پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مزدا3-گروه بهمن

پرواز قیمت خودروهای داخلی / معرفی خودروهای پرچمدار اختلاف قیمت

بهم ریختگی همچنان در بازار خودرو حاکم است و هر کس با توجه به سود بیشتر قیمتی را برای خودروها تعیین کرده است. در این بین مشخص نیست مقصر کیست. خودروسازها هرگونه احتکار خودرو در انبارهایشان را تکذیب می کنند و از سوی دیگر انجمن نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو اصرار به این دارند که […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۲۲ خرداد ۱۳۹۷

بهم ریختگی همچنان در بازار خودرو حاکم است و هر کس با توجه به سود بیشتر قیمتی را برای خودروها تعیین کرده است. در این بین مشخص نیست مقصر کیست. خودروسازها هرگونه احتکار خودرو در انبارهایشان را تکذیب می کنند و از سوی دیگر انجمن نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو اصرار به این دارند که خودروسازان برای افزایش قیمت خودروهای داخلی جلوی عرضه محصولات خود را گرفته اند.

در این شرایط همچنان خبری از سازمان حمایت برای مدیریت بازار نیست و انگار روند صعودی قیمت‌ خودروهای داخلی ترمز ندارد و خریداران هرروز با قیمت های جدیدی سورپرایز می شوند.  عده ای هم عقیده بر این دارند که خرید و فروش خودرو در بازار قفل شده و یکی از دلایل افزایش قیمت در بازار نیز به همین دلیل است. اما با توجه به مشاهدات جوان خودرو در روزهای اخیر، این سناریو درست نیست و علی رغم افزایش فاجعه بار قیمت ها، هنوز هم میل به خرید فراوان است و به طور مثال خریداران برای خرید ساندرو استپ وی 90 میلیونی سر و دست می شکنند!

وضعیت بازار امروز نشان می‌دهد اکثر خودروهای مونتاژی همچنان شاهد رشد قیمت هستند به‌ نحوی که سراتو سایپایی با رشد 8 میلیون تومانی با قیمت 164 میلیون تومان تا 167 میلیون تومان وابسته به رنگ بدنه به فروش می رسد. نکته جالب اینجاست که قیمت بعضی خودروها به صورت لحظه ای بالا می رود. مثلا طبق مشاهدات ما، قیمت پژو 206 صبح امروز 52 میلیون تومان بوده، اما چند ساعت بعد به 55 میلیون تومان رسیده است.

در میان خودروهای تولید داخل، مزدا3 گروه بهمن و پژو 2008 پرچمداران اختلاف قیمت کارخانه و بازار هستند. اختلاف قیمت مزدا3 بین کارخانه و بازار به 100 میلیون تومان رسیده است! مطمئننا دلیل چنین اتفاقی افزایش ناگهانی تقاضا و علاقه مردم به مزدا3 نیست. بلکه کاهش عرضه باعث شده چنین اتفاقی رقم بخورد. در حال حاضر مزدا3 در بازر بین 220 تا 250 میلیون تومان قیمت گذاری می شود.

همچنین قیمت رنو ساندرو استپ وی نیز با رشد دو میلیون تومانی با قیمت 91 میلیون تومان، قیمت رنو ساندرو اتوماتیک با رشد 6 میلیون تومانی به 77 میلیون تومان، قیمت پژو 207 اتوماتیک با رشد 9 میلیون تومانی با 73 میلیون تومان و قیمت پژو 2008 با رشد 14 میلیون تومانی به 206 میلیون تومان رسیده است.

درحالی که دولت نسبت به افزایش قیمت های مسکن، خودرو، سکه، طلا، ارز و … سکوت اختیار کرده است، کارشناسان در گفت و گو با رسانه ها از مردم می خواهند، از خرید و فروش بی دلیل مسکن، خودرو، سکه و … صرف نظر کنند، چرا که قیمت های فعلی حباب وحشتناکی دارد و ممکن سرمایه برخی افراد یک شبه به باد برود.

 

سایپا تحویل تندر90 به جای ساندرو را تکذیب کرد

فروش نقدی محصولات ایران خودرو (ویژه عید فطر)

شرایط فروش ویژه محصولات برلیانس به مناسبت عید فطر

پیش فروش و فروش نقدی محصولات سایپا (ویژه عید فطر)

فروش اعتباری محصولات مدیران خودرو باسودمشارکت و اقساط بلندمدت

جدیدترین قیمت خودرو های تولید داخل در بازار

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی