پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رکورد شکنی فولکس واگن در پایکس پیکس (4)

رکورد شکنی فولکس واگن در مسابقه پایکس پیکس

از چند ماه قبل, فولکس واگن با معرفی نمونه I.D.R سر و صدای زیادی به پا کرد. اولین خودروی مسابقه ای تمام برقی این کمپانی که با ظاهری عجیب و غریب, بوی رکورد شکنی می داد. این خودرو که برای شرکت در مسابقه کوه نوردی یا پایکس پیکس معرفی شده بود, اکنون توانسته به صورت […]

ارشیا
دوشنبه - ۴ تیر ۱۳۹۷

از چند ماه قبل, فولکس واگن با معرفی نمونه I.D.R سر و صدای زیادی به پا کرد. اولین خودروی مسابقه ای تمام برقی این کمپانی که با ظاهری عجیب و غریب, بوی رکورد شکنی می داد. این خودرو که برای شرکت در مسابقه کوه نوردی یا پایکس پیکس معرفی شده بود, اکنون توانسته به صورت خارق العاده ای رکورد سباستین لوب در سال 2013 را شکست.

رومن دومان راننده فرانسوی تیم فولکس واگن, توانست مسیر 12.4 مایلی پیچ در پیچ کوه های کولورادو را در مدت زمان 7:57.148 طی کند. این در حالی است که تا پیش از این رکورد مسابقات پایکس پیکس در دستان سباستین لوب با خودروی پژو 208 3.2 لیتری با زمان 8:13.878 بود.

رکورد شکنی فولکس واگن در پایکس پیکس (1)

تایم دومان در حالی ثبت شد که قسمت هایی از سکشن دوم مسیر مرطوب بود و مه هم وجود داشت. رومن دومان پس از پایان مسابقه گفت: بسیار خوشحال هستم ولی اگر سکشن دوم خشک بود, اما می توانستیم سریع تر هم برویم. این تایم در حالی ثبت شده است که تایم قبلی خودرو های الکتریکی در دستان Rhys Millen با خودروی EV با زمان 8:57.118 بود.

رکورد شکنی فولکس واگن در پایکس پیکس (2)

پیش از مسابقه دومان در رابطه با اینکه آیا قادر به شکستن تایم قبل خودرو های الکتریکی خواهد بود یا نه گفت: 120 درصد!.

رکورد شکنی فولکس واگن در پایکس پیکس (3)

این در حالی است که دومان برای اولین بار بود که مسیر کامل مسابقه را طی می کرد. دومان در جریان تمرین ها هیچوقت نتوانست مسیر مسابقه را به علت شرایط جوی کامل طی کند. به گفته مسئول فنی تیم: ما توانستیم سرعت بسیار خوبی را ثبت کنیم اما در این چند روز با مشکل نقص در باتری مواجه بودیم که باعث شد چیز های زیادی یاد بگیریم. اکنون رکورد جدید مسابقات پایکس پیکس برای یک خودروی الکتریکی بالاتر از تمام رقبای بنزینی ثبت شده است.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

اولین خودرو مسابقه ای فولکس واگن معرفی شد

پیش فروش فولکس واگن تیگوان و گلف GTI (خرداد 97)

رو نمایی فولکس واگن از I.D. R / خودروی مسابقه ای تمام برقی

نگاهی به فولکس واگن بیتل 1963 هربی / هربی با قیمتش پرواز می کند!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی