پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پورشه با رنگ بندی دهه 80 میلادی در مسابقه لمانز 2018 حضور پیدا می کند

رقابت جذاب و دیدنی 24 ساعته لمانز تا کمتر از دو هفته دیگر استارت می خورد. امسال در کلاس GTE Pro شاهد حضور خودرو های همچون: فورد جی تی, پورشه 911RSR , شورولت کوروت, استون مارتین, ب ام و M8 و فراری 488 خواهیم بود. اما شاید یکی از جذاب ترین اتفاقات قبل از برگزاری […]

ارشیا
دوشنبه - ۱۴ خرداد ۱۳۹۷

رقابت جذاب و دیدنی 24 ساعته لمانز تا کمتر از دو هفته دیگر استارت می خورد. امسال در کلاس GTE Pro شاهد حضور خودرو های همچون: فورد جی تی, پورشه 911RSR , شورولت کوروت, استون مارتین, ب ام و M8 و فراری 488 خواهیم بود. اما شاید یکی از جذاب ترین اتفاقات قبل از برگزاری مسابقه امسال, رونمایی پورشه از دو خودرو با طرح بندی کلاسیک برای شرکت در مسابقه امسال, بود.

مسابقه لمانز امسال با حضور 6 خودرو پورشه برای مشتریان و 4 خودرو به صورت رسمی از تیم پورشه که در کلاس های مختلف حضور خواهند یافت, استارت زده می شود. در حالی که 8 عدد از این خودرو ها با رنگ بندی رسمی پورشه یعنی قرمز و سفید و مشکی حضور خواهند یافت, روز شنبه کمپانی پورشه از دو خودرو دیگر با رنگ بندی های معروف به نام های Pink Pig  و  Rothmans رونمایی کرد.

پورشه لمانز 2018 (2)

خودروی شماره 91 از طرح بندی  Rothmans بهره خواهد برد که متعلق به پورشه 956C و 962C پروتوتایپ است که توانستند در سال های 1982-1983 و 1986-1987 شانه به شانه هم مقام قهرمانی لمانز را بدست بیاورند.

 

علاوه بر این یک نمونه پورشه 959 با رنگ بندی Rothmans در سال 1986 در رالی پاریس داکار قهرمان شد. Frédéric Makowiecki  از فرانسه, Gianmaria Bruni از ایتالیا و Richard Lietz از اتریش رانندگان خودروی 911 RSR با رنگ بندی آبی و سفید (Rothmans) خواهند بود. دیگر پورشه 911 RSR با شماره 92 با طرح بندی Pink Pig  صورتی رنگ در مسابقه حضور خواهد یافت. بر روی بدنه این خودرو نماد هایی از قصابی و کلماتی آلمانی مرتبط با گوشت حیوانات نوشته شده است.

پورشه لمانز 2018 (16)

این رنگ بندی اولین بار در سال 1971 بر روی پورشه 917/20 در لمانز دیده شد.اما ایده طرح بندی این خودرو از کجا آمد؟ بوجود آمدن این ایده داستان جالبی دارد. قرار بود در سال 1971 این خودرو با رنگ بندی مارتینی در مسابقات حاضر شود اما رئیس کمپانی پس از دیدن خودرو اظهار کرد که نمونه جدید زشت و چاق و بدترکیب است. مهندسین تیم پورشه از قبل نام Der Truffeljäger von Zuffenhausen یا شکارچی ترافل ( نوعی قارچ کمیاب که در زیر زمین رشد می کند) را بر روی این خودرو گذاشته بودند و از آنجایی که خوک های فرانسوی در پیدا کردن ترافل تبحر دارند, ایده طراحی خودرو به شکل راهنمای قصابی گوشت خوک پدید آمد.

این خودرو در جریان تست های پیش از مسابقه سریعترین خودرو بود اما در جریان مسابقه تصادف کرد و نتوانست مسابقه را به اتمام برساند اما رنگ بندی جالب آن همیشه در ذهن ها باقی مانده بود. کمپانی پورشه به منظور گرامیداشت 70 سالگی خودرو های اسپرت پورشه (که اولین خودرو پورشه 356 بود) این طرح بندی ها را ارائه کرده است تا یاد و خاطره خودرو های مسابقه ای افسانه ای پورشه در دهه 70 و 80 زنده نگه داشته شود.

 

به گفته دکتر Frank-Steffen Walliser رئیس بخش خودرو های GT و مسابقه ای پورشه: (( با این طرح بندی دوست داشتنی, ما می خواهیم از طرفداران وفادارامان تشکر کنیم که در تمامی رقابت چه در داخل پیست چه در خارج آن مارا حمایت می کنند. اما در لمانز, جایی که ما با 19 پیروزی رکورد دار هستیم با حمایت فوق العاده طرفداران مواجه هستیم.))

هشتاد و ششمین مرحله از مسابقات لمانز در تاریخ 16 ژوئن استارت می خورد. این در حالی است که تاریخ 8 ژوئن تولد 70 سالگی خودروهای اسپرت پورشه است و مالکین خودروهای اسپرت پورشه در سراسر دنیا گرد هم می آیند و جشن می گیرند.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

معرفی ب ام و سری 8 قبل از مسابقه 24 ساعته لمانز

تعلیق فروش خودروهای پورشه در اروپا / ابهام در انطباق این خودروها با استانداردهای آلایندگی

معرفی پورشه 911 GT3 R مدل 2019

پورشه 959SC هایپر ماشین 800 اسبی

پورشه 718 Cayman GT4 جدید در پیست مونزا دیده شد + ویدیو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی