پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هایپر کار تویوتا

هایپر کار جدید تویوتا / تکنولوژی مسابقه ای در کالبد خودروی شهری

سازنده خودرو هایی همچون پریوس و کمری, اکنون به فکر ساختن هایپر کار شهری با تکنولوژی خودرو های مسابقه ای افتاده است. پس از پیروزی تاریخی تویوتا در مسابقه لمانز اکنون این کمپانی اعلام کرده است نسخه ای شهری از یک هایپر کار خواهد ساخت که از تکنولوژی خودرو های LMP مسابقه ای بهره می […]

ارشیا
پنجشنبه - ۳۱ خرداد ۱۳۹۷

سازنده خودرو هایی همچون پریوس و کمری, اکنون به فکر ساختن هایپر کار شهری با تکنولوژی خودرو های مسابقه ای افتاده است. پس از پیروزی تاریخی تویوتا در مسابقه لمانز اکنون این کمپانی اعلام کرده است نسخه ای شهری از یک هایپر کار خواهد ساخت که از تکنولوژی خودرو های LMP مسابقه ای بهره می برد.

این خودرو بر پایه نمونه GR Super Sport ساخته خواهد شد. همانند این نسخه و نمونه مسابقه ای TS050 , هایپر کار جدید تویوتا هم از موتور 2.4 لیتری 6 سیلندر همراه با یک موتور الکتریکی بهره می برد که 986 اسب بخار قدرت تولید می کند. با توجه به اینکه قوانین مسابقات لمانز از سال 2020 تغییر خواهد کرد و هایپر کار های جدید جایگزین کلاس پر خرج lmp1 خواهند شد, به نظر می رسد که تویوتا با هدف شرکت در مسابقه لمانز و ساختن نمونه های محدود شهری از این خودرو, هایپر کار جدید خود را معرفی خواهد کرد.

از رقبای این خودرو می توان به مرسدس بنز Project one و استون مارتین والکایری اشاره کرد که هر دو از تکنولوژی خودرو های فرمول یک بهره می برند. فکرش را بکنید تمامی این خودرو ها علاوه بر مک لارن سنا و فراری FXX-K در یک کلاس به رقابت بپردازند. این گونه خواهد بود که جذابیت دوباره به مسابقات باز خواهد گشت. به گفته Shigeki Tomoyama رئیس بخش مسابقات تویوتا یعنی تیم گزو ریسینگ: ما این پروژه را با این تفکر آغاز کردیم که ساختن یک خودروی سوپر اسپرت شهری با تکنولوژی خودرو مسابقه ای ما در لمانز, می تواند آینده ای روشن برای شرکت کردن تویوتا در مسابقات WEC داشته باشد.

هم چنین کمپانی تویوتا مشغول کار کردن بر روی یک مدل ارزان قیمت از تویوتا سوپرا است تا مشتریانی که قدرت خرید هایپر کار آنها را ندارند, بتوانند با خریدن این نمونه ارزان قیمت از راندن یک خودروی اسپرت لذت ببرند.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

نتایج مسابقه لمانز 2018/ برد تاریخی تویوتا

فروش مشارکتی محصولات ایرتویا (خرداد 97)

نسخه ای مخصوص از تویوتا GT86 ساخته می شود

تویوتا کورولا با قیمت پایه 20 هزار دلاری عرضه می شود

افتتاح اولین مرکز تخصصی تست درایو تویوتا و رنو/ خدمات پیش از فروش!

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی