پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

میتسوبیشی اکلیپس کراس

بررسی فنی میتسوبیشی اکلیپس کراس / زمین، ماه و خورشید در بازار کراس اوورها به خط می شوند!

آرین موتور پویا نماینده رسمی میتسوبیشی ژاپن در ایران، برای تکمیل سبد محصولات میتسوبیشی در ایران و با توجه به پرطرفدار بودن خودروهای شاسی بلند و کراس اوور در بازار، در سال جاری عرضه کراس اووری جدید با نام اکلیپس کراس را در برنامه خود دارد.  پایگاه خبری جوان خودرو بررسی می کند کسوف یا خورشیدگرفتگی […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

آرین موتور پویا نماینده رسمی میتسوبیشی ژاپن در ایران، برای تکمیل سبد محصولات میتسوبیشی در ایران و با توجه به پرطرفدار بودن خودروهای شاسی بلند و کراس اوور در بازار، در سال جاری عرضه کراس اووری جدید با نام اکلیپس کراس را در برنامه خود دارد.

 پایگاه خبری جوان خودرو بررسی می کند

کسوف یا خورشیدگرفتگی هنگامی رخ می‌دهد که سایه ماه بر بخشی از زمین بیافتد و در نتیجه در قسمت‌هایی از کره زمین، قرص ماه قسمتی از قرص خورشید یا تمامی آن را از دید ناظر زمینی بپوشاند. این پدیده هنگامی رخ می‌دهد که زمین و ماه و خورشید به ترتیب در یک خط راست یا تقریباً در یک خط راست قرار بگیرند و این شرایط تنها در زمان مقارنه یا محاق ماه ممکن است برقرار شود. گرفتگی کلی خورشید، یکی از منظره‌های بسیار زیبای طبیعت است.

میتسوبیشی اکلیپس کراس

حتما از خود می پرسید این توضیحات چه ربطی به میتسوبیشی اکلیپس کراس دارد؟! اکلیپس به معنی کسوف است و میتسوبیشی این نام را برای کراس اوور جدید خود انتخاب کرده. اگر علاقه مند به خودروهای ژاپنی باشید، حتما این نام را حوالی سال 2012 شنیده اید. بله! کوپه اسپرت و محبوب میتسوبیشی نیز اکلیپس نام داشت. این نام گذاری می تواند حال و هوای اسپرت آن کوپه را برای کراس اوور جدید میتسوبیشی تداعی کند.

میتسوبیشی اکلیپس کراس

همان طور که پیشتر پیش بینی کرده بودیم (جزییات کامل را در اینجا بخوانید) ، بازار کراس اوورهای کشور در سال 97 قرار بود میزبان یک عضو جدید و کاملا به روز باشد. این کراس اوور جذاب چیزی نیست جز میتسوبیشی اکلیپس کراس که قرار است به زودی در بازار ایران رونمایی شود. پروژه اکلیپس کراس در نمایشگاه ژنو 2015 و با معرفی کانسپت XR-PHEV آغاز شد. سرانجام در نمایشگاه ژنو 2017، میتسوبیشی، اکلیپس کراس را به صورت رسمی رونمایی کرد. حالا این کراس اوور مدرن حدود یک سال پس از معرفی در بازار جهانی، آماده عرضه در ایران شده و در این سگمنت پررقابتف حریفانی از جمله تویوتا C-HR ، نیسان جوک، پژو 2008 و رنو کپچر را می بیند.

اکلیپس کراس فعلا فقط در ژاپن تولید شده و با مدل 2018 عرضه می شود. این کراس اوور جمع و جور بر پایه پلت فرم GS شکل گرفته که در میتسوبیشی لنسر و پژو 4008 نیز مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین جالب است بدانید، اکلیپس کراس اولین محصول میتسوبیشی بعد مالکیت توسط نیسان به شمار می رود. اما نیسان هیچ دخالتی در طراحی آن نداشته است. این خودرو در طول، عرض و ارتفاع ابعاد به ترتیب 4405، 1805 و 1685 میلی متر دارد.

میتسوبیشی اکلیپس کراس

امکانات میتسوبیشی اکلیپس کراس

طراحی اکلیپس کراس در قسمت جلو بی شباهت به میتسوبیشی اوتلندر نیست. اما نقطه اوج ظاهر آن را می توان در قسمت عقب مشاهده کرد که بیننده را به یاد خودروهای فست بک می اندازد و فرم ایکس مانند چراغ ها و خطوط تشکیل دهنده این قسمت در کنار شیشه 2 تکه عقب، فرمی منحصر به فرد را پدید آورده اند. میتسوبیشی اکلیپس کرا از رینگ های 18 اینچی برخوردار است و فهرست امکانات آن از مواردی همچون کروز کنترل هوشمند، سنسور نور و باران، سقف پانوراما، دوربین دنده عقب و مانیتور 7 اینچی با تاچپد لمسی تشکیل شده است.

میتسوبیشی اکلیپس کراس

مشخصات فنی میتسوبیشی اکلیپس کراس

میتسوبیشی اکلیپس کراس در بازار جهانی با 2 پیشرانه 1.5 لیتری توربو و 2.2 لیتری توربودیزل (مخصوص بازار اروپا) عرضه شده که آرین موتور پویا به عنوان نماینده رسمی میتسوبیشی ژاپن در ایران، نسخه مجهز به موتور 1.5 لیتر را برای عرضه در کشورمان انتخاب کرده است. میتسوبیشی اکلیپس کراس از پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ با حجم 1.5 لیتر بهره می برد.

میتسوبیشی اکلیپس کراس

توان این پیشرانه به 163 اسب بخار و گشتاورش به 250 نیوتن متر می رسد. برای این کراس اوور ژاپنی 2 نوع گیرباکس دستی و اتوماتیک در نظر گرفته شده که نمونه مجهز به گیرباکس CVT در بازار ایران عرضه می شود. این گیرباکس برای کاهش مصرف سوخت روی این خودرو نصب شده اما برای القاء حس اسپرت رانندگی این گیرباکس جوری رفتار می کند که حس تعویض دنده با گیرباکس اتوماتیک را داشته باشید. در همین راستا اکلیپس کراس به شیفترهای تعویض دنده پشت فرمان نیز مجهز شده است.

قیمت میتسوبیشی اکلیپس کراس

میتسوبیشی اکلیپس کرا 23 تا 28 هزار دلار قیمت دارد و طبق اعلام آرین موتور قرار است با قیمت 262 میلیون تومانی در ایران عرضه شود. البته با توجه به شرایط مطلاتم کنونی بازار و نوسان شدید قیمت خودروهای واردتی، به طور قطع قیمت میتسوبیشی اکلیپس کراس در زمان عرضه متفاوت با قیمت اعلامی خواهد بود.

میتسوبیشی اکلیپس کراس

قیمت جدید محصولات میتسوبیشی اعلام شد

مقایسه میتسوبیشی میراژ و هیوندای i10 / قهرمانان جذاب ترافیک

میتسوبیشی ASX چه در چنته دارد؟ / بررسی فنی ASX فیس لیفت 2018

میتسوبیشی اکلیپس کراس / پیش بینی جوان خودرو از خودروهای بازار در سال 97 (5)

هیوندای توسان بخریم یا میتسوبیشی ASX؟

خاطره بازی با خودروهای دهه نودی (2) / بررسی فنی نسل دوم میتسوبیشی پاجرو

نگاهی به میتسوبیشی لنسر اوولوشن نسل 7

آزمایش فنی میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی برقی در پیست + عکس

بررسی فنی نسل ششم میتسوبیشی گالانت (سوسماری)/ ستاره ای از دوران طلایی

تست درایو عمومی محصولات میتسوبیشی در پیست آزادی + عکس

رشد 2.5 برابری فروش میتسوبیشی در ایران / مصاحبه

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی