پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پژو-پژو سیتروئن

کوچ پژو سیتروئن از ایران / تعلق سرمایه گذاری گروه خودروسازی PSA در ایران

با خروج آمریکا از برجام و مبهم شدن آینده این قرارداد بین المللی، گروه خودروسازی PAS برای مواجه نشدن با تحریم‌های آمریکا، سرمایه گذاری خود در ایران را به تعلیق در می‌آورد. در همین راستا فعالیت ۲ خودروساز فرانسوی یعنی پژو و سیتروئن که در مدت اخیر با محصولات جدیدشان موجی از هیجان به بازار […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۱۵ خرداد ۱۳۹۷

با خروج آمریکا از برجام و مبهم شدن آینده این قرارداد بین المللی، گروه خودروسازی PAS برای مواجه نشدن با تحریم‌های آمریکا، سرمایه گذاری خود در ایران را به تعلیق در می‌آورد. در همین راستا فعالیت ۲ خودروساز فرانسوی یعنی پژو و سیتروئن که در مدت اخیر با محصولات جدیدشان موجی از هیجان به بازار ایران آورده بودند، متوقف خواهد شد. این در حالی است که فرانسه از رایزنی با آمریکا برای برخورداری از معافیت شرکت های فرانسوی از تحریم‌ها خبر داده است.

گروه خودروسازی پژو سیتروئن (PSA) به دلیل مواجه نشدن با پیامدهای تحریم های آمریکا علیه ایران، سرمایه گذاری های خود در کشورمان را به حالت تعلیق در می آورد.

این شرکت با انتشار بیانیه ای ضمن اعلام تعلیق سرمایه گذاری خود در ایران، از ادامه رایزنی های دولت فرانسه با آمریکا برای برخورداری از معافیت شرکت های فرانسوی از تحریمهای آمریکایی خبر داد.

این در حالی است که انتظار می رود در صورت موافقت نکردن آمریکا با معافیت های مورد درخواست فرانسه، شرکت های فرانسوی از جمله ( پژو سیتروئن ) از ایران خارج شوند.

بعد از برجام، شرکت های خودروسازی فرانسوی از جمله پژو و سیتروئن فعالیت خود در ایران را گسترش دادند و با ۲ خودروساز بزرگ کشور وارد همکاری شدند. گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان شریک تجاری پژو در ایران شناخته می شود و این ۲ با تاسیس شرکت ایکاپ در مدت اخیر اقدام به تولید و واردات محصولات جدید پژو کرده بودند.

همچنین دیگر خودروساز فرانسوی یعنی سیتروئن نیز با گروه خودروسازی سایپا همکاری خود را آغاز کرده بود که اولین میوه این همکاری، سیتروئن C3 به شمار می‌رود که در آستانه ورود به بازار ایران قرار دارد و با این اتفاق آینده‌اش در هاله‌ای از ابهام فرو رفته است.

قیمت پژو 2008 با افزایش 10 میلیونی روبرو شد

خودروسازان فرانسوی در ایران می مانند / تحلیلی بر وضعیت قراردادهای خودرویی با خروج آمریکا از برجام

آیا خروج آمریکا از برجام بر قراردادهای خودرویی بی تاثیر است؟

بازدید وزیر صنعت از خط تولید محصولات مشترک ایران خودرو و پژو

کنفرانس خبری مدیران عامل ایران خودرو و پژو

ورود قطعه سازان ایرانی به زنجیره تامین محصولات مشترک ایران خودرو و پژو

مهم ترین جزئیات قرارداد ایران خودرو و پژو-سیتروئن

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی