پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آئودی-لوگو آئودی

حلقه قانون به پای ارباب حلقه ها/ بازداشت رئیس آئودی

فولکس واگن در سپتامبر ۲۰۱۵ به دلیل استفاده از نرم‌افزاری غیرقانونی در خودرو که میزان آلاینده‌های دیزلی را به کمتر از میزان واقعی نشان می‌داد، با بزرگترین بحران تاریخ این شرکت مواجه شد. در همین راستا، دادستان مونیخ با گسترش دامنه تحقیقات پرونده کمپانی فولکس واگن به خودروسازهای زیر مجموعه این شرکت،  روپرت استادلر، رئیس […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۲۹ خرداد ۱۳۹۷

فولکس واگن در سپتامبر ۲۰۱۵ به دلیل استفاده از نرم‌افزاری غیرقانونی در خودرو که میزان آلاینده‌های دیزلی را به کمتر از میزان واقعی نشان می‌داد، با بزرگترین بحران تاریخ این شرکت مواجه شد. در همین راستا، دادستان مونیخ با گسترش دامنه تحقیقات پرونده کمپانی فولکس واگن به خودروسازهای زیر مجموعه این شرکت،  روپرت استادلر، رئیس بخش خودروهای لوکس آئودی را بازداشت کرده است.

روپرت استادلر، رئیس بخش خودروهای لوکس آئودی به دلیل پرونده تقلب در سنجش آلاینده‌های خودروهای گازوئیلی این کارخانه توسط دادستانی آلمان بازداشت شد.

دادستان مونیخ که دامنه تحقیقات پرونده این کمپانی زیر مجموعه فولکس واگن را از ابتدای ماه جاری گسترده‌تر کرده بود، گفت که بازداشت استادلر با هدف جلوگیری از تبدیل پرونده قضایی به رسوایی توسط وی و مانع شدن از بحران در سطح مدیریت در شرکت فولکس واگن بوده است.

هربرت دیس، مدیر جدید گروه خودروسازی فولکس واگن در تلاش است تا برای پیشرفت در صنعت خودروهای الکترونیکی و دوری از مشکلات خودروی دیزلی، ساختار مدیریتی جدیدی را پایه‌گذاری کند که روپرت استادلر هم بخشی از آن بوده است.

فولکس واگن در سپتامبر ۲۰۱۵ به دلیل استفاده از نرم‌افزاری غیرقانونی در خودرو که میزان آلاینده‌های دیزلی را به کمتر از میزان واقعی نشان می‌داد، با بزرگترین بحران تاریخ این شرکت مواجه شد.

به گفته فولکس واگن این نرم‌افزار در ۱۱ میلیون خودروی دیزلی این گروه خودروسازی به کار گرفته شده است و تنها ۶۰۰ هزار نمونه آن در ایالات متحده به فروش رفته است.

ماه گذشته میلادی دادستانی ایالات متحده مارتین وینترکورن، مدیرعامل سابق این فولکس واگن متهم و تحت تعقیب قرار داد اما بعید است که آلمان وی را به کشوری خارج از اتحادیه اروپا برای دادرسی مسترد کند.

یک منبع نزدیک به پرونده به خبرگزاری رویترز گفت که قاضی پرونده دستور بازداشت استادلر را صادر کرد تا وی نتواند در روند تحقیقات مانعی ایجاد کند.

آئودی در ماه نوامبر ۲۰۱۵ دو ماه پس از رسوایی فولکس واگن به نصب این نرم‌افزار تقلب در سنجش آلاینده‌ها در خودروهای خود اعتراف کرد.

حال دادستانی آلمان درباره این موضوع تحقیق می‌کند که آیا روپرت استادلر در آن زمان برای جلوگیری از فروش و انتقال این خودروهای معیوب در اروپا سریعا اقدام کرده است یا خیر.

سهام فولکس واگن پس از بازداشت اقای استادلر با ۲/۷ درصد کاهش روبرو شد که یکی از بزرگترین افت‌های ارزش سهام شرکت‌های اروپایی بوده است.

 

تویوتا بار دیگر ارزشمندترین برند خودرویی جهان شد

گذرموقت: ملاقات با آئودی A7 در تهران

فراخوان 1.26 میلیون خودرو آئودی به دلیل احتمال آتش سوزی

آئودی نیز خودروی برقی می سازد

ولخرجی مدیر آئودی از جیب شرکت

فراخوان کیا برای 500 هزار اپتیما، سراتو و سدونا به علت نقص فنی ایربگ

بیکاری 75000 آلمانی با تولید خودرو برقی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی