پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

موتورسیکلت

موتورسیکلت های کاربراتوری شماره گذاری نمی شوند/ تلفات 20 درصدی نقاط حادثه خیز جاده ای

به گفته رئیس پلیس راهور ناجا گفت، بر اساس قانون، در حال حاضر موتورسیکلت های کاربراتوری شماره گذاری نمی‌شوند و هم اکنون قوانین شماره گذاری بر اساس استانداردهای یورو۴ اعمال می‌شود. وی همچنین عنوان کرده پلیس راهور با طرح کاهش سقف سرعت در جاده ها مخالف است. مهری در خصوص نقاط حادثه خیز جاده ای […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۴ تیر ۱۳۹۷

به گفته رئیس پلیس راهور ناجا گفت، بر اساس قانون، در حال حاضر موتورسیکلت های کاربراتوری شماره گذاری نمی‌شوند و هم اکنون قوانین شماره گذاری بر اساس استانداردهای یورو۴ اعمال می‌شود. وی همچنین عنوان کرده پلیس راهور با طرح کاهش سقف سرعت در جاده ها مخالف است. مهری در خصوص نقاط حادثه خیز جاده ای نیز گفته، 20 درصد تلفات جاده ای در این نقاط رخ می دهد.

سردار تقی مهری در حاشیه نشست روسا و مدیران پلیس راه و راهور ناجا با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص پیشنهاد وزارت راه مبنی بر کاهش سرعت در جاده‌ها اظهار کرد: پلیس موافق این طرح نیست که سرعت در همه راه‌ها کاهش داشته باشد اما با کاهش سرعت به صورت محلی و منطقه‌ای در حاشیه شهرها و آن هم البته با نظر کارشناسان موافق هستیم.

رئیس پلیس راهور ناجا در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص نقاط حادثه خیز جاده‌ها نیز گفت:‌ ما نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای در سراسر کشور را شناسایی کرده‌ایم و این موارد را به مسئولان ذی‌ربط اعلام کرده‌ایم اما متاسفانه در طرح نوروزی امسال شاهد بودیم که 20 درصد تلفات ترافیکی و حوادث رانندگی در نقاط حادثه خیز اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به آمار 80 درصدی تصادفات که مربوط به عابران پیاده و موتورسیکلت‌ سواران است افزود: با توجه به این موضوع باید زیرساخت‌های مناسب شهری از جمله احداث زیرگذر و پل‌های عابر پیاده مکانیزه در دستور کار باشد.

به گفته مهری بیشترین تصادفات تابستان سال گذشته در شهریور 96 رخ داده و استان‌های سمنان، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی در صدر سوانح بوده و 45 درصد از تصادفات به دلیل واژگونی وسیله نقلیه رخ داده است.

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری درباره تکلیف شماره گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری نیز گفت: بر اساس قانون، در حال حاضر هیچ موتورسیکلت کاربراتوری شماره گذاری نمی‌شود و هم اکنون قوانین شماره گذاری بر اساس استانداردهای یورو4 اعمال می‌شود.

رئیس پلیس راهور ناجا در پایان در پاسخ به سوالی درخصوص حمل حیوانات در خودروها نیز گفت: پلیس با افرادی که اقدام به در آغوش گرفتن حیوانات حین رانندگی کرده یا با حالت نامتعادل در اثر مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر مبادرت به رانندگی کنند برخورد خواهد کرد.

منبع: تسنیم

 

افزایش موتورسیکلت سواران پایتخت در پی مشکلات اقتصادی/ چاره تردد خارج از ضابطه موتورسیکلت ها چیست؟

پرکاربردترین روشهای استعلام خلافی خودرو و موتورسیکلت

جریمه 50 هزار تومانی برای تغییر در میزان و رنگ نور چراغ خودرو

جریمه 100 هزار تومانی و نمره منفی برای صحبت با تلفن همراه حین رانندگی

مراحل استعلام خلافی خودرو به صورت اینترنتی

ممنوعیت رانندگی تا 3 ماه برای رانندگان با 30 نمره منفی

بیرون آوردن دست از پنجره خودرو همان و جریمه شدن همان!

بخشودگی دیرکرد جریمه های رانندگی 96 در صورت پرداخت تا پایان آذر 97

مشت سقف سرعت (( آزادراه کنارگذر جنوبی تهران )) نمونه خروار می شود؟

استفاده از کلاه ایمنی را جدی بگیرید!/ ضربات وارده به سر و گردن، علت مرگ 93 درصد موتورسواران

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی