چندی پیش کمپانی پورشه یک نمونه خودروی 919 EVO را به پیست نوربرگ رینگ برد تا شایعات در مورد شکستن رکوردی جدید در این پیست به اوج خود برسد. در آن روز نه راننده خودرو مشخص بود نه از تایم دقیق خودرو اطلاعاتی کسب شد. اما عکاسان و خبرنگاران با استناد بر صدای مارشال های […]
قبل تر خودروی 919 EVO که بر پایه خودروی کلاس LMP1 مسابقات جهانی ساخته شده است (البته بدون محدودیت های FIA) , توانسته بود رکورد لوییس همیلتون با خودروی فرمول یک مرسدس در پیست SPA را بشکند.
اکنون این خودرو که از یک موتور 2 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر با 700 اسب بخار و از یک موتور هیبریدی با 400 اسب بخار بهره می برد, توانسته با ثبت زمان 5:19.55 رکورد 35 ساله استفان بلوف را 51.58 ثانیه بهبود بخشد. راننده این خودرو تیمو برنهارد راننده پر افتخار تیم پورشه بود ( 5 بار قهرمان مسابقات 24 ساعته نوربرگ رینگ, 2 بار قهرمان لمانز و قهرمان مسابقات فعلی استقامتی در جهان) که موفق به ثبت رکوردی تاریخی در پیست نوربرگ رینگ شد.
خودروی 919 در مسابقات لمانز توانست 3 سال پیاپی در سال های 2015 , 2016 و 2017 قهرمان شود. این خودرو بر پایه همان خودروی قهرمان ساخته شده است با این تفاوت که ادواتی همچون چراغ های جلو , کولر و برف پاک کن حذف شده اند تا وزن خودرو 86 پوند سبک تر شود و به وزن نهایی 1,872 پوند ( 748 کیلوگرم!) برسد. هم چنین برای بیشتر کردن نیروی جاذبه و بهبود در آیرودینامیک, در این خودرو از بال عقب و دیفیوزر جدید استفاده شده است تا 53 درصد نیروی جاذبه بیشتری نسبت به نمونه معمولی 919 تولید کند.
این خودرو توانست با میانگین سرعت 145.3 مایل بر ساعت, مسیر 12.94 مایلی (20.82 کیلومتری) پیست را طی کند و رکوری جاودانه ثبت کند. با توجه به موفقیت های پیاپی پورشه در سال 2018 اعم از قهرمانی در لمانز در کلاس LM GTE و رکورد شکنی پورشه 911 GT2 در نوربرگ رینگ به عنوان یک خودروی تیراژ بالا, باید سال 2018 را سال پورشه نامید.
نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی
دیدگاه خود را بنویسید