پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مقابله سایپا با تحریم

آمادگی سایپا برای مقابله با تحریم های احتمالی

مديرعامل گروه خودروسازي سایپا گفت: با تمام قطعه سازان غير اروپايي وارد مذاكره شده ايم و در صورت شروع تحريم ها آمادگي مقابله با آن را خواهيم داشت. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو به نقل از سایپانیوز : وز گذشته جمعي از اعضاي فراكسيون زنان مجلس شوراي اسلامي از خطوط توليد محصولات سایپا بازديد […]

امیر
چهارشنبه - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷

مديرعامل گروه خودروسازي سایپا گفت: با تمام قطعه سازان غير اروپايي وارد مذاكره شده ايم و در صورت شروع تحريم ها آمادگي مقابله با آن را خواهيم داشت.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو به نقل از سایپانیوز :

وز گذشته جمعي از اعضاي فراكسيون زنان مجلس شوراي اسلامي از خطوط توليد محصولات سایپا بازديد و از نزديك در جريان فرآيند توليد محصولاتي همچون تيبا، كوييك و سراتو قرار گرفتند.

پس از اين بازديد، نمايندگان مجلس در نشستي با مهندس جهرودي مديرعامل گروه خودروسازي سايپا به بيان نقطه نظرات خود پرداختند و بر حمايت همه جانبه مجلس از صنعت خودروسازي داخلي تاكيد كردند.

در اين مراسم پروانه مافي، نماينده مردم تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس در مجلس شوراي اسلامي گفت: سرمايه گذاري بسياري در صنعت خودروسازي انجام شده و با برنامه ريزي مناسب مي توانيم به نتيجه مطلوب برسيم.

وي با اشاره به لزوم آينده نگري و ايجاد راهبردهاي اساسي براي افزايش توليد خودرو گفت: بايد تمركز بر روي صادرات محصولات داشته باشيم و از اين طريق بتوانيم سياست افزايش توليد را مديريت كنيم.

معصومه آقاپور عليشاهي عضو هيات رئيسه كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي نيز با انتقاد از عملكرد شوراي رقابت گفت: ما شاهد افزايش قيمت مواد اوليه و حقوق و دستمزد ها هستيم و مي دانيم كه شوراي رقابت مانع از افزايش قيمت ها شده و از خودروسازان انتظار دارد با اين شرايط به راه خود ادامه دهند كه البته بايد اين رويه اصلاح شود.

قاسم جهرودي مديرعامل گروه خودروسازي سایپا نيز در اين مراسم گفت: در تحريم اخير صنعت خودروسازي ايران مورد هدف قرار گرفته به نحوي كه ورود تمامي قطعات منفصله به كشور ممنوع شده و البته در واردات خودرو هيچ گونه مشكلي وجود ندارد و اين موضوع نشان دهنده آن است كه آمريكايي ها براي ايجاد فشار به ايران، بحث  اشتغال كشور را مورد هدف قرار داده اند.

وي در خصوص تعيين قيمت محصولات گفت: تمامي مواد اوليه و نهاده هاي توليد خودرو همچون فولاد،‌چدن، مواد پتروشيمي و ساير مواد اوليه افزايش يافته ولي مجوز افزايش قيمت خودرو به خودروساز داده نمي شود و اين موضوع باعث زيان شده است كه بايد حتما در اين زمينه تصميم گيري صحيحي صورت پذيرد.

وي گفت: از ابتداي سال پيش بيني وجود شرايط سخت را در نظر داشتيم و بر همين اساس در ايام عيد نوروز ستادي را به نام “ستاد تدابير ويژه” تشكيل داديم و از آن طريق با تمام قطعه سازان غير اروپايي وارد مذاكره شديم و در صورت شروع تحريم ها آمادگي مقابله با آن را داريم.

 جهرودي گفت: در اين برهه حساس نياز به حمايت مجلس و دولت داريم چراكه سايه تحريم بر توليد ما تاثير خواهد گذاشت اما توليد خود را متوقف نخواهيم كرد و بر همين اساس بعد از عيد فطر نقدينگي لازم به قطعه سازان پرداخت خواهد شد تا بتوانند سفارش گذاري خود را انجام دهند و روند توليد در سايپا همچنان استمرار داشته باشد.

ارائه خدمات آنلاین در ارتقای رضایت مشتریان سایپا موثر است

سایپا تحویل تندر90 به جای ساندرو را تکذیب کرد

به زودی، رونمایی از نخستین خودرو با پلت فرم SP100 توسط سایپا

رشد 45 درصدی عرضه محصولات سایپا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی