پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هیوندای گرندمستر رونمایی شد

هیوندای گرندمستر رونمایی شد که با هدف جایگزینی برای خودرو وراکروز روانه بازار خواهد شد. کمپانی هیوندای پیشتر اعلام کرده بود که قصد دارد بر روی ارایه مدل های شاسی بلند و کراس اوور تمرکز کند. این خودروساز کره ای برای ارایه یک مدل فول سایز سه ردیفه با ظرفیت حمل 8 نفر دورخیز کرده […]

امیر
شنبه - ۱۹ خرداد ۱۳۹۷

هیوندای گرندمستر رونمایی شد که با هدف جایگزینی برای خودرو وراکروز روانه بازار خواهد شد.

کمپانی هیوندای پیشتر اعلام کرده بود که قصد دارد بر روی ارایه مدل های شاسی بلند و کراس اوور تمرکز کند. این خودروساز کره ای برای ارایه یک مدل فول سایز سه ردیفه با ظرفیت حمل 8 نفر دورخیز کرده و با رونمایی از کانسپت گرندمستر (HDC-2 Grandmaster) در نمایشگاه خودروی بوسان 2018 به پیشواز این اتفاق مهم رفته است.

شاسی بلند مفهومی گرندمستر که نام خود را از رشته شطرنج به امانت گرفته، از طراحی بسیار زیبا و مدرنی برخوردار است و می توان آن را دنباله روی کانسپت Le Fil Rouge که اسفند ماه گذشته در ژنو رونمایی شد، دانست.

رونمایی از هیوندای گرندمستر

این کانسپت بر اساس زبان طراحی جدید هیوندای که با عبارت Sensuous Sportiness (تناسب احساس انگیز) توصیف می شود، خلق شده است. کره ای ها عناصر زبان طراحی Sensuous Sportiness را چهار المان کلیدی نسبت ها، معماری، استایل و تکنولوژی می نامند.

اگر چه گرندمستر نیز بر پایه این زبان طراحی جدید خلق شده، اما برخلاف Le Fil Rouge بدنه ای جعبه ای شکل داشته و قوس ها و حجم های سیال کمتری در آن دیده می شود. در حین رونمایی در بوسان، مقامات هیوندای بر روی سن اعلام کردند که عناصر طراحی و ویژگی های ظاهری این شاسی بلند مفهومی به تدریج در مدل های تولیدی نمود پیدا خواهند کرد.

شاسی بلند فول سایز هیوندای که احتمالا با نام Palisade به خیابان ها راه می یابد، در رده ای بالاتر از مدل پرطرفدار سانتافه قرار گرفته و به نوعی جانشین وراکروز (IX55) خواهد شد.

هیوندای گرندمستر

یکی از مدیران رده بالای هیوندای ادعا کرده که نسخه نهایی شاسی بلند هشت نفره بر روی یک پلتفرم اختصاصی توسعه خواهد یافت. در مقابل برخی گمانه زنی های دیگر از بهره گیری از پلتفرم کیا K900 و جنسیس G90 برای تولید مدل مذکور حکایت دارند.

انتظار می رود پیشرانه Palisade از نوع هیبریدی باشد. موتور 3.3 لیتری توئین توربوی موجود در زیر کاپوت کیا استینگر GT و نمونه 5 لیتری V8 نصب شده بر روی کیا K900 و جنسیس G90 جزو کاندیداهای اصلی هستند. در صورت ارایه در اروپا احتمال تجهیز به یک موتور دیزلی 2.2 لیتری CRDi نیز وجود دارد.

ناگفته نماند کانسپت کیا تلوراید نیز برای تولید چراغ سبز دریافت کرده و در سال های پیش رو شاهد معرفی نسخه نهایی این شاسی بلند فول سایز خواهیم بود.

منبع : دیجیاتو

تولید هیوندای سانتافه مدل 2019 آغاز شد

هیوندای با جنسیس Essentia به رقابت با تسلا می رود

معرفی هیوندای سانتافه 2019 / ترکیب جدید محبوب ترین مدل هیوندای نزد ایرانی ها

پرچمدار هیوندای در مسیر ایران/ هیوندای آزرا ۲۰۱۸ را بهتر بشناسیم

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی