پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

استون مارتین والکایری (7)

استون مارتین والکایری با تکنولوژی ای پیشرفته تر از خودروی فرمول یک ساخته می شود!

شاید عجیب به نظر برسد که کمپانی ای اعلام کند که خودرویی پیشرفته تر از نمونه های مسابقه ای فرمول یک خواهد ساخت. اما کمپانی استون مارتین اعلام کرده است که کانسپت والکایری با قطعاتی پیشرفته تر از خودرو های فرمول یک ساخته خواهد شد. به گزارش مجله Autocar , کمپانی استون مارتین تحت حمایت […]

ارشیا
یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

شاید عجیب به نظر برسد که کمپانی ای اعلام کند که خودرویی پیشرفته تر از نمونه های مسابقه ای فرمول یک خواهد ساخت. اما کمپانی استون مارتین اعلام کرده است که کانسپت والکایری با قطعاتی پیشرفته تر از خودرو های فرمول یک ساخته خواهد شد.

به گزارش مجله Autocar , کمپانی استون مارتین تحت حمایت تیم ردبول ریسینگ خودرویی را خواهد ساخت که از قطعاتی پیشرفته تر و قوی تر از خودرو های فرمول یک بهره می برد. این خبر زمانی نشر پیدا کرد که از طرفی زمزمه های حضور استون مارتین در مسابقات فرمول یک هم به گوش می رسد. هنوز اطلاعاتی دقیقی از سیستم ها و مواد به کار رفته در این خودرو به بیرون درز نکرده است.

 

اما بدیهی است که هیچ محدودیتی از طرف فدراسیون جهانی برای این خودرو در نظر گرفته نمی شود زیرا این خودرو یک نمونه شهری خواهد بود!. تنها مشکل قانع کردن سازمان های مرتبط با ایمنی خودرو است که بگذارند خودرویی با تکنولوژی پیشرفته تر از خودروی فرمول یک در شهر تردد کند. گفته می شود که کمپانی استون مارتین هدف گذاری خود را برای زدن تایمی سریع تر از یک خودروی فرمول یک در پیستون سیلوراستون انگلیس گذاشته است.

استون مارتین والکایری (1)

برای محقق شدن این هدف, والکایری باید نیروی جاذبه ای بیش تر از یک خودروی فرمول یک تولید کند که امری بسیار دشوار است. به گفته برخی منابع این خودرو قادر به تولید نیروی جاذبه 1816 کیلوگرمی خواهد بود!. استون مارتین برای نمونه والکایری از یک موتور 6.5 لیتری 12 سیلندر ساخته شرکت کازورث استفاده خواهد کرد. قدرت موتور این خودرو بین 900 تا 1000 اسب بخار تخمین زده می شود.

وظیفه انتقال قدرت بر عهده یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک ساخته شرکت ریکاردو خواهد بود. تنها 150 نمونه از والکایری ساخته خواهد شد که هر کدام از نمونه ها دارای هویت خاصی خواهند بود. کمپانی استون مارتین از اواخر سال 2018 ساخت والکایری را آغاز می کند و پیش بینی می شود اولین نمونه های ساخته شده از والکایری در سال 2019 به مشتریان تحویل داده شود. رقیب اصلی این خودرو, هایپر کار جدید مرسدس بنز است.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی 

بررسی جدید ترین مدل معرفی شده از استون مارتین/ DB11 AMR

سوپر اتومبیلی استون مارتین 5 جولای رونمایی خواهد شد

رونمایی استون مارتین از سوپراسپرت Vanquish Zagato

استون مارتین ونتیج 2017 با قیمت 137 هزار دلاری

شروع قدرتمند استون مارتین DB11

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی