پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بوگاتی شیرون

صدمین نمونه از بوگاتی شیرون ساخته شد

اکنون کمپانی بوگاتی موفق شده است یک پنجم از تولید کل نمونه شیرون را به ثمر بنشاند. این کمپانی قبلا اعلام کرده بود که 500 نمونه از شیرون خواهد ساخت. این سوپر اسپرت گران قیمت توان تولید قدرت 1479 اسب بخار را داراست.   کمپانی بوگاتی که زیر مجموعه فولکس واگن است اعلام کرد که […]

ارشیا
جمعه - ۴ خرداد ۱۳۹۷

اکنون کمپانی بوگاتی موفق شده است یک پنجم از تولید کل نمونه شیرون را به ثمر بنشاند. این کمپانی قبلا اعلام کرده بود که 500 نمونه از شیرون خواهد ساخت. این سوپر اسپرت گران قیمت توان تولید قدرت 1479 اسب بخار را داراست.

 

کمپانی بوگاتی که زیر مجموعه فولکس واگن است اعلام کرد که صدمین نمونه ساخته شده از سوپر اسپرت شیرون به خاورمیانه فرستاده خواهد شد و مالکی آسیایی دارد. این سوپر اسپرت فرا زمینی با کمک یک موتور 8 لیتری 16 سیلندر با 4 توربو, 1479 اسب بخار قدرت تولید و 1180 پوند بر فوت گشتاور(1593 نیوتن متر) تولید می کند. این گشتاور از دور 2000 RPM آغاز می شود. وظیفه انتقال قدرت در این سوپر اسپرت دو نفره بر عهده گیرباکس 7 سرعته دو کلاچه است و قدرت به 4 چرخ منتقل می شود. به گفته بوگاتی, صدمین نسخه از شیرون از طرح بندی آبی تیره مات فیبر کربنی بر روی بدنه بهره می برد که با رگه هایی از رنگ قرمز ایتالیایی عرضه می شود. رینگ ها هم با رنگ مشکی به نام mink black عرضه می شوند.

بوگاتی شیرون (11)

در قسمت فضای داخلی از رنگ بندی مشکی و قرمز استفاده شده است تا با بدنه هماهنگی داشته باشد. به گفته کمپانی, این سوپر اسپرت فیبر کربنی آبی رنگ با قیمت 2.85 میلیون یورو معادل 3.33 میلیون دلار به مالک جدید آسیایی سپرده خواهد شد. روند ساخت نمونه شیرون توسط بوگاتی از سال 2016 آغاز شد و این کمپانی تعداد 70 دستگاه در سال از آن تولید کرد.

آز آن سال مدت 5 سال و نیم دیگر هم برای اتمام ساخت نمونه شیرون وقت لازم است که به طور کلی عمر مفید آن بر روی خط تولید را به 7 سال خواهد رساند. این مدت زمان تقریبا برابر ساخت یک نمونه با تیراژ بالا است و نسبت به مدت زمان 10 ساله در نظر گرفته شده برای بوگاتی ویرون زمان کمتری خواهد بود.

 

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

بوگاتی کلاسیک چقدر قیمت خورد ؟

بوگاتی شیرون در کدام کشورها فروش بیشتری دارد؟

هزینه های عجیب نگهداری از تنها کانسپت بوگاتی ویژن GT جهان

اشتهای تمام نشدنی بوگاتی شیرون

حضور بوگاتی کایرون در فستیوال Goodwood

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی