پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تهدید ترامپ علیه خودروسازان اروپایی

تهدیدهای ترامپ دامن اروپایی ها را گرفت/ تعرفه 20 درصدی برای واردات خودروهای اروپایی به آمریکا

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در توییت اخیر خود اعلام کرده که اگر اروپا تعرفه ها و موانع تجاری خود در مقابل آمریکا را کاهش ندهد، دولت آمریکا برای واردات خودروهای اروپایی به آمریکا تعرفه وضع خواهد کرد و خودروهای اروپایی در خاک آمریکا 20 درصد گران خواهند شد. این در حالی است که ترامپ […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۲ تیر ۱۳۹۷

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در توییت اخیر خود اعلام کرده که اگر اروپا تعرفه ها و موانع تجاری خود در مقابل آمریکا را کاهش ندهد، دولت آمریکا برای واردات خودروهای اروپایی به آمریکا تعرفه وضع خواهد کرد و خودروهای اروپایی در خاک آمریکا 20 درصد گران خواهند شد.

این در حالی است که ترامپ برای واردات فولاد و آلومینیوم  از اروپا به آمریکا نیز تعرفه وضع کرده و اروپا نیز در جواب این اقدام، واردات برخی کالاهای آمریکایی را منوط به پرداخت عوارض و تعرفه کرده است.

ترامپ در این توییت نوشته است: بر اساس تعرفه‌ها و موانع تجاری‌ که از مدت‌ها قبل، توسط اروپا، برای آمریکا و شرکت‌ها و کارکنان بزرگ آن وضع شده است، اگر این تعرفه‌ها و موانع به زودی برداشته نشوند و کاهش پیدا نکنند، ما برای تمام خودروهای آنها (اروپایی ها) که به آمریکا وارد می‌شوند تعرفه‌ای ۲۰ درصدی وضع می‌کنیم. آنها را این‌جا (در آمریکا) بسازید!

تهدید ترامپ-تعرفه واردات خودروهای اروپایی به آمریکا

تهدیدات ترامپ درحالی صورت می‌گیرند که اروپا تعرفه‌های جدیدی را بر کالاهای آمریکایی وضع کرده است تا پاسخ تعرفه‌های آمریکا بر واردات آلومینیوم و فولاد از اروپا را بدهد.

کالاهایی از جمله شلوارهای جین لویز ، موتورسیکلت‌های هارلی دیویدسون و برخی اقلام دیگر که از آمریکا وارد اروپا می‌شدند، همگی در لیست کالاهای آمریکایی قرار دارند که در پی وصع تعرفه برای واردات آن ها، حالا قیمت شان در اروپا افزایش یافته است.

تهدید ترامپ-تعرفه واردات خودروهای اروپایی به آمریکا

این توییت ترامپ بلافاصله اثر خود را بر قیمت سهام شرکتهای خودروساز بزرگ اروپا نشان داده است.

به طوری که سهام خودروسازان اروپایی به شدت در حال افت است؛ ارزش سهام فیات ۲.۶ درصد در این ۱۰ دقیقه سقوط کرد، ب ام و ۲.۱ درصد از ارزش خود را از دست داد و دایملر که این هفته نسبت به کاهش سود خود تحت تاثیر تعرفه‌ها هشدار داده بود، ۱.۱ درصد دیگر افت کرد.

در تصویر بالا میزان افت سهام خودروسازان طی ده دقیقه بعد از این توییت نمایش داده شده است.

منبع: رویترز

 

دونالد ترامپ چه تصمیمی برای خودروسازی امریکا دارد؟

استفاده از سیستم دوربین عقب در تمامی خودرو های موجود در بازار آمریکا الزامی شد

ساخت بزرگترین مرکز تست خودروهای خودران در میشیگان آمریکا

تعلیق فروش خودروهای پورشه در اروپا / ابهام در انطباق این خودروها با استانداردهای آلایندگی

تقلب فولکس واگن در تست های آلایندگی اروپا

رنو با چه فرمولی در ایران می ماند؟ / پژو سیتروئن به دنبال راهکارهایی برای ماندگار شدن در ایران

کوچ پژو سیتروئن از ایران / تعلق سرمایه گذاری گروه خودروسازی PSA در ایران

رنو در ایران ماندگار شد

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی