پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودرو برقی پورشه

تایکان خودرو تمام برقی پورشه در راه است

زمانی که پورشه در سال 2015 از اولین برنامه بلند مدت خود برای تولید و توسعه یک خودروی اسپرت تمام الکتریکی خبر داد، یک کانسپت جذاب میشن E را رونمایی کرد. این کانسپت کاملا مستعد به چالش کشیدن خودروی مطرحی مثل تسلا مدل S بود. از آن زمان تاکنون خبرهای مختلفی پیرامون میشن E به […]

امیر
دوشنبه - ۲۱ خرداد ۱۳۹۷

زمانی که پورشه در سال 2015 از اولین برنامه بلند مدت خود برای تولید و توسعه یک خودروی اسپرت تمام الکتریکی خبر داد، یک کانسپت جذاب میشن E را رونمایی کرد. این کانسپت کاملا مستعد به چالش کشیدن خودروی مطرحی مثل تسلا مدل S بود.
از آن زمان تاکنون خبرهای مختلفی پیرامون میشن E به گوش می رسد. برنامه تولید و توسعه این کانسپت هرچند آهسته اما پیوسته در حال حرکت است. در همین راستا اوایل سال میلادی جاری کراس‌اور مفهومی و تمام برقی پورشه با نام کامل میشن E کراس توریزمو در نمايشگاه خودروي ژنو رونمایی شد.

با توجه مشخصات میشن E به نظر می رسد که پورشه می تواند همچنان خودروهای الکتریکی و حتی کانسپت های متعدد دیگری را نیز بر مبنای این کانسپت فوق العاده بسازند. شاید حتی روزی خودروی اسپرتی بر مبنی این کانسپت ساخته شود که توانایی جذب تمام خریداران تسلا مدل S به سمت خود را داشته باشد.

تایکان خودرو برقی پورشه

اما اولین خودروی کاملا برقی پورشه که در سال 2019 برای خرید عرضه می شود برخلاف تصور همه میشن E نام ندارد. نام این خودرو پورشه تایکان است. مدیر عامل پورشه، الیور بلوم در رابطه با این نام توضیح داده که تیکان یک اسم ترکی به معنی اسب جوان پرجنب‌ و جوش است. علت انتخاب این نام اشاره آن به اسب میان لوگوی پورشه است.

پورشه بیش از این نیز خودروهای هیبریدی زیادی را راهی بازار کرده بود اما تایکان اولین مدل تمام برقی این کمپانی است. از جمله خودروهای هیبریدی قبلی پورشه می توان به 900 دستگاه از اسپايدر 918 اشاره کرد.

تایکان پورشه

هرچند تایکان چندان اسم جذاب به نظر نمی رسد اما حداقل مشخصاتی که تاکنون از این خودروی برقی منتشر شده می تواند طرفداران کمپانی پورشه سر شوق بیارد. قیمت احتمالی که برای پورشه تایکان در نظر گرفته شده چیزی در حدود 85 هزار دلار است.

گفته می شود که نهایت سرعت تایکان چیزی در حدود 250 کیلومتر بر ساعت بوده و رسیدن از سرعت 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت در این خودرو به لطف قوای محرکه برقی 600 اسب بخاری آن 3.5 ثانیه زمان می برد. البته در جایگاه مقایسه این بازه در مدل های پرچم دار تسلا چیزی کمتر از 3 ثانیه است.

جالب است بدانید مسئولین پورشه وعده داده اند که تايكان به حدي از قدرت پيوسته دست خواهد يافت كه هيچ خودروي برقي ديگري توان رقابت با آن را نداشته باشد. به احتمال زیاد پورشه این خودرو را نیز همچون خودروهای قبلی در مدل‌هاي متفاوتي از سريع تا فوق سريع راهی بازار خواهد کرد. بنابراین انتظار می رود که مدل‌هاي بسيار سريعتری از تایکان در آينده وارد بازار شود.

کابین تایکان

قطعا شتاب و سرعت یکی از معیارهای مهم و اساسی در سنجش خودروهاست اما در مورد وسایل نقلیه برقی این معیارها از اولویت پایین تری برخوردار اند. رنج قابل پیمایش در این وسایل نقلیه اولویت بالاتری دارد. این المان در مورد پورشه تایکان به شدت جذاب بوده چرا که این خودرو می تواند تنها با یکبار شارژ مسافتی در حدود 500 کیلومتر را طی کند.

به علاوه اوا میچل، رئیس دپارتمان برق و الکترونیک پورشه، اخیرا گفته است که تایکان قادر خواهد بود دو بار سریع تر از تسلا مدل S شارژ شود. میچل به ویژه تاکید کرده که سوپر شارژرهای ولتاژ بالا قادر خواهند بود تا باتری پورشه تایکان را در ظرف مدت 20 دقیقه به اندازه ای شارژ کنند که این خودرو بتواند مسافتی بیشتر از 400 کیلومتر را طی کند.

تایکان

گفته می شود که پورشه در تلاش است تا با مشاركت کمپانی های دیگر 500 ايستگاه‌ شارژ را در مكان‌هاي مختلفي از بزرگراه‌ ها در امريكا نصب و راه اندازی كند. برنامه این کمپانی برای راه اندازی ایستگاه شارژ در اروپا همکاری با شركت‌ هاي فورد و BMW است.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید بسیاری معتقد اند که پورشه تا سال 2030 تمام محصولات خود را الکتریکی خواهد کرد.

منبع : دیجیاتو

پورشه 911 Speedster کانسپت معرفی شد

پورشه 959SC هایپر ماشین 800 اسبی

از سال 2019 تمام فراری ها هیبریدی می شوند

هوندا از کانسپت Everus برقی رونمایی کرد

بی ام و ix3 برقی رونمایی شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی