با گیربکس های دبل کلاچ مهربان باشیم!

گیربکس های دو کلاچه هرچند که مثل CVT اقتصادی نیستند، اما در عوض لذت رانندگی و شتاب گیری بهتر را در اختیار راننده قرار می دهند. این گیربکس های نسبت به نگهداری و سرویس حساسیت بیشتری دارند و باید نکات استفاده از آنها را دانست.

برخي حساسيت هاي گيربكس دو كلاچه (دبل کلاچ)

در كليه گيربكس هاي اتوماتيك در حين رانندگي بايد به نكات مهمي توجه رد تا گيربكس شما تحت فشار قرار نگرفته و آسيب جدي به آن وارد نشود.  يكي از نكاتي كه در رانندگي بايد به آن توجه داشت اين است كه هنگام توقف در سربالايي و يا توقف در ترافيك هاي سنگين به هيچ وجه اهرم تعويض دنده را در موقعيت D قرار ندهيم چرا كه در چنين حالت به گيربكس فشار زياد وارد شده و باعث كاهش بهره وري آن می شود. توصيه مي شود در چنين حالاتي گيربكس خودروي شما در حالت نرمال باشد تا صفحات آزاد بوده و از گرم شدن جلوگيري نمايد. همچنين توصيه مي شود در سرعت هاي كمتر از ١٥ كيلومتر در ساعت به صورت منوال رانندگي كنيد تا با تعویض دلخواه دنده ها ، فشار مضاعف برای شتاب گیری های کوتاه در ترافیک روی گیربکس ایجاد نکنید.

چینی ها نیز به این تکنولوژی که لذت رانندگی را دو چندان می کند رو آورده اند. چری تیگو7 یکی از خودروهای جدید بازار است که از تکنولوژی DCT بهره می برد.

گزارش خودرو

 

بیشتر بخوانید:

محاسن و معایب جعبه دنده یا گیربکس CVT

زمان تعویض روغن گیربکس یا واسکازین خودرو

شناخت و عملکرد سیستم های کنترل کننده گیربکس خودرو

پنج عامل مهم در خرابی گیربکس های اتوماتیک خودرو

شناخت و عملکرد سیستم های کنترل کننده گیربکس خودرو

محاسن و معایب جعبه دنده یا گیربکس CVT

علت گیرکردن گیربکس اتوماتیک در حالت P یا پارک

شناخت و عملکرد سیستم های کنترل کننده گیربکس خودرو

تعمیرگاه تخصصی بهنام سفرباتو داتیس MVM x22 آمیکو

جک کرمان موتور

نظر شما !!