کمپانی جنرال موتورز اعلام کرده است که برای مدل 2019 از وانت سیلورادو, موتور 4 سیلندر توربو خواهد ساخت. این موتور به عنوان موتور پایه ای برای مدل های LT و RST در نظر گرفته شده است. به گفته جنرال موتورز موتور جدید 2.7 لیتری که از استروک بالایی ( ارتفاع سیلندر) برخوردار است مخصوص […]
به گفته جنرال موتورز موتور جدید 2.7 لیتری که از استروک بالایی ( ارتفاع سیلندر) برخوردار است مخصوص مدل های جدید سیلورادو در نظر گرفته شده است. این موتور قدرتمند 310 اسب بخار قدرت و 348 پوند بر فوت (469 نیوتن متر) گشتاور تولید می کند که تنها 35 پوند بر فوت کمتر از موتور 5.3 لیتری 8 سیلندر است. نکته جالب این است که مقدار بیشینه گشتاور بین دور های 1500 تا 4000 RPM تولید می شود.
این پیشرانه همراه با یک گیرباکس 8 سرعته اتوماتیک عرضه می شود. سیستم Dual-vane برای توربو و استفاده از Wastgate های الکترونیکی, مشکل تاخیر در عملکرد توربو یا توربو لگ را تا حد زیادی بر طرف کرده است. شاید استفاده از یک موتور 4 سیلندر برای یک وانت غول پیکر کمی عجیب به نظر برسد اما موتور 4 سیلندر توربو به خوبی در جابه جایی بدنه غول پیکر سیلورادو عمل می کند.
از دیگر سیستم های به کار رفته در پیشرانه این خودرو می توان به: سیستم vvt یا سوپاپ متغیر, واتر پمپ الکتریکی و سیستم از کار انداختن سیلندر ها در زمان های ترافیک, اشاره کرد. با استفاده از بلوک آلومینیومی وزن این موتور 80 پوند کمتر از موتور 6 سیلندر 4.3 شده است. هنوز اطلاعاتی از قیمت مدل 2019 سیلورادو در دست نیست و این مدل قرار است در پاییز امسال به بازار عرضه شود. موتور 4 سیلندر این خودرو از موتور 6 سیلندر پایه سال 2018 کم مصرف تر است.
در حالی که کمپانی فورد در بسیاری از محصولاتش از پیشرا انه های 4 سیلندر اکوبوست استفاده می کند, این طور به نظر می آید که جنرال موتورز هم استراتژی فورد را در پیش گرفته است و قصد دارد از موتور های 4 سیلندر توربو در محصولاتش استفاده کند.
نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی
دیدگاه خود را بنویسید