پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نوسازی-ناوگان-حمل-و-نقل-جاده-ای

جزئیات طرح نوسازی خودرو های فرسوده جاده ای / 202 هزار خودرو جاده ای پوست می اندازند

طرح نوسازی خودرو های فرسوده جاده ای از موضوعاتی بود که همیشه مورد توجه دولت ها بوده و رئیس جمهور چندی پیش وعده داده بود که در یک فرآیند سه ساله 200 هزار دستگاه خودرو فعال در حمل و نقل عمومی نوسازی شود. در همین راستا سازمان راهداری با ارائه طرحی،نوسازی 202 هزار دستگاه خودروی […]

هادی سیانکی
دوشنبه - ۱۱ تیر ۱۳۹۷

طرح نوسازی خودرو های فرسوده جاده ای از موضوعاتی بود که همیشه مورد توجه دولت ها بوده و رئیس جمهور چندی پیش وعده داده بود که در یک فرآیند سه ساله 200 هزار دستگاه خودرو فعال در حمل و نقل عمومی نوسازی شود. در همین راستا سازمان راهداری با ارائه طرحی،نوسازی 202 هزار دستگاه خودروی جاده ای با همکاری و هماهنگی چند وزارتخانه را کلید زد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

این طرح در راستای اجرای مصوبه شورای اقتصاد  در خصوص “طرح جایگزینی و نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری و برون شهری” در حال اجرا است که به استناد ماده 12 قانون رفع موانع تولید  رقایت پذیر و ارتقا نظام مالی کشور مصوب شده و طی آن سقف تعهد دولت۱۰ میلیارد و 666 میلیون دلار است که با دستور معاون اول رئیس جمهور به کلیه بانک ها ابلاغ شده است.

منابع حاصل از صرفه جویی سوخت به سرمایه گذاران  عامل صرفه جویی ناوگان فرسوده درصورت برابر یا بیشتربودن تعداد و مجموع ظرفیت کشنده اهه،کایونت و کامیون ها اسقاط شده با مجموع ظرفیت خودرو های جایگزین شده جدید به شرط آن که سازمان راهداری خودرو فرسوده را تائید کند و آن خودرو حداقل یک سال قبل از نوسازی در ناوگان فعال بوده باشد در واقع هر سرمایه‌ گذاری که تعدادی خودروی فرسوده را برای نوسازی تحویل می‌دهد، در صورتی که بتواند همان تعداد یا بیشتر خودروی نو دریافت کند و مجموع ظرفیت آنها را در حوزه باری به ناوگان بازگرداند طبق جدول محاسباتی منابع حاصل از صرفه‌جویی سوخت در این حوزه را مستقیما دریافت می‌کند.

کارخانه های تولیدکننده  هم به منظور تامین قطعات می توانند با تضمین دولت ال سی باز کرده و فاینانس اخذ کنند و در موعد سررسید با هماری وزارت نفت با سازمان برنامه و بودجه اقساط پرداخت شود.

همچنین دولت مبلغی را به عنوان کمک بلاعوض از محل صرفه‌جویی سوخت برای خرید این خودروها ارائه می دهد  و مشارکت در این طرح اینگونه است که متقاضیان برای خرید ۲۰ درصد آورده نقدی و ۳۰ درصد تسهیلات دریافت خواهد کرد.

از سوی دیگر، از زمان دریافت فاینانس و تامین قطعات مورد نیاز خودرو که شاید حدود یکسال به طول انجامد، صندوق توسعه ملی اقساط فاینانس را پرداخت کرده تا پس از تحویل خودرو از محل پیمایش و صرفه‌جویی حاصل شده از محل سازمان برنامه و بودجه تسهیلات صندوق توسعه ملی بازپرداخت شود.

در حال حاضر در طرح سازمان راهداری ۱۲۰ هزار دستگاه کامیون ، ۹۰۰۰  دستگاه اتوبوس ، ۴۸ هزار و ۵۰۰ دستگاه مینی بوس و ۶۰۰۰ دستگاه وانت فرسوده در این طرح نوسازی خواهند شد.

 

چالش بزرگ، طرح عظیم نوسازی خودروهای تجاری فرسوده

ظرفیت محدود برای اجرای پروژه اسقاط خودروهای سنگین فرسوده

ممنوعیت تردد خودروهای بالای 50 سال در سال 97

افزایش قدرت نظارت پلیس بر ناوگان حمل و نقل جاده‌ای

در انزوای حمل و نقل ریلی ، جاده های پر خطر جان می گیرند

چالش بزرگ، طرح عظیم نوسازی خودروهای تجاری فرسوده

کاهش آسیب‌های سوانح رانندگی از اهداف مهم کانون جهانگردی و اتومبیلرانی

ارتقای کیفیت در محصولات داخلی مسئولیت اصلی ما خواهد بود/ ۸۸ طرح صنعتی با سرمایه گذاری خارجی در حال اجراست

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی