پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروهای برقی رنو

افزایش سرمایه گذاری رنو در تولید خودروهای برقی/ 1.2 میلیارد دلار برای توسعه خطوط تولید خودروهای پاک

با روند رو به رشد آلودگی هوا در کلان شهرهای جهان، خودروسازان بزرگ برای کاهش آلاینده ها و گازهای گلخانه، بیشتر از هر زمانی تمرکز خود را بر تولید خودروهای برقی و هیبریدی معطوف کرده اند و هدف تولید انبوه خودروهای پاک را دنبال می کنند. حتی قرار است تا یکی 2 دهه آینده فروش […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۲ تیر ۱۳۹۷

با روند رو به رشد آلودگی هوا در کلان شهرهای جهان، خودروسازان بزرگ برای کاهش آلاینده ها و گازهای گلخانه، بیشتر از هر زمانی تمرکز خود را بر تولید خودروهای برقی و هیبریدی معطوف کرده اند و هدف تولید انبوه خودروهای پاک را دنبال می کنند. حتی قرار است تا یکی 2 دهه آینده فروش خودروهای بنزینی و گازوئیلی در بازار اروپا ممنوع شود. در همین راستا، رنو فرانسه که همواره در تکنولوژی های خودرویی از پیشگامان بوده؛ در نظر دارد تا سال 2022 میلادی بیش از 1.2 میلیارد دلار برای توسعه خطوط تولید خودروهای الکتریکی هزینه کند.

بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

بدین منظور شرکت خودروسازی رنو فرانسه اعلام کرده است که می خواهد تا سال ۲۰۲۲ میلادی در زمینه توسعه و گسترش خودروهای الکتریکی و برقی سرمایه گذاری کلان و هنگفتی به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار کند. این خودروساز اروپایی تصمیم گرفته است که در چهار کارخانه خود سرمایه گذاری کرده و پلتفرم های جدیدی را به منظور توسعه خط تولید و تولید انبوه خودروهای الکتریکی و دوستدار محیط زیست ایجاد و راه اندازی کند. این سرمایه گذاری منجر به همکاری های بیشتر شرکت های رنو فرانسه، نیسان و متیسوبیشی ژاپن در کارخانه دوای فرانسه خواهد شد.

بدین ترتیب، ظرفیت یکی از کارخانه های رنو دو برابر شده و تولید موتور برقی در یکی دیگر از کارخانه ها آن از سال ۲۰۲۱ هم زمان با نسل جدید موتورهای الکتریکی، سه برابر می شود.

کارلوس گوسن – مدیر اجرایی شرکت رنو – در این خصوص می گوید: این که ما در زمینه توسعه پلتفرم های خط تولید خودروهای برقی، الکتریکی، پاک و دوستدار محیط زیست می کوشیم، به طور قطع مشتریان ما را در کشورهای گوناگون جهان افزایش داده و جذابیت و رقابت پذیری ما را نیز در میان شرکت های خودروساز بهبود می بخشد.

وی در ادامه سخنانش افزود: ما با سیاست گذاری و استراتژی های موفقیت آمیز خود، می خواهیم برتری خود را در بازار خودروهای برقی و الکتریکی جهان حفظ کرده و ارتقا ببخشیم و در عین حال، به توسعه شیوه های نوین حمل و نقل پایدار و پاک بپردازیم.

اختصاص این سرمایه گذاری هنگفت که جزئی از هدف رنو برای دستیابی به درامد بیش از ۸۱ میلیارد دلاری است، بخشی از برنامه های راهبردی و استراتژیک این خودروساز فرانسوی به شمار می رود.

رنو می خواهد تا سال ۲۰۲۲ میلادی یعنی چهار سال آینده، هشت خودروی تمام الکتریکی و ۱۲ نمونه برقی شده از مدل های بنزینی را روانه بازارهای جهانی کند.

دولت های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

منبع: ایسنا

تاكتيك رنو مگان در بازي بازار ايران/ مگان جدید با شرایط ایران کالیبره می شود

آمار تولید رنو در سال 96 منتشر شد

از توانمندی های رنو استفاده کنید/نگاهی به پتانسیل برندهای خارجی حاضر در کشور در حوزه خودروهای پاک

پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو/ فرصت های شغلی رنو در ایران 10 برابر می شود

ایران در جایگاه هشتم بازارهای بزرگ رنو فرانسه

2017 موفق ترین سال حضور رنو در ایران/ رکورد تولید، فروش و سهم رنو پارس از بازار ایران شکسته شد

رنو با چه فرمولی در ایران می ماند؟ / پژو سیتروئن به دنبال راهکارهایی برای ماندگار شدن در ایران

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی