پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اسقاط خودروهای فرسوده

چرخ اسقاط خودروهای فرسوده در پی ممنوعیت واردات خودرو از حرکت ایستاد

واردات خودرو به کشور، منوط به اسقاط خودروهای فرسوده بود. از بیکاری و توقف بسیاری از مشاغل و فرایندها در پی ممنوعیت واردات خودرو گفته اینم. حالا با ممنوعیت واردات خودرو ، اسقاط خودروهای فرسوده نیز متوقف شده است. مصطفی جودی عضو هیات مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروی فرسوده اظهار کرد: روال […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۱۰ تیر ۱۳۹۷

واردات خودرو به کشور، منوط به اسقاط خودروهای فرسوده بود. از بیکاری و توقف بسیاری از مشاغل و فرایندها در پی ممنوعیت واردات خودرو گفته اینم. حالا با ممنوعیت واردات خودرو ، اسقاط خودروهای فرسوده نیز متوقف شده است.

مصطفی جودی عضو هیات مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروی فرسوده اظهار کرد: روال اسقاط و جایگزینی خودروهای فرسوده این بود که واردکنندگان خودرو با توجه به حجم موتور خودروهای وارداتی، موظف به خرید گواهی اسقاط و از رده خارج کردن تعدادی خودروی فرسوده بودند.

وی با بیان اینکه در حدود یک سال گذشته به دلیل نوسانات ایجاد شده در واردات خودرو، فرایند اسقاط خودروهای فرسوده کند شده بود، خاطرنشان کرد: بعد از اعلام تصمیم اخیر دولت مبنی بر ممنوع شدن واردات خودرو، فرایند اسقاط خودروهای فرسوده نیز به طور کامل متوقف شده است.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروی فرسوده ادامه داد: در این شرایط تعداد زیادی گواهی اسقاط روی دست مراکز اسقاط خودرو مانده که خریداری ندارد.

وی افزود: اسقاط خودروهای فرسوده یک طرح ضروری و کلان ملی است و نباید فقط متکی به واردات خودرو باشد زیرا در آن صورت با اتفاقاتی همچون ممنوعیت واردات خودرو، این طرح ملی متوقف می‌شود.

جودی با بیان اینکه در حال حاضر جلساتی با ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت برای رفع این مشکل در جریان است، تصریح کرد: در این شرایط پیشنهاد ما این است که دو درصد از هزینه‌های شماره‌گذاری خودروهای داخلی و وارداتی، به تامین هزینه‌های لازم برای اسقاط خودروهای فرسوده تعلق گیرد.

وی ادامه داد: سالانه حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور شماره‌گذاری می‌شود که با اختصاص دو درصد از هزینه‌های شماره‌گذاری آنها به اسقاط خودروهای فرسوده، منابع مالی عظیمی برای این طرح ملی تامین خواهد شد.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروی فرسوده خاطرنشان کرد: حدود ۲۰۰ مرکز اسقاط خودرو در کشور فعال است که ادامه وضعیت فعلی و متوقف ماندن اسقاط خودروهای فرسوده، باعث به خطر افتادن سرمایه بخش خصوصی و از بین رفتن اشتغال موجود در این مراکز خواهد شد.

منبع: ایسنا

 

خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی تا ۱۰ سال آینده

نشست خبری وزیر صنعت، معدن و تجارت (9 تیر 97)/ تیر چند ثبت سفارش غیرقانونی خودرو به هدف خورده است؟

مونتاژی‌ها ارز وارداتی‌ها را می‌بلعند/ آیا ممنوعیت واردات خودرو کشتی طوفان زده ارز را به ساحل آرام می رساند؟

ممنوعیت واردات خودرو دردی از نوسانات بازار دوا نمی کند/ نبود پشتوانه مطالعاتی و تخصصی پشت این تصمیم دولت

پیش فروش خودروهای 2018 که هنوز وارد نشده اند جرم به شمار می رود

قیمت خودروهای وارداتی بعد از اعلام ممنوعیت واردات / رکود و گرانی ارمغان قانون جدید!

با ممنوعیت واردات خودرو ،تکلیف افرادی که خودرو پیش خرید کرده اند چیست؟/ هشدار پلیس به خریداران خودروهای وارداتی

بستن درهای کشور به روی خودروهای وارداتی چه عواقبی دارد؟

واردات خودرو به کشور ممنوع شد! / ثبت سفارش هایی که تامین ارزی نشده باشند فاقد اعتبارند

از دسته بندی های جدید، بوی ممنوعیت واردات خودرو به مشام می رسد/ تلاطم بازار خودرو در پی ممنوعیت واردات

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی