محصول جدید در ایران امضا کردند و هیوندای پس از سال ها دوباره به آغوش کرمان موتور بازگشت. هیوندای i10 و هیوندای i20 دو خودرویی بودند که ابتدا به خط تولید کرمان موتور آمدند و در ادامه سبد محصولات تولید هیوندای در ایران با اکسنت و النترا تکمیل شد. میان هاچ بک های هیوندای در ایران، i10  در گروهی جذاب جای می گیرد که تنوع اعضایش روز به روز در حال افزایش است. البته فعلا  با این وجود می‌توان گفت با صرف نظر از ترکیه و هند، ایران پس از موزامبیک و الجزایر، بزرگ‌ترین پایگاه مونتاژ هیوندای به‌صورت CKD در جهان شناخته می‌شود. البته از اواخر سال گذشته تولید i10  توسط کرمان موتور متوقف شده و در حال حاضر در سبد محصولات کرمان موتور حضور ندارد.

هیوندای i10

هیوندای i10 بر خلاف i20 برای نخستین‌بار در ایران عرضه شد. i10 در سال 2008 به بازار آمد. نسل دوم این هاچ‌بک مینی در نمایشگاه فرانکفورت 2013 معرفی شد. در ساخت نسل دوم از ویژگی‌های مختلف کیا پیکانتو بهره زیادی گرفته شده است. 3 سال پس از تولید نسل دوم، هیوندای تصمیم گرفت ظاهر i10 را دست‌خوش تغییراتی جزیی کند. چندی پیش نسخه فیس‌لیفت i10 در نمایشگاه پاریس 2016 تحت عنوان مدل 2017 رونمایی شد.

جالب این‌جاست که کرمان‌موتور مدل فیس‌لیفت 2017 را برای عرضه در ایران انتخاب کرد. از تغییرات ظاهری نسخه فیس‌لیفت می‌توان به جلوپنجره جدید، اضافه شدن پرژکتورهای دی‌لایت به 2 طرف جلوپنجره و رینگ‌های 14 اینچی با طرح متفاوت اشاره کرد. i10 در مرکز طراحی هیوندای در اروپا (کشور آلمان) طراحی شده و در کشور ترکیه تولید می‌شود. از فضای کابین i10 باید به اندازه بدنه‌اش انتظار داشت. صندلی‌های جلو راحت هستند اما صندلی ردیف عقب از نظر فضای پا و فضای عرضی شانه‌ها به درد افراد قدبلند و درشت‌هیکل نمی‌خورد.

در عوض i10 یکی از بزرگ‌ترین صندوق بارها را میان خودروهای A سگمنت یا همان خودروهای مینی دارد. حجم صندوق بار به 252 لیتر می‌رسد. فضای کابین i10 طراحی جالبی دارد و هم‌چون سایر محصولات جدید هیوندای، به سیستم چند رسانه‌ای جدید مجهز شده. هیوندای، i10 را در 2 نسخه 3 و 4 سیلندر عرضه می‌کند. خوشبختانه مدل انتخاب شده برای عرضه در ایران از نوع 4 سیلندر 1.25 لیتری است که می‌تواند 86 اسب‌بخار و 121 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. هم‌چنین از میان 2 گیرباکس 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک، کرمان موتور نسخه اتوماتیک را در ایران عرضه کرد.

هیوندای i10

مشخصات فنی هیوندای i10

کلاس: هاچ‌بک کوچک
پیشرانه (سیلندر): 4 سیلندر 16 سوپاپ
حجم موتور: 1.25 لیتر
قدرت: 86 اسب‌بخار
گشتاور: 121 نیوتن‌متر
گیرباکس: 4 سرعته اتوماتیک
وزن: 933 کیلوگرم

مصرف ترکیبی: حدود 5 لیتر
حجم باک: 40 لیتر
شتاب صفرتاصد: 14.9

امکانات هیوندای i10

سیستم تثبیت‌کننده سرعت (کروز کنترل-گرم‌کن صندلی‌های جلو(مدل فول آپشن خارج از کشور)- فرمان الکتریکی حساس به سرعت-نمایشگر فشار باد لاستیک (TPMS)-آینه‌های جانبی با گرم‌کن و راهنما- فرمان و دسته‌دنده با پوشش چرمی + تنظیم ارتفاع ستون فرمان-پنجره برقی حساس به مانع در سمت راننده- سیستم صوتی با رادیو استریو و CD/MP3 + درگاه USB و AUX + اتصالات بلوتوث و تلفن و 4 عدد اسپیکر-سنسور پارک در عقب-کامپیوتر سفری

نکات مثبت: مصرف سوخت اقتصادی، صندوق بار بزرگ‌تر از رقبا، از نظر قابلیت‌های فنی چیزی از رقبای هم‌قیمت‌اش در ایران کم ندارد، بهره بردن از گیرباکس اتوماتیک، تولید جدیدترین مدل در ایران

 

میتسوبیشی میراژ-هیوندای i10

پیشنهاد جوان خودرو

میتسوبیشی میراژ با تکیه بر ویژگی هایی از جمله مصرف سوخت پایین، ابعاد جمع و جور، فرمان برقی بسیار نرم و گیرباکس اتوماتیک، می تواند به عنوان گزینه ای کاملا کاربردی در شهرهای پرترافیک و شلوغ مطرح شود. به این ویژگی های مثبت می توانید کیفیت ساخت مناسب و دوام بالا را نیز اضافه کنید. هیوندای I10 با ابعاد جمع‌وجور، پیشرانه کم‌مصرف و گیرباکس اتوماتیک، به بیان خودمانی خوراک شهرهای شلوغ و پرترافیک است. اما نمی توانید برای استفاده خانوادگی روی آن حساب باز کنید.

بررسی فنی DS3 ، تعریف فرانسوی ها از سوپرمینی/ لوکس گرایی مینیمال

ام وی ام ۳۱۵ اسپرت در قلمرو هاچ بک کراس‌ها

جنگجوی کم توقع ترافیک!/ بررسی فنی تویوتا یاریس هاچ بک

بند انگشتی تویوتا چاره مشکلات ترافیکی/ معرفی فیس لیفت تویوتا آیگو

بازار چشم به راه کوچولوی پاک تویوتا/ بررسی تویوتا یاریس هیبرید 2018

میتسوبیشی ASX چه در چنته دارد؟ / بررسی فنی ASX فیس لیفت 2018

اولین تست درایو رسمی ب ام و سری یک جدید در ایران

گزارش تست جاده 2000 کیلومتری با MVM X22 و MVM X33S

مقایسه سدان های 100 میلیونی بازار/ کیا سراتو آپشنال بخریم یا پژو 301؟

معرفی یک هاچ بک کمیاب در بازار ایران/ بررسی فنی اسمارت فور4

راه حلی ارزان قیمت برای شهرهای شلوغ/ بررسی ام وی ام 110 جدید

هایماهای توربوشارژ ایران خودرو/ بررسی هایما S7 توربو و هایما S5

هیوندای توسان بخریم یا میتسوبیشی ASX؟

موج تنوع در بازار وارداتی‌ها/ مقایسه رنو تلیسمان و فولکس واگن پاسات

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی