پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ادغام فیات-کرایسلر با هیوندای

احتمال خرید برند فیات-کرایسلر توسط هیوندای!

اخیرا گمانه زنی های جدیدی درباره خرید کمپانی فیات-کرایسلر توسط هیوندای به گوش می رسد. این طور به نظر می رسد که کمپانی هیوندای تمایل دارد تا قبل از باز نشسته شدن رئیس فیات-کرایسلر تا سال 2019 , این کمپانی را خریداری کند. به نقل از یک شخص ناشناس در نشریه خبری ASIA Times رئیس […]

ارشیا
شنبه - ۹ تیر ۱۳۹۷

اخیرا گمانه زنی های جدیدی درباره خرید کمپانی فیات-کرایسلر توسط هیوندای به گوش می رسد. این طور به نظر می رسد که کمپانی هیوندای تمایل دارد تا قبل از باز نشسته شدن رئیس فیات-کرایسلر تا سال 2019 , این کمپانی را خریداری کند.

به نقل از یک شخص ناشناس در نشریه خبری ASIA Times رئیس 80 ساله کمپانی هیوندای یعنی Chung Mong-Koo مایل است تا بیش از نیمی از سهام کمپانی fca ( فیات-کرایسلر) را خریداری کند تا بتواند کنترل استراتژی های فروش این دو کمپانی را در دست بگیرد. هم چنین رئیس کمپانی FCA یعنی آقای  Marchionne قصد دارد تا سال آینده از این کمپانی جدا شود.

ادغام فیات-کرایسلر با هیوندای

پس از او  John Elkann بیشترین سهم را در کمپانی دارد که گفته می شود او علاقه دارد تا کمپانی FCA را با یک کمپانی دیگر ادغام کند. کمپانی هیوندای می تواند گزینه خوبی برای آنها باشد زیرا FCA در بخش بازار آسیایی در چند سال اخیر نتوانسته است قوی ظاهر شود در حالی که هیوندای در آسیا یکی از قوی ترین بازار های فروش را در اختیار دارد. هم چنین با توجه به توافقات جدید انجام گرفته میان آمریکا و کره جنوبی و هم چنین افزایش تعرفه خودرو های اروپایی توسط ترامپ, این موقعیت بسیاری خوبی برای هر دو طرف به شمار می آید تا بازار خود را گسترش دهند. اخبار مربوط به ادغام این دو کمپانی اولین بار در سال گذشته منتشر شد, زمانی که گمانه زنی هایی مربوط به علاقه کمپانی هیوندای برای ادغام شدن با FCA منتشر شد. اما در آن زمان هر دو کمپانی این خبر را تکذیب کردند. اما با این وجود این دو کمپانی مذاکرات متعددی را برای همکاری در زمینه ساخت گیربکس های جدید و تکنولوژی هیدروژنی انجام دادند. اما قبل تر آقای Marchionne علاقه خود را برای ادغام شدن با کمپانی جنرال موتورز اعلام کرده بود که این امر محقق نشدو هم چنین این کمپانی با خودرو سازان چینی و کمپانی پژو-سیتروئن هم مذاکره کرده بود. در صورت ادغام شدن این دو کمپانی با هم, کمپانی جدید تبدیل به بزرگ ترین خودرو ساز دنیا با بیش از 11.5 میلیون دستگاه خودرو تولیدی در سال می شود.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

پیشرفت کیا و هیوندای در کیفیت

همکاری آئودی و هیوندای برای ساخت پیل سوختی

فیات به ایران باز می گردد/ خودروساز ایتالیایی با چه برنامه ای به بازار ایران می آید؟

استفاده از گوشی موبایل به جای کلید خودرو در آینده ای نزدیک!

جنگ یک کره!/ مقایسه هیوندای توسان و کیا اسپرتیج

رقیبی جدید برای فورد رپتور/ رم ربل TRX

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی