پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بی وای دی-کارمانیا

بی وای دی در شراکت با کارمانیا باقی می ماند

بعد از فرجام نامناسب برجام و بد عهدی کشورهای خارجی، برخی رسانه ها از این شرایط سوء استفاده کرده و اقدام به انتشار اخباری نادرست نموده اند. بعد از تعلیق همکاری خودروسازهای فرانسوی و بعضی دیگر از خودروسازهای بزرگ جهان با شرکای ایرانی خود، اخبار نادرستی مبنی بر خروج بعضی برندهای چینی از ایران و […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۲۲ خرداد ۱۳۹۷

بعد از فرجام نامناسب برجام و بد عهدی کشورهای خارجی، برخی رسانه ها از این شرایط سوء استفاده کرده و اقدام به انتشار اخباری نادرست نموده اند. بعد از تعلیق همکاری خودروسازهای فرانسوی و بعضی دیگر از خودروسازهای بزرگ جهان با شرکای ایرانی خود، اخبار نادرستی مبنی بر خروج بعضی برندهای چینی از ایران و قطع همکاری شان با خودروسازان داخلی منتشر شد. یکی از این برندهای خودرویی که شایعات اینچنینی گریبان گیرش شد، بی وای دی ، یکی از خودروسازان معتبر چینی است که در دومین سال همکاری با شریک تجاری خود یعنی کارمانیا به سر می برد. کارمانیا به عنوان نماینده رسمی بی وای دی اعلام کرده شایعات مبنی بر خروج بی وای دی در ایران درست نیست و این خودروساز چینی تا زمانی که دولت چین همراه دولت و نظام ایران است، در شراکت با کارمانیا باقی می ماند.

در طی روزهای گذشته اشخاصی به اصطلاح كارشناس صنعت خودرو، خبر از خروج برخي برندهاي چيني از بازار ايران و تثبيت موقعيت برند مطبوع خود و نیز سوء استفاده از این موقعیت و بزرگنمایی اغراق آمیز علمی از سطح دانش و تخصص خویش نموده اند و برخی خبرگزاري ها متاسفانه بدون كسب اطلاع دقيق و صرفا جهت جلب مخاطب اين خبر را پوشش داده اند.

به نقل از روابط عمومی کارمانیا ،  طبق قوانین عرف و حرفه ای جامعه خبرنگاری چه از نظر تهیه متن خبر و یا تحلیل از سوی نویسنده و چه از نظر انتشار از سوی منتشر کننده خبر (آنلاین و یا رسانه چاپی)، در صورت وجود نمایندگی رسمی در کشور هم نویسنده و هم منتشران خبر موظف به کسب اطلاعات دقیق در مورد چگونگی صحت مطلب شده هستند.

در مورد خبر خروج برندهای خودرویی چینی از بازار ایران، شایعاتی پیرامون بی وای دی ، به عنوان یکی از بزرگ ترین خودروسازان چینی و شریک تجاری کارمانیا منتشر شد. منتشر کنندگان این خبر نادرست حتي به خودشان زحمت كسب اطلاع از نماينده انحصاري برند بي واي دي در ایران را نداده و براساس حدسيات، خبر از خروج بي واي دي داده اند و قطعا باید پاسخگو باشند.

به گفته خودروسازی کارمانیا، مادامی که دولت چين همراه دولت و نظام ايران است کمپانی بي واي دي مانند گذشته به فعاليت خود در ايران ادامه خواهد داد.

امسال سال حمایت از کالای ایرانی، کارگر ایرانی و بالطبع مصرف کننده ایرانی نام گرفته و همین مساله مسئولیت رسانه ها را در انتشار چنین اخباری بیشتر می کند. در این شرایط و بد عهدی کشورهای خارجی، شرایط بازار خودرو متلاطم است و این اخبار نادرست به ترویج این هرج و مرج و ناسالم شدن جو روانی جامعه کمک می کند.

 

فروش نقدی و اقساطی محصولات کارمانیا (ویژه عید فطر 97)

داخلی سازی 30 درصدی F3 توسط کارمانیا/ انتظار بازار برای ورژن جدیدتر و قوی تر بی وای دی F3

اولین سری BYD F3 تحویل مشتریان کارمانیا شد

تازه‌ وارد پرمدعا!/ تست و بررسی میدانی بی وای دی F3 در جاده چالوس

کارمانیا BYD S7 را در بام لند به نمایش گذاشته است + شرایط فروش

تست درایو خودروهای کارمانیا

آینده در دست BYD/ بازار داغ وسایل نقلیه برقی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی