پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

روغن موتور

نحوه تشخیص روغن موتور با کیفیت چگونه است؟

روغن موتور از ترکیب روغن پایه نفتی با افزودنی های مجاز بدست می­آید. عملکرد اصلی آن به عنوان روان کننده، محافظ  به منظور جلوگیری فرسایش (اصطکاک بین قطعات متحرک داخل موتور و کاهش میزان استهلاک) و پاک کننده داخل موتور می باشد. اگر روغن موتور را بصورت دوره ای تعویض نکنید، مطمئنا بر اثر اصطکاک بین […]

امیر
شنبه - ۱۹ خرداد ۱۳۹۷

روغن موتور از ترکیب روغن پایه نفتی با افزودنی های مجاز بدست می­آید. عملکرد اصلی آن به عنوان روان کننده، محافظ  به منظور جلوگیری فرسایش (اصطکاک بین قطعات متحرک داخل موتور و کاهش میزان استهلاک) و پاک کننده داخل موتور می باشد. اگر روغن موتور را بصورت دوره ای تعویض نکنید، مطمئنا بر اثر اصطکاک بین فلزات و اجزای تشکیل دهنده داخلی موتور عمر آن کاهش میابد. باید طبق استاندارد هر روغن موتور آن را بموقع تعویض نمایید تا عملکرد موتور شما به طور فزاینده ای بهبود یابد.

با توجه به بازار بزرگ تعویض روغن موتور افراد سودجو با استفاده از تصفیه و پالایش غیر اصولی روغن سوخته در راستای اهداف خویش، روغن های بازیافتی را در تصفیه و مجددا آنها را وارد بازار می کنند که استفاده از این نوع روغن ها به خودروی شما آسیب جدی می­رساند، که این بدلیل از دست رفتن مواد افزودنی روغن بعد از تصفیه و همچنین از دست رفتن ترکیبات روان کننده با وزن مولکولی بالا در فرآیند تصفیه می­باشد ، که با روش­های مورد استفاده این افراد سودجو قابل بازیابی نیست.

روغن ریزی

روش ­های تشخیص روغن اصلی و تقلبی

چه باید کرد تا فریب افراد سودجو را نخوریم و به ماشین و وسیله نقیله خود ناخودآگاه آسیب نرسانیم؟ در اینجا تفاوت روغن اصلی را از تقلبی در حد امکان توضیح میدهیم.


اگر دنبال تعویض روغن با کیفیت و اورجینال می گردی ، اینجا کلیک کن و با اتوشناس آشنا شو!


برچسب و کیفیت چاپ روی ظرف روغن: آسانترین راه برای تشخیص روغن اصلی از تقلبی از طریق برچسب و کیفیت چاپ روی ظروف روغن می­باشد. شرکت های تولید کننده بزرگ و اصلی در راستای اهداف بازاریابی خود و جلوگیری از سوء­استفاده از برند آنها معمولا برچسپ روشن و واضح با کیفیت را چاپ می­کنند. در زمان خرید حتما خط، نوشته­ ها و کیفیت چاپ روی ظروف را برسی کنید. کمرنگ بودن و عدم کیفیت یا تار بودن تصاویر ممکن است نشانی از جعلی بودن روغن باشد. در همین راستا برخی برندها از برچسپ­های هولوگرامی مخصوص خود بر روی محصولات خود استفاده می­کنند.

روغن هیدرولیک خودرو

یکی از راههای که افراد سودجو از آن بهره میبرند عرضه با قیمت های پایینتر از عرضه محصول اصلی شرکت تولید کننده است، و که حربه آنها به این شکل می­باشد که؛ قیمت واقعی را درج می­کنند و ادعا می­کنند چون بصورت عمده خرید می­کنند می­توانند با قیمت مناسبتری محصول را عرضه کنند که در این مورد باید توجه داشت که یک محصول تولیدی چقدر میتواند در بازار با توجه به رقابت شدید بین تولید کننده ها سود آور باشد که با تامین سود فروشنده واسطه هم محصول را با ده تا پانزده درصد قیمت کمتر به مشتری عرضه کنند؟!!

کیفیت ظرف حاوی روغن: در این خصوص باید در مورد روغن های  تقلبی از بطری­های مصرف شده استفاده می­کنند که بعدا آن را با روغن تقلبی آنها را پر می­کنند، در خصوص تشخیص این نوع ظروف باید در نظر داشته باشید که ظروف اصلس معمولا صاف، مستحکم­تر و فاقد خراشیدگیُ سایش و کثیفی و فرسودگی می باشد. و برندهای اصای درب محصول را به بهترین شکل ممکن پلمپ می­کنند که بعد از باز شدن آسیب ببینند و امکان استفاده مجدد افراد سودجو را کاهش دهند، توصیه می­شود که قبل از تصمیم به خرید یا تعویض روغن درب ظرف مورد نظرتان را به خوبی و با دقت ویژه بررسی کنید.

رنگ و بوی روغن: روغن­های اصلی بدون رنگ و ذرات کدر و سیاه و بو می­باشند توصیه میشود قبل استفاده و ریختن روغن داخل موتور به بو و رنگ روغن دقت کنید. روغن های تصقیه تقلیبی دارای بوی تند و رنگ غیر شفاف می­باشد.

در نهایت اگر از روغن موتور تقلبی استفاده کرده باشید هنگامی که بین فاصله ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلومتر از آن استفاده شود می تواند بدلیل عدم صحت در کارکردش نمی­تواند آلودگی های موتور خودروی شما را جذب نماید یا بدرستی کار روان کنندگی را انجام دهد وباعث بالارفتن استهلاک قطعات متحرک موتور می­شود. این اتفاق به اکسیده شدن قطعات درونی خودرو سرعت بخشیده و باعث کاهش عمر موتور و پمپ روغن موتور شما می شود.

درپایان توصیه می­کنیم، در انتخاب خود کاملا دقت کنید تا از افراد سودجو ضرری به خودرو شما وارد نشود.. پیشنهاد می­کنم در هر زمان که اقدام به تعویض روغن موتور خود می­کنید فیلتر آن را هم تعویض نمایید، و مدام سطح روغن موتور را در بازه های زمانی مشخص چک کنید و هر وقت چراغ روغن روشن شد آن را جدی بگیرید. و در پایان بدلیل مشکل بودن تشخیص روغن اصلی از غیر اصلی همیشه سعی کنید از عاملین مجاز و تعمیرگاه های معتبر که روغن را از تولید کننده اصلی تهیه می­کننده، خرید کنید. در این راستا شرکت دالینو با عرضه انواع برندهای معتبر روغن که بطور مستقیم از شرکت­های تولید کننده خریداری می­کند، آماده ارائه خدمات در محل به شما می­باشد.

فرمول های روغنی!/ روغن موتور تاکومی با فرمولاسیون مخصوص موتورهای توربوشارژ

دل موتور خودرو را خون نكنيد+فیلم روغن موتور تقلبی

روغن ریزی و کم کردن روغن موتور

روغن سوزی خودرو، علائم و رفع آن

روغن موتور و زمان تعویض به موقع آن

زمان تعویض روغن گیربکس یا واسکازین خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی