پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پیچ و مهره

70 درصد بازار پیچ و مهره در چنگ خارجی ها

پيچ و مهره يكي از ساده ترين قطعاتي است كه در همه صنايع كاربرد دارد وشايد كمتر كالاي صنعتي را مي توان يافت كه پيچ و مهره نداشته باشد و قطعا يكي از پركاربردترين استفاده از پیچ و مهره در صنعت خودرو باشد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو با وجود اهمیت زیاد تولید پیچ […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۵ خرداد ۱۳۹۷

پيچ و مهره يكي از ساده ترين قطعاتي است كه در همه صنايع كاربرد دارد وشايد كمتر كالاي صنعتي را مي توان يافت كه پيچ و مهره نداشته باشد و قطعا يكي از پركاربردترين استفاده از پیچ و مهره در صنعت خودرو باشد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

با وجود اهمیت زیاد تولید پیچ و مهره و نقش حیاتی این کالا در صنایع مختلف، می بایست خودکفایی لازم در این عرصه حاصل شود و به توليدات داخلي توجه بيشتري شود و در سالی که با نام حمایت از کالای داخلی نامگذاری شده باید به این صنعت بیش از پیش توجه شود.

بنابر گزارش‌ها و اخبار و شواهد موجود، حجم  واردات در این بخش قابل توجه بود و حدود 70 درصد پیچ و مهر مورد نیاز کشور از طریق واردات تأمین می‌شود و منجر به وابستگی  شده که نتیجه سوء مدیریت  برخی مسئولان و دستگاه های ذی‌ربط است، زیرا توان داخلی کشور به سهولت قادر به تأمین پیچ و مهره مورد نیاز کشور است.

چندی پیش، نورالدین مهری رئیس اتحادیه پیچ و مهره در گفتگو با رسانه‌ها در تشریح بازار پیچ و مهره در کشور، بیان کرد: حدود 70 درصد پیچ و مهره مورد نیاز کشور از طریق واردات تأمین می شود و سالیانه حدود میلیون ها دلار ارز به واسطه واردات همین محصولات، از کشور خارج می شود.این درحالی است که با توجه به توان تولید داخل این حجم از واردات می تواند به 30 درصد کاهش یابد و سهم بازار 70-30 به سود تولیدایرانی تغییر یابد.

وی افزود: در تولید پیچ ومهره هیچ مشکلی از بابت نیروی انسانی و تکنولوژی وجود ندارد و اگر موانع موجود مرتفع شود و حمایت واقعیا از بخش خصوصی و تولید داخلی انجام شود قطعا واردات کاهش خواهد یافت.

مهری می گوید: در صورت تامین و ایجاد فضای مناسب برای تولید کنندگان، توان رقابت جدی ایران در ساخت پیچ و مهره در جهان حاصل خواهد شد، اما به دلیل برخی سیاست‌های غلط وارداتی در حال حاضر توان و قدرت رقابت با کشورهای دنیا(در عرصه تولید پیچ و مهره) وجود ندارد.

امیر محبی، یکی از توزیع کنندگان عمده پیچ و مهره در گفت‌وگو با جوان خودرو، با اشاره به رکود عمیق در بازار پیچ و مهره، بیان کرد: به نوعی می توان ضریب فروش پیچ و مهره در بازار را به عنوان معیاری برای میزان سنجش تولید در کشور قلمداد کرد. اکثریت قریب به اتفاق تولیدات، نیازمند پیچ و مهره هستند و حتی تجهیزات و دستگاه های تولیدی نیز مستثنی از این نیاز نیستند.

محبی تصریح کرد: در شرایطی که تولید و اقتصاد کشور در رکود است، طبیعی است که نمی توان انتظار رونق در بازار داشت و بازار پیچ و مهره هم مانند سایر صنایع و کالاها وضعیت مناسبی ندارد.

این توزیع کننده عمده پیچ و مهره ضمن بیان اینکه اکثر پیچ و مهره موجود در بازار وارداتی است بیان کرد : متأسفانه بخش عمده پیچ و مهره موجود در بازار، تولید کشور چین است و حتی در بخش میخ های فولادی نیز ضریب واردات بالا است و به  نظر من نخستین اقدام جدی برای حل این مشکل  مهارِ و کنترل واردات است.

 

دغدغه های قطعه سازان خودرو در سال 97/ قیمت قطعات خودرو افزایش می یابد

می توان هر قطعه ای را در ایران تولید کرد/ نگاهی به شرایط کیفیت تولید قطعه و خودرو در گفت و گو با قائم مقام کیفیت رنو در ایران

ظرفیت نمایشگاه خودرو مشهد تکمیل شد/ تفکیک نمایشگاه خودرو و قطعات در مشهد

افزایش قیمت خودرو یا حفظ دستوری قیمت؟ / خودروهای تولید داخل گرفتار در دریای متلاطم ارز

رشد 18 درصدی تولید خودرو در سال 96/ لزوم توجه به کیفیت در کنار پیشبرد هدف افزایش تولید

مسئول نظارت بر بازار روغن موتور کیست؟/گفت و گو با مدیر شرکت بازرگانی نفت بهران

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی