پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رنو مگان

برتری کیفیت خدمات پس از فروش و حفظ سهم بازار، اولویت نگین خودرو در سال 97

سال گذشته بنا به دلايلي چون بسته بودن چندماهه ثبت سفارش، افزايش ناگهاني تعرفه‌ها و افزايش نرخ ارز، سال چندان پررونقى براى خودروسازان خارجى و واردكنندگان خودرو نبود. روندى كه متاسفانه در سال جديد نيز با ناديده گرفته شدن برجام از سوى آمريكا و افزايش مجدد نرخ ارز ادامه داشته است. اين موضوع بهانه‌ای شد […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۲۰ خرداد ۱۳۹۷

سال گذشته بنا به دلايلي چون بسته بودن چندماهه ثبت سفارش، افزايش ناگهاني تعرفه‌ها و افزايش نرخ ارز، سال چندان پررونقى براى خودروسازان خارجى و واردكنندگان خودرو نبود. روندى كه متاسفانه در سال جديد نيز با ناديده گرفته شدن برجام از سوى آمريكا و افزايش مجدد نرخ ارز ادامه داشته است. اين موضوع بهانه‌ای شد برای گفتگو با مهندس فرشيد كريمى‌مهر- معاون بازاریابی و برنامه ریزی استراتژیک نگين‌خودرو- تا وضعيت حال‌حاضر اين شركت را به عنوان يكى‌از واردكننده‌هاى اصلى خودرو به كشور از ايشان جويا شويم. وی در این گفتگو به برنامه‌هاى نگين‌ خودرو در سال جارى، وضعيت بازار خودرو و ابهامات كسب و كار در اين حوزه پرداخت.

فرشید کریمی مهر با پیش بینی کاهش 30 درصدی حجم بازار واردات خودرو در سال 1397 نسبت به سال گذشته، واردات امسال را کمتر از 50 هزار دستگاه خودرو تخمین زد. وی در تحلیل وضعیت واردات خودرو گفت: برای پیش بینی حجم بازار در شرایط کنترل شده، بایستی تحلیل عوامل از دو منظر کشش تقاضا و میزان عرضه بررسی گردد.

از منظر کشش تقاضا، با  افزایش چشمگیر قیمت خودروهای وارداتی بدلایلی همچون: افزایش تقریبی 70 درصدی تعرفه واردات خودرو، افزایش 10 درصدی نرخ ارز مبادله ای، صعود چشمگیر نرخ ارز در بازار و نوسانات زیاد ارزی، افزودن سرفصل جدید هزینه ای در شماره گذاری معادل 10 درصد قیمت خودرو ، تغییر اسقاط خودرو و … انتظار کاهش تقاضا وجود خواهد داشت.

از منظر عرضه،  بودجه سال 97 و کاهش درآمد دولت از محل مالیات بر واردات خودرو 97 برهانی قاطع بر خیز دولت برای کنترل واردات می‌باشد، از سویی دیگر سایر اقدامات از قبیل ابهام در تخصیص منابع ارزی برای واردات، رویکرد مبهم در اعمال تعرفه‎‌های جدید، حکم دیوان اداری و  بستن طولانی مدت سامانه ثبت سفارش خودرو و تغییرات مستمر ضوابط همه و همه مهر تائیدی بر سالی پر چالش برای کنترل عرضه خودروهای وارداتی خواهد بود.

فرشید کریمی-نگین خودرو

سرآمدی کیفیت و حفظ سهم بازار

معاون بازاریابی و برنامه ریزی استراتژیک نگين‌ خودرو ، سرآمدی کیفیت در خدمات فروش و خدمات پس از فروش، همچنین حفظ سهم بازار را بعنوان برنامه های کلان سال 1397 شرکت نگین خودرو اعلام کرد.

مهندس کریمی مهر تاکید کرد: در راستای ارتقاء کیفیت زنجیره فروش و خدمات پس از فروش و همسو با سایر نمایندگی های جهانی رنو، شرکت نگین خودرو در حال پیاده سازی مجموعه استانداردها و ابزارهای مبتنی بر “مدیریت تجربه مشتریان” بنام C@re2.0  (مراقبت از مشتری) است. این استانداردها شامل 7 لحظه تاثیرگذار در زنجیره فروش و خدمات پس از فروش خودرو است که کلیه فرآیندهای خدمات در طول سفر مشتری،  قبل از خرید، حین خرید و پس از خرید را شامل می شود و در این راستا پروژه هانی مون (تحویل به یاد ماندنی رنو) و تست درایو با جدیت در حال اجرا است.

بمنظور پیاده سازی این استانداردها، ما بدنبال آموزش کارکنان عاملیت ها، شعب و شرکت، برای کسب مهارت های حرفه ای و رفتاری هستیم و در حال حاضر نیز دوره های آموزشی مرتبط با فروش، در حال برگزاری است که طی آن بالغ بر 100 نفر از کارکنان  شبکه فروش، در حال آموزش بر مبنای استانداردهای ملی و جهانی رنو می باشند.

ورود دو پرچمدار دیگر رنو

نگین خودرو در راستای تکمیل سبد عرضه محصولات و بهره مندی مشتریان بخش های مختلف بازار، دو خودروی جدید علاوه بر محصولات فعلی، بزودی عرضه خواهد نمود. کریمی مهر در پاسخ به خبرنگار ما از زمان دقیق لانچ خودروهای جدید، یاد آور شد که این خودروها در حال گذراندن تست‌هاى مختلف مطابق با استانداردهاى صادراتى رنو و تطبيق آن با شرايط آب و هوايي ايران است.

نگین خودرو

افزایش سطح دسترسی مشتریان به خدمات

مهندس كريمى مهر با اشاره به توسعه مراكز متعدد خدمات (فروش و پس‌از فروش) در سراسر كشور، ادامه داد با افتتاح 11 مرکز جدید در ماه آتی، تعداد مراکز نگین خودرو به بیش از 100 نقطه خواهد رسید. این در حالیست که با حضور ناوگان مجهز سیار شرکت، بیش از 20 درصد خدمات پس از فروش سال گذشته نیز بصورت «خدمات در محل» ارائه شده است. با افتتاح انبار بزرگ و مجهز قطعات يدكى در سال گذشته و موجودی سازی مناسب قطعات یدکی، سطح سرویس 90 درصدی قطعات  حاصل شده است.

معاون بازاریابی و برنامه ریزی استراتژیک نگين‌ خودرو در پایان توسعه کمی و کیفی و افزايش سطح دسترسى مشتريان به‌ خدمات، آموزش كاركنان، پياده‌سازى استانداردهاى جهانى رنو و توسعه سبد محصولات را از جمله اهداف شركت‌ نگين خودرو در سال جارى دانست.

نگین خودرو در جمع 100 نماینده برتر رنو در سال 2017

مسیرنو در ترافیک / روش هایی برای دور زدن چالش های ترافیکی

برگزاری سمینار آموزشی نگین خودرو برای نمایندگان سراسر کشور

می توان هر قطعه ای را در ایران تولید کرد/ نگاهی به شرایط کیفیت تولید قطعه و خودرو در گفت و گو با قائم مقام کیفیت رنو در ایران

افتتاح اولین مرکز تخصصی تست درایو تویوتا و رنو/ خدمات پیش از فروش!

بررسی فنی رنو تلیسمان / جادوگری از کوچه پس کوچه های پاریس

موج تنوع در بازار وارداتی‌ها/ مقایسه رنو تلیسمان و فولکس واگن پاسات

دوئل فرانسوی ها در خاک ایران / مقایسه پژو 301 و رنو سیمبل

داستر در پسا فیس لیفت!/ تست و بررسی میدانی رنو داستر 2016

5 ستاره ایمنی در کارنامه رنو مگان جدید + بررسی نسل جدید مگان

یک روح در ۲ بدن!/ مقایسه و بررسی نیسان ایکس تریل و رنو کولئوس

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی