پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ایسوزو DMAX

عرضه پیکاپ دو کابین ایسوزو DMAX از بهمن

متاسفانه چند سالی است که شرایط خوبی در بازار خودرویی کشور حاکم نیست و همان چند خودروی خوبی که به بازار تزریق می‌شد نیز کم کم جای خود را به چینی‌های بی کیفیت دادند. یکی از شرکت‌هایی که در این شرایط ضرر زیادی کرد، گروه بهمن بود تا جاییکه نتوانست کارت برنده خود یعنی مزدا […]

javankhodro
دوشنبه - ۱۹ مرداد ۱۳۹۴

متاسفانه چند سالی است که شرایط خوبی در بازار خودرویی کشور حاکم نیست و همان چند خودروی خوبی که به بازار تزریق می‌شد نیز کم کم جای خود را به چینی‌های بی کیفیت دادند. یکی از شرکت‌هایی که در این شرایط ضرر زیادی کرد، گروه بهمن بود تا جاییکه نتوانست کارت برنده خود یعنی مزدا 3 را روی خط تولید خود نگه دارد. اما گویا این شرایط به آهستگی در حال تغییر است و از گوشه و کنار زمزمه‌هایی از ورود مجدد نام آشناهای قدیمی اما معروف به گوش می‌رسد. جدا از پیش فروش محدودی که چندی پیش برای مزدا 3 انجام شد، گروه بهمن قصد دارد یک پیکاپ دو کابین ایسوزو DMAX را نیز به بازار عرضه کند.

ایسوزو DMAX

  قبل از اینکه سراغ ایسوزو DMAX، محصول جدید گروه بهمن، برویم بگذارید خیالتان را راحت کنیم که بهترین خودروی این سگمنت بی‌چون و چرا تویوتا هایلوکس است و قابلیت‌های آفرود آن بر کسی پوشیده نیست. اما نکته‌ای که باعث شده اخیراً سر و کله خودروهایی مانند پیکاپ ایران خودرو دیزل، سانگ یانگ اکتیون اسپرت و یا همین ایسوزو پیدا شود بحث قیمت بالای هایلوکس و عطش بازار به چنین خودروهایی است لذا همین موضوع باعث شده در رده قیمتی بین 110 تا 120 میلیون تومان جنگی سخت بین چندین چشم بادامی بوجود بیاید و DMAX قرار است به زودی به این کارزار وارد شود.

ایسوزو DMAX یکی از جدی‌ترین رقبا خواهد بود. ژاپنی پرادعایی که در قلب آن پیشرانه 4 سیلندر دیزلی به حجم 2999 سی‌سی آرمیده و توربو نیز روی آن نصب شده و می‌تواند حداکثر 163 اسب‌بخار در 3600 دور در دقیقه را تولید کند. احتمالاً با خواندن این عدد بسیاری بگویند که “چقدر ضعیف!” ولی صبر کنید. ماهیت پیشرانه‌های دیزلی و چنین خودروهایی گشتاور بالاست نه اسب‌بخار و اینجاست که ایسوزو با 360 نیوتن‌متر گشتاور آن هم در دور بسیار پایین 1800 تا 2800 در مقابل یکی از اصلی‌ترین رقیبان یعنی پیکاپ ایران خودرو دیزل قد علم می‌کند و گشتاوری کاملاً یکسان ولی در دوری بسیار پایین‌تر را به رخ این غول‌پیکر چینی-ایرانی تازه وارد می‌کشد.

ایسوزو DMAX

این پیشرانه به گیربکس دستی مجهز شده که پنج دنده است. فعلاً تمامی مدل‌های ارائه شده با جعبه دنده دستی هستند ولی اگر گروه بهمن بخواهد ایسوزو دو کابین را با گیربکس خودکار عرضه کند، نه تنها حدود 3 هزار دلار گران‌تر خواهد بود بلکه حدود 27 نیوتن‌متر گشتاور کمتری نسبت به مدل دستی تولید خواهد کرد.
از دیگر امکاناتی که روی این خودرو نصب شده فرمان هیدرولیک، رینگ 16 اینچی آلومینیومی، کیسه‌های هوا برای سرنشینان جلو، ترمزهای دیسکی در جلو و کفشکی در عقب(!) و ترمزهای ABS و EBD است.

ایسوزو DMAX

باید گفت اگرچه ایسوزو DMAX با چنین ظاهر و امکاناتی سطحی، خودرویی مناسب برای استفاده خانوادگی نیست (که اگر قصد شما استفاده خانوادگی در چنین سطح قیمتی است، اکتیون اسپرت را انتخاب کنید)، اما پیشرانه پربازده و کیفیت ژاپنی آن را به خودرویی کاربردی و کاری تبدیل کرده و مطمئناً پشتوانه ایسوزو گواه بر این مطلب است.
اگرچه فعلاً نتوانستیم چنین خودرویی را برای تست و بررسی در اختیار داشته باشیم (که امیدواریم با مساعدت گروه بهمن چنین امری صورت پذیرد) ولی در تست‌هایی که سایت‌های معتبر خارجی از این خودرو انجام داده‌اند نکات مثبت آن را کاری و کاربردی بودن، موتور پرقدرت دیزلی و قابلیت‌های بالای آفرود دانسته‌اند و در مقابل طراحی ساده کابین و داشبورد و صندلی‌های خشک آن را از نقاط منفی آن دانسته‌اند. البته مطمئناً آن‌ها ایسوزو را در بازاری آزاد و در مقابل رقیبانی سرسخت مانند میتسوبیشی Triton، مزدا BT-50 و نیسان Navara مقایسه کرده‌اند!

ایسوزو DMAX

  اما به قیمت این پیکاپ تازه وارد می‌رسیم. فروش نقدی این خودرو با موعد تحویل شهریور 117 میلیون و 900 هزار تومان در جریان است و فروش دو مرحله‌ای آن با موعد تحویل مهر و آبان نیز وجود دارد. اگرچه باید گفت گروه بهمن کم کم به روزهای اوج خود باز می‌گردد اما این نکته را نیز باید مد نظر داشته باشیم که نسل جدید ایسوزو DMAX با چهره‌ای بسیار جدیدتر و مدرن‌تر نیز معرفی و عرضه شده و امیدواریم هر چه زودتر این نسل از ایسوزو نیز به بازار داغ پیکاپ‌ها افزوده شود.

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

کیوسک مطبوعاتی