پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پیکاپ آسنا-آمیکو

آفرود به سبک آمیکو! / ساخت پیکاپ های آمیکو با اقتباس از فورد سری F

اگر اهل آفرود و در کل ماشین بازی باشید، حتما می دانید که فورد سری F در بازار آمریکا آنقدر محبوب است که مردم برای خریدن مدل جدیدش حتی فکر هم نمی کنند. فقط می روند و یک مدل جدید آن را سفارش می دهند. آمیکو نیز به سراغ خودروسازی در چین رفته که با […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۴ تیر ۱۳۹۷

اگر اهل آفرود و در کل ماشین بازی باشید، حتما می دانید که فورد سری F در بازار آمریکا آنقدر محبوب است که مردم برای خریدن مدل جدیدش حتی فکر هم نمی کنند. فقط می روند و یک مدل جدید آن را سفارش می دهند. آمیکو نیز به سراغ خودروسازی در چین رفته که با اقتباس از فورد سری F پیک آپ N2 ( نام این خودرو در بازار چین) را می سازد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

محدودیت های ایجاد شده در بازار خودروی کشور به خصوص در حوزه واردات این روزها باعث شده نگاه ها به سمت  تولیدات داخلی بیش از گذشته خیره شود. هر چند همیشه کمبود هایی در سبد فروش دو خودروسازان بزرگ کشور وجود داشته است اما، معمولا کمبود های این سبد توسط دیگر سازندگان جبران شده است. به طور مثال بعد از خروج نیسان از کشور و پایان تولید مدل های پیک آپ در پارس خودرو، هنوز جای یک پیک آپ قدرتمند و قابل اعتماد ساخت داخل در بازار خودرو ایران خالی است. هر چند در سال های اخیر پیک آپ های مختلفی مثل وینگل، ریچ و حتی دانگ فنگ ایران خودرو سعی کردند پا جای بزرگان این حوزه بگذارند اماخدمات پس از فروش نامناسب، کیفیت تولید نه چندان مناسب و … اجازه نداد آنهعا در بازار ایران خودی نشان دهند.

پیکاپ آسنا-آمیکو

اما در سال گذشته شرکت آمیکو خودرویی را در کلاس پیک آپ ها معرفی کرده است که به نظر می رسد حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. شاید با دیدن نام آمیکو بر روی پیشانی یک پیک آپ تعجب کنید اما، واقعیت ایتجاست که این برند ایرانی توانسته علاوه بر کسب موفقیت در بازار خودروهای دیزلی، تجاری و موتورسیکلت، حالا به سراغ تولید خودروهای هیجان انگیز برود. این خودرو آسنا نام دارد. یک پیکاپ دیگر از کشور اژدها که تفاوت های عمده ای با دیگر رقیبان دارد. اگر اهل آفرود و در کل ماشین بازی باشید، حتما می دانید که فورد سری F در بازار آمریکا آنقدر محبوب است که مردم برای خریدن مدل جدیداش حتی فکر هم نمی کنند. فقط می روند و یک مدل جدید ان را سفارش می دهند. آمیکو نیز به سراغ خودروسازی در چین رفته که با اقتباس از فورد سری F پیک آپ N2 ( نام این خودرو در بازار چین) را می سازد.

پیکاپ آسنا-آمیکو

شرکت Huanghai که در سال 1951 تاسیس شده است، از پیشرانه 2.4 لیتری میتسوبیشی در این خودرو بهره می برد. پیشرانه ای که نسبت به دیگر حریفان دارای مشخصات فنی جالبی است. زیرا این پیشرانه به صورت دوگانه سوز طراحی شده است و به همین دلیل سازگاری بالایی با گاز CNG دارد. از این رو مشکلاتی که در خودروهای دوگانه سوز به خصوص در بخش رینگ های پیستون، دیواره های سیلندر و در نهایت افت قدرت ایجاد می شود در این خودرو وجود ندارد. ضمن این که در حالی که زمزمه های افزایش قیمت سوخت در سال آینده از حالا به گوش می رسد، آسنا می تواند گذینه خوبی برای شرکت ها، سازمان ها و افرادی باشد که کودک درونشان آرام و قرار ندارد!

پیکاپ آسنا-آمیکو

مشخصات فنی پیکاپ آمیکو آسنا و آراز

پیشرانه 2.4 لیتری آسنا  و آراز ( مدل تک کابین) 143 اسب بخار نیرو تولید می کند و گشتاور این پیشرانه نیز به 200 نیوتن متر می رسد. شاید تصور کنید این میزان از قدرت و گشتاور برای خودرویی با ابعاد 5560 میلی متر و عرض 1840 میلی متر کم باشد. اما سخت در اشتباه هستید. زیرا در یک خودروی شاسی بلند چیزی که بیش از قدرت و گشتاور اهمیت دارد، ضرایب گیرباکس و دیفرانسیل است. از این رو در آسنا این ضرایب طوری با پیشرانه کالیبره شده که توان حمل بار اسمی آن به حدود 3.5 تن برسد. هر چند آسنا توانایی هایی بیش از این دارد. ضمن این که در دیفرانسیل عقب این خودرو از قفل صد در صد استفاده شده است که به ان کمک می کند نیرو پیشرانه را به صورت مساوی بین دو چرخ عقب تقسیم کند.

پیکاپ آسنا-آمیکو

این خودرو از سوی آمیکو با مولتی مدیا، تهویه مطبوع اتوماتیک،تنظیم 8 جهته صندلی راننده، آینه های برقی، دوربین دید عقب، ترمزهای ABS+EBD و دو ایربگ راهی بازار می شود.

 

تجربه رانندگی با پیکاپ آمیکو در تبریز

افتتاح خط تولید پیکاپ آمیکو آسنا و آراز

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 47/ ((فيلم)) مصاحبه با مدیرعامل شرکت آمیکو

استفاده از موتور 4 سیلندر در وانت سیلورادو مدل 2019

مقایسه پیکاپ های آمریکایی/ مقایسه شورولت کلورادو ZR2، فورد F-150 رپتور و دوج رم 2500 پاورواگن

وانت هایی که چراغ تولیدشان خاموش شد

(( آراد )) و (( آذر )) اعضای جدید خانواده زامیاد

بیراهه روی با بار اضافه! / مقایسه پیکاپ ریچ و کاپرا2

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی