پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آلفا رومئو STELVIO Quadrifoglio (7)

آلفا رومئو STELVIO QUADRIFOGLIO / شاسی بلند خشمگین ایتالیایی

اگر مشخصاتی همچون 0 تا 100 3.3 ثانیه ای, 505 اسب بخار قدرت و تایم 400 متر 11.8 ثانیه را به شما بدهند و بگویند حدس بزنید درباره ی چه خودرویی صحبت می کنیم چه چیزی به ذهنتان می آید؟. شاید اولین چیز یک خودرو ی اسپرت کوپه به نظرتان بیاید اما این بار داستان […]

ارشیا
سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

اگر مشخصاتی همچون 0 تا 100 3.3 ثانیه ای, 505 اسب بخار قدرت و تایم 400 متر 11.8 ثانیه را به شما بدهند و بگویند حدس بزنید درباره ی چه خودرویی صحبت می کنیم چه چیزی به ذهنتان می آید؟. شاید اولین چیز یک خودرو ی اسپرت کوپه به نظرتان بیاید اما این بار داستان متفاوت است. داریم در مورد شاسی بلند جدید آلفا رومئو به نام STELVIO QUADRIFOGLIO صحبت می کنیم.

آلفا رومئو STELVIO Quadrifoglio (8)

کمپانی ایتالیایی آلفا رومئو به تازگی از جدید ترین شاسی بلندش به نام  STELVIO QUADRIFOGLIO رو نمایی کرده است. این نمونه جذاب تقریبا یکی از سریع ترین SUV های جهان است. تایم 0 تا 100 این خودرو از جیپ ترک هاوک 707 اسب بخاری بهتر است اما جیپ تایم 400 متر بهتری دارد. این نمونه جدید 226 کیلوگرم سنگین تر از نمونه قبلی یعنی Giulia Quadrifoglio سدان است. نسب وزن به قدرت در نمونه جولیا 7.5 پوند در هر اسب بخار است در حالی که در STELVIO این نسبت 8.5 است. نمونه STELVIO دارای سیستم دو دیفرانسیل است در حالی که جولیا دیفرانسیل عقب است. 0 تا 48 کیلومتر جولیا در 1.5 ثانیه پر می شود در حالی که این عدد برای STELVIO تنها 1.2 ثانیه است.

آلفا رومئو STELVIO Quadrifoglio (2)

STELVIO مسیر 400 متر را در مدت زمان 11.8 ثانیه در سرعت 185 کیلومتر طی می کند. موتور 2.9 لیتری تویین توربو 6 سیلندر این خودرو 505 اسب بخار قدرت و 443 پوند بر فوت گشتاور تولید می کند. شاید برای خودرو های شاسی بلند به دلیل ماهیت و وزنی که دارند, نتوان نام خودروی اسپرت را در نظر گرفت اما STELVIO به خوبی از پس این مهم بر آمده است. پدال گاز به خوبی عکس العمل نشان می دهد و در دور های مختلف قدرت خود را حفظ می کند.

آلفا رومئو STELVIO Quadrifoglio (4)

برای سیستم تعلیق از سیستم زیر بندی داینامیک استفاده شده است که به خوبی در پیچ ها عمل می کند و لرزش و ضربه ایجاد نمی کند. وقتی خودرو در حالت رانندگی داینامیک قرار می گیرد همه چیز برای ترشح آدرنالین محیا می شود. در سیستم ترمز, از ترمز های 8 هزار دلاری کربن سرامیکی مارک برمبو استفاده شده است. این ترمز ها در جاده ها و پیست بسیار خوب عمل می کنند اما در شهر ممکن است مشکل ساز شوند. پدال ترمز آزادی بسیار کمی دارد و سریع عکس العمل نشان می دهد. ترمز گیری از 100 کیلومتر تا زمان ایستادن در بهترین حالت با مسافت 31 متری انجام می گیرد که برای خودرویی با وزن 1942 کیلوگرم رکورد فوق العاده ای است.

آلفا رومئو STELVIO Quadrifoglio (9)

در فضای داخلی کابین از صندلی های فیبر کربنی اسپارکو, که از نمونه مسابقه ای است استفاده می شود. فرمان پذیری خودرو بسیار خوب است و گاهی ممکن است مانند یک خودروی اسپرت دچار بیش فرمانی شود. اما نکته منفی در ساخت ,STELVIO استفاده بیش از حد از مواد پلاستیکی در داخل کابین است. در سرعت های بالا و هنگام شتاب گیری فضای کابین با لرزش و سر و صدای زیادی رو به رو می شود.

بیشترین نیروی جی جانبی ثبت شده برای STELVIO عدد 0.79 G است که این خودرو را در کنار نیسان GT-R پریمیوم قرار می دهد. قیمت پایه در نظر گرفته شده برای STELVIO , 81.390 دلار است که با در نظر گرفتن آپشن های مختلف به 97.090 دلار می رسد. اگر بخواهیم از رقبای STELVIO نامی به زبان بیاوریم می توانیم از پورشه ماکان GTS نام ببریم. خودرویی کم سر و صدا و اقتصادی تر که به هیچ عنوان حس اسپرت بودن STELVIO را القا نمی کند.

آلفا رومئو STELVIO Quadrifoglio (10)

با توجه به اینکه این اولین نسل از این شاسی بلند اسپرت است, می توان امیدوار بود که در نسل های بعدی با بروز رسانی کابین خودرو, شاهد نمونه با کیفیت تری از STELVIO باشیم. اما در کل اگر یک خودروی شاسی بلند اسپرت با قیمت مناسب و قدرت فوق العاده می خواهید به سراغ آلفا رومئو  STELVIO QUADRIFOGLIO بروید.

 

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

همه چیز در مورد استلویو، اولین شاسی بلند آلفارومئو

فیات غول ناشناخته صنعت خودرو در ایران

مهره های تویوتا در شطرنج شاسی بلندها/ نگاهی به تویوتا C-HR و RAV4

همه چیز در مورد فورد برانکو 2020 تاکنون

بررسی کامل رولز رویس کالینان/ اولین SUV لوکس ساخته شده توسط رولز رویس

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی