پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پیشرفت کیا و هیوندای در کیفیت

دو دهه قبل، دو برند کره ‌ای هیوندای و کیا در بازارهای جهانی جایگاه چندان معتبری نداشتند و بیشتر نشان ‌گر آن بودند که خریداران آن‌ ها از طبقه ‌‌ای از اجتماع هستند که توانایی مالی خرید برندهای اروپایی، آمریکایی یا ژاپنی را ندارند. اما امروز به گفته موسسه جی.دی پاور که سنجش کیفی برندهای […]

امیر
چهارشنبه - ۶ تیر ۱۳۹۷

دو دهه قبل، دو برند کره ‌ای هیوندای و کیا در بازارهای جهانی جایگاه چندان معتبری نداشتند و بیشتر نشان ‌گر آن بودند که خریداران آن‌ ها از طبقه ‌‌ای از اجتماع هستند که توانایی مالی خرید برندهای اروپایی، آمریکایی یا ژاپنی را ندارند.

اما امروز به گفته موسسه جی.دی پاور که سنجش کیفی برندهای مختلف جهان را برعهده دارد، تویوتا، ب‌ام‌و و سایر برندهای مدعی کیفیت، در تلاش برای رسیدن به جایگاه کیفی کیا، هیوندای و برند لوکس جنسیس هستند که در طراحی و مشخصات فنی خود کمترین نقص را دارا اند. براساس رتبه‌ بندی اولیه موسسه جی‌.دی.پاور برای سال 2018 این سه برند کره ‌ای که همگی توسط گروه خودروسازی هیوندای موتور کنترل می‌ شوند، در 100 خودروی جدید خود که به بازار معرفی شده ‌اند، دارای کمترین مشکلات فنی بوده‌ اند.

لوگو هیوندای

بالاترین امتیاز در این بخش به برند کره ‌ای جنسیس رسیده است و 68 امتیاز از 100 امتیاز را دریافت کرده است. این امتیاز نشان دهنده ی ایراد در هر 100 خودرو است و هرچه عدد آن کمتر باشد بهتر است. کیا که سال گذشته در صدر جدول بود امسال افول کرده و امتیاز در رده دوم قرار دارد. جایگاه بعدی در اختیار هیوندای با 74 امتیاز است.
در رده های چهارم و پنجم نیز نام پورشه با 79 امتیاز و فورد با 81 امتیاز به چشم می خورند. بدترین امتیاز جی دی پاور به لندروور رسیده است و 160 امتیاز را دریافت کرده است. در لیست بدترین ها از آخر جگوار با 148 امتیاز و ولوو با 122 امتیاز نیز قرار دارند.
عدد متوسط برای صنایع خودرویی در خصوص بروز ایراد در هر 100 خودرو 3 امتیاز است و نشان می دهد که سه خودروساز اروپایی در سطحی پایین تر از متوسط قرار دارند. سه خودروساز نخست آمریکا یعنی جنرال موتورز، فورد و فیات کرایسلر نیز نسبت به سال قبل پیشرفت کرده اند و امتیاز های بهتری را دریافت کرده اند.

لوگو جنسیس

در صورتی هم که به صورت موردی به خودروها بپردازیم بهترین امتیاز متعلق به پورشه 911 با 48 امتیاز است و این خودرو کم ایراد ترین وسیله نقلیه از دید جی دی پاور محسوب می شود.
مزدا در رده بندی امسال در جایگاه 23 ام قرار دارد. البته این خودروساز پیشرفت قابل توجهی کرده است و امتیاز خود را 25 امتیاز بهبود بخشیده است. برندهای دیگری همچون لکسوس، کادیلاک، هیوندای و اینفینیتی نیز خودروسازانی هستند که در مقایسه با رتبه سال گذشته پیشرفت کرده اند.
در این خصوص دیور سرجنت معاون بخش جهانی خودروی جی.دی.پاور گفته است که خودروسازان به خوبی مطالبات و گزارشات مصرف کنندگان را زیر نظر دارند و سعی می کنند تا هر سال عملکرد بهتری داشته باشند. همچنان که خودروها پیچیده تر و مجهز تر می شوند خریداران نیز ایرادات بیشتری را در خودروها پیدا و خودروسازان سعی در رفع آنها می کنند.

منبع : دیجیاتو

هیوندای با جنسیس Essentia به رقابت با تسلا می رود

هیوندای جنسیس G80 را به جنگ رقبا می فرستد

برتری کیفیت خدمات پس از فروش و حفظ سهم بازار، اولویت نگین خودرو در سال 97

مدال کیفیت خدمات ولوو بر سینه داتیس خودرو

مروری بر وضعیت کیفیت خودروهای تولید داخل در فروردین ۹۷

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی