پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رنو مگان جدید

تاكتيك رنو مگان در بازي بازار ايران/ مگان جدید با شرایط ایران کالیبره می شود

در میان خودروسازانی که در بازار ایران فعال هستند باید رنو را وفادارتر از دیگران به حساب آورد. این خودرو ساز که در دوران تحریم های قبلی نیز ایران را ترک نکرد، قصد دارد در آینده مدل محبوب مگان را راهی بازار ایران کند. همانطور که کارلوس گون مدیر عامل گروه رنو-نیسان چندی پیش اعلام […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۲ تیر ۱۳۹۷

در میان خودروسازانی که در بازار ایران فعال هستند باید رنو را وفادارتر از دیگران به حساب آورد. این خودرو ساز که در دوران تحریم های قبلی نیز ایران را ترک نکرد، قصد دارد در آینده مدل محبوب مگان را راهی بازار ایران کند. همانطور که کارلوس گون مدیر عامل گروه رنو-نیسان چندی پیش اعلام کرد، رنو در صورت اعمال تحریم ها نیز ایران را ترک نمی کند و عرضه مدل مگان به بازار ایران در آینده، می تواند سندی دال بر تایید این گفته آقای مدیرعامل باشد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

صحبت از عرضه مگان جدید در بازار ایران به سال گذشته و نمایشگاه بین المللی خودروی تهران باز می گردد. یعنی زمانی که نگین خودرو نماینده رسمی رنو در ایران در خلال نمایشگاه بین المللی خودرو تهران از رنو مگان جدید رونمایی کرد. این خودرو به دلیل پیشینه خوبی که در ایران دارد و البته کیفیت بالای تولید آن در گذشته، مورد استقبال بازدیدکنندگان نمایشگاه قرار گرفت. طراحی زیبای مگان که برگرفته از زبان طراحی آقای وندن اکر است آنقدر مورد توجه بازدیدکنندگان بود که بخش زیادی از اخبار نمایشگاه سال گذشته پیرامون زمان عرضه و جذابیت های ظاهری این خودرو می گشت.

رنو مگان جدید

اما رنو نشان داده بی گدار به آب نمی زند و سیاست اش مبنی بر این است که بدون کالیبره کردن محصول جدید برای بازار جدید آن محصول را عرضه نکند. جالب است بدانید استانداردهاي كيفي رنو كه Aves نام دارد، يكي از سختگيرانه ترين ستانداردهاي كيفي در صنعت خودرو به شمار می رود و هيچ یک از محصولات رنو بدون رعايت اين استانداردها نمي تواند در بازارهاي جديد عرضه شود. بخش مهمي از تست هاي برگزارشده در ايران نيز دقيقا برگرفته از همين استانداردهاست.

بدون شک دلیل اصلی کیفیت بالای محصولات رنو در بازارهای جهانی همین مسئولیت پذیری در قبال مشتریان است. جالب است بدانید رنو مگان در حال حاضر تحت نظارت تیم فنی مهندسی و کیفیت رنو در حال گذراندن تست های  دوام ( Durability Test) و قابلیت اطمینان ( Reliability Test ) در ایران است. زیرا با توجه به حساسیت های پیشرانه توربوشارژ به کیفیت بنزین به دلیل نسبت تراکم بالا، این پیشرانه ها باید با کیفیت بنزین موجود در ایران از نظر شرایط احتراق کالیبره شوند. از این رو پیشرانه توربوشارژ رنو مگان که قبلا تجربه استفاده از آن در ایران با مدل کپچر نیز وجود داشته است، با تنظیمات ( Map) مخصوص ایران در حال پس دادن امتحان است.

از طرفی با توجه به دمای هوای ایران که نسبت به اروپا گرم تر است و رطوبت کمتری نیز دارد، رنو در حال متناسب سازی سیستم خنک کاری موتور این خودرو و البته ایرکاندیشن ان با آب و هوای ایران است. حتی خبر های رسیده حاکی از ان است که فیلترهایی که رنو در پیشرانه مگان به دلیل وجود گرد و غبار در هوای ایران به کار گرفته ، عملکرد موفقی داشته اند و به همین دلیل راندمان پیشرانه مگان مثل بسیاری دیگر از پیشرانه های توربوشارژ اروپایی کاهش نشان نمی دهد.

 

همچنین رنو در حال برگزاری تست های Handling ، کیفیت عملکرد سیستم تعلیق و ترمز  مگان نسبت به شرایط جاده های ایران است تا در صورت لزوم تغییراتی در این سیستم ها ایجاد کند. گفتنی است رنو مگان با پیشرانه 1.2 لیتری چهار سیلندر مجهز به توربوشارژ وارد بازار یاران می شود. این پیشرانه می تواند 130 اسب بخار نیرو در اختیار این سدان دلربا بگذارد و همچنین مگانی که نگین خودرو قرار است در بازار یاران عرضه کند، مجهز به گیرباکس 7 سرعته دوگلاچه است که می تواند هماهنگی خوبی با پیشرانه داشته باشد.

این حساسیت رنو در عرضه محصولات اش در بازار ایران، باعث شده تا پاسخ مناسبی نیز از این بازار پررقیب و داغ دریافت کند. برای مثال بد نیست نگاهی به آمار و ارقام داشته باشم. ایران در سال 2017 به عنوان هشتمین بازار بزرگ رنو در جهان شناخته شده و در سال 96 نیز رنو تلیسمان و رنو کولئوس گوی سبقت را از رقبای کره ای خود گرفته و به عنوان پرفروش ترین خودروهای وارداتی ایران شناخته شدند و بیشترین آمار فروش و شماره گذاری را به خود اختصاص دادند.

 

5 ستاره ایمنی در کارنامه رنو مگان جدید + بررسی نسل جدید مگان

شاسی بلند کوچولو / بررسی فنی رنو کپچر فیس لیفت

بررسی فنی رنو تلیسمان / جادوگری از کوچه پس کوچه های پاریس

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 9/ مگان جدید گل سرسبد رنو در نمایشگاه

رنو با چه فرمولی در ایران می ماند؟ / پژو سیتروئن به دنبال راهکارهایی برای ماندگار شدن در ایران

رنو در ایران ماندگار شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی