پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رنو کپچر

شاسی بلند کوچولو / بررسی فنی رنو کپچر فیس لیفت

کپچر بر اساس رنو کلیو هاچ‌بک ساخته شده و ارتفاع‌اش کمی از یک هاچ‌بک متوسط بیش‌تر است. پلت‌فرم آن با نیسان جوک مشترک است و در شعبه رنو در اسپانیا ساخته می‌شود. کپچر از آن دسته خودروهای وارداتی است که پیش از این توسط خودروساز وطنی در کشور عرضه می‌شد، اما از این پس توسط […]

میلاد میرعابدینی
پنجشنبه - ۲۴ خرداد ۱۳۹۷

کپچر بر اساس رنو کلیو هاچ‌بک ساخته شده و ارتفاع‌اش کمی از یک هاچ‌بک متوسط بیش‌تر است. پلت‌فرم آن با نیسان جوک مشترک است و در شعبه رنو در اسپانیا ساخته می‌شود. کپچر از آن دسته خودروهای وارداتی است که پیش از این توسط خودروساز وطنی در کشور عرضه می‌شد، اما از این پس توسط نگین خودرو وارد کشور می شود و در مقابل‌اش رقبای قدرتمندی هم‌چون سانگ‌یانگ تیوولی، نیسان جوک و به‌زودی پژو 2008 را می‌بیند.

پایگاه خبری جوان خودرو بررسی می کند

طراحی بدنه کپچر خاص و متفاوت است. طراحی جالب سپرها، چراغ‌های بزرگ جلو، موقعیت جالب چراغ‌های عقب و لچکی‌های جلو و عقب در پنجره‌های کناری، از نکات جالب طراحی کپچر به‌شمار می‌روند. کپچر در نمای ظاهری فرمی جوان‌پسند و ترکیبی اسپرت دارد و فاصله آن تا زمین ۲۰۰ میلی‌متر است. پس نمی‌توان گفت که کپچر یک کاس اوور به شمار می‌رود و در حقیقت باید آن را پلی میان هاچ بک ها و کراس اوورهای کامپکت به حساب آورد.. این خودرو که در کره جنوبی با نام  سامسونگ QM3 شناخته می‌شود، نخستین بار در سال ۲۰۱۳ معرفی شد. مدل ۲۰۱۷ کپچر اما  در طراحی ظاهری دست‌خوش تغییرات جزیی در قسمت پروژکتورهای سپر جلو و طراح کلی سپر جلو شده که باعث می‌شود چهره‌اش خشن‌تر و جذاب‌تر به نظر برسد. گرافیک چراغ های جلو نیز در جهت هماهنگی بیشتر با ظاهر کلی خودرو تغییر کرده اند و مدرن تر شده اند. از جذابیت بیشتر طرح رینگ های اسپرت مدل جدید کپچر نیز نباید گذشت.

طراحی و دکوراتیو کابین کپچر نیز هم‌چون نمای ظاهری، رنگ‌ولعاب خاص خودش را دارد. فضایی آراسته، هماهنگ و آرامش‌بخش که با ترکیب رنگ‌های تیره، اسپرت و هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد. از نظر فضای کابین نمی‌توان کپچر را با یک کراس‌اوور مقایسه کرد و از این نظر باید گفت کپچر فضایی تنها کمی بیش‌تر از یک هاچ‌بک متوسط را در اختیارتان قرار می‌دهد. البته فضای بار ۴۵۵ لیتری که با تا شدن صندلی عقب بیش‌تر هم می‌شود، به خوبی نیازهای مسافرتی یک خانواده را پاسخ می‌دهد. پوشش چرم مصنوعی مشکی‌رنگ در ترکیب با قطعات مشکی رنگ براق، حس خوبی از کیفیت و مرغوبیت متربال کابین را منتقل می‌کند. هم‌چنین طراحی کابین نیز مثل نمای ظاهری حال‌وهوایی خاص و متفاوت دارد و از این نظر میان رقبایش متمایز است. در مدل ۲۰۱۷، مواردی نظیر پوشش چرمی صندلی‌ها، گرمکن صندلی‌های جلو، کنسول میانی صندلی‌های جلو و شیشه‌های دودی جانبی و عقب به فهرست تجهیزات کپچر اضافه شده است.

رنو کپچر 2018

داشبورد و مجموعه آمپر پشت فرمان در کپچر کاملا منحصربه‌فرد طراحی شده و نظر افراد تمایزطلب را به‌سوی خود جلب می‌کند. صفحه نمایش‌گر در مرکز کنسول جلو نصب شده و ترکیب جالبی با دریچه‌های سیستم تهویه به‌وجود آورده است. طراحی فرمان نیز ساده و شکیل است و به هیچ‌عنوان شبیه خودروهای ارزان‌قیمت نیست. برخلاف تیوولی، محفظه داشبورد به‌صورت کشویی باز می‌شود و در پشت صندلی‌های جلو، نگهدارنده اشیاء نصب شده است. طراحی خاص دکمه‌های سیستم تهویه اتوماتیک نیز جالب توجه است. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های کابین، مجموعه آمپر پشت فرمان به‌شمار می‌رود. ترکیبی از سنت و مدرنیته که نمایش‌گر آنالوگ و دیجیتال را درون خود جای داده و رنگ‌بندی آن بیننده را به یاد محصولات اسپرت رنو می‌اندازد.

رنو کپچر 2018

کپچر پیشرانه‌ای ۱.۲ لیتری را در دل خود جای داده که توسط یک توربوشارژر تغذیه می‌شود. استفاده از توربو باعث شده تا این پیشرانه کم‌حجم بتواند ۱۱۶ اسب‌بخار قدرت تولید کند. یعنی قدرتی برابر قدرت پیشرانه‌های ۱.۶ لیتری رنو اما با مصرف و آلایندگی کم‌تر. این پیشرانه با یک گیرباکس ۶ سرعته دوکلاچه جفت می‌شود که عملکرد قابل‌قبولی دارد و اگر از بعضی تاخیرهای جزیی در معکوس‌هایش صرف‌نظر کنیم، تعویض‌های نسبتا سریع و راضی‌کننده‌اش نظر راننده را به خودش جلب می‌کند. کپچر دودیفرانسیل نیست و تنها از سیستم کنترل پایداری بهره می‌برد.

البته جالب این‌جاست که برخلاف اکثر خودروهایی که از این سیستم برخوردارند، دکمه‌ای برای غیرفعال کردن این سیستم در کپچر وجود ندارد. با فشردن دکمه eco می‌توان مصرف سوخت را کاهش داد. در این حالت حساسیت پدال گاز کم‌تر می‌شود و دنده‌ها در دورهای پایین‌تر تعویض می‌شوند. فراموش نکنید که از سواری کپچر انتظار نرمی کراس‌اوورها را نداشته باشید. کمک‌فنرها تا حد نسبی از پس دفع تکان‌های مسیر بر می‌آیند، اما بازهم تکان‌های مسیر داخل کابین قابل‌لمس است.

رنو کپچر

پیشنهاد جوان خودرو

رنو کپچر انتخابی متفاوت با طراحی خاص و اروپایی میان کراس‌اوورهای کامپکت بازار است. این در حالی است که مدل فیس لیفت آن امکانات بیشتر و ظاهر جذاب‌تری دارد. تا پیش از این، ایران خودرو کپچر را در بازار ایران عرضه می‌کرد. اما  از این پس، نگین خودرو بانی کپچر در بازار ایران به شمار می رود. نگین خودرو به عنوان نماینده رسمی رنو در ایران، از نظر خدمات پس از فروش و نوع عرضه محصولات جایگاه مناسبی حتی در میان دیگر نمایندگان رنو در سراسر جهان داشته و همین مساله تاثیر به سزایی در دلگرم کرده خریداران کپچر خواهد داشت.

مشخصات فنی رنو کپچر

کلاس: کراس اوور
پیشرانه: 4 سیلندر
حجم موتور:1197 سی سی
قدرت:116 اسب بخار در 4900 دور
گشتاور:190 نیوتن متر در 2000 در
گیرباکس:6 سرعته دو کلاچه
وزن:1180 کیلوگرم
مصرف ترکیبی:حدود 6 لیتر
حجم باک:45 لیتر
شتاب:10.9 ثانیه

امکانات رنو کپچر

سيستم تهويه مطبوع اتوماتيك – چراغ هاي LED روز روشن – سيستم تنظيم ارتفاع نور چراغ هاي جلو – سنسور اتوماتيك نور چراغ ها – آيينه هاي جانبي برقي و تاشونده با ديد گسترده و مجهز به گرمكن عقب – بدنه 2 رنگ – غربيلك فرمان چرمي – تودوزي چرم – رينگ آلومينيومي 17 اينچ – سيستم استارت دكمه اي هوشمند، كروز كنترل و سيستم محدودكننده سرعت (Speed Limiter)، سيستم مصرف بهينه موتور(ECO-MODE) ، قابليت تلسكوپي تنظيم فرمان و تنظيم ارتفاع – كارت قفل و استارت هوشمند رنو – 3 عدد پشت سري عقب قابل تنظيم – گرم كن صندلي هاي جلو – كنسول مياني صندلي هاي جلو و شيشه هاي كوچك عقب و شيشه عقب تيره-مولتي مديابا صفحه 7 اينچي-4 ایربگ

نکات مثبت: امکانات جدید در مدل 2017-ظاهر جذاب- رنگ بندی هیجان انگیز عرضه شده برای بدنه

نکات منفی: فضای محدود ردیف عقب-کشش محدود پیشرانه

 

نوشته: میلاد میرعابدینی

 

بررسی فنی میتسوبیشی لنسر 2018/ سدان خانوادگی قابل اطمینان

جنجال شباهت/ بررسی فنی مرسدس بنز C کلاس کابریو

بررسی 2 روزه لوکسژن S3 در مسیرهای شهری / انقلاب در مهندسی ژنوم

تازه‌ وارد پرمدعا!/ تست و بررسی میدانی بی وای دی F3 در جاده چالوس

شمارش معکوس برای پیش فروش جک J4 / از محصول جدید کرمان موتور بیشتر بدانید

بررسی میدانی و تست جاده سیتروئن C3 / پایی درازتر از گلیم!

بررسی فنی میتسوبیشی اکلیپس کراس / زمین، ماه و خورشید در بازار کراس اوورها به خط می شوند!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی