پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قطعه سازان ارز دولتی

قطعه سازان در انتظار دریافت ارز 4هزار و 200 تومانی

در حالیکه برخی از قطعه سازان برای واردات قطعه و مواد اولیه ارز 4هزار و 200 تومانیدریافت کرده اند اما بسیاری از آنها در انتظار تصمیم بانک مرکزی برای اعطای ارز دولتی هستند. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو: در حالیکه این روزها انتشار لیست شرکت هایی که با ارز دولتی اقدام به واردات […]

هادی سیانکی
چهارشنبه - ۱۳ تیر ۱۳۹۷

در حالیکه برخی از قطعه سازان برای واردات قطعه و مواد اولیه ارز 4هزار و 200 تومانیدریافت کرده اند اما بسیاری از آنها در انتظار تصمیم بانک مرکزی برای اعطای ارز دولتی هستند.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو:

در حالیکه این روزها انتشار لیست شرکت هایی که با ارز دولتی اقدام به واردات کالا کرده اند نقل محافل مختلف شده  نگاه همه را به خود جلب کرده، وارد کنندگان برخی کالاهای ضروری و مهم همچنان در انتظار تصمیم بانک مرکزی برای اخذ ارز 4 هزار و 200 تومانی هستند.

برخی شرکت ها با ارز دولتی کالاهایی که در تخصص آنها نیست وارد کرده اند و لیست منتشر شده با چندین سوال پیچیده مواجه شده و توجیه وزارت صنعت و بانک مرکزی هنوز نتوانسته افکار عمومی را قانع کند.

اما این روزها بازار خودرو اوضاع جالبی ندارد و در ماه های گذشته شاهد التهاب و تلاطم در این بازار بودیم و پس از برجام و افزایش نرخ ارز طبیعتا تامین مواد اولیه و قطعات خودرو با مشکل مواجه شد و در چنین شرایطی انتظار این بود که بلافاصله ارز دولتی که مقرر شده بود اختصاص یابد به واردکنندگان و قطعه سازان تعلق گیرد .

اما شنیده ها حاکی از آن است که بانک مرکزی که قطعه سازان را به سه گروه تقسیم کرده بود که به انها ارز دولتی بدهد الان همه آن ها را در یک ردیف قرار داده و با وجود اینکه برخی قطعه سازان ارز دریافت کرده اند اما بسیاری در انتظار زمان دریافت ارز هستند.

بر اساس مصوبه بانک مرکزی، ارز قطعه سازان تامین شود. گرچه هنوز بانک مرکزی زمانی برای تامین ارز قطعه سازان اعلام نکرده است. اما به نظر می رسد این اقدام باید  پیش از اعمال تحریم ها در مردادماه این مصوبه اجرایی شود.

امیدوراریم بانک مرکزی هرچه زودتر نسبت به تامین این ارز اقدام کند، چرا که غیر این صورت شاهد تعطیلی های پی در پی قطعه سازان خواهیم بود و اگر راهکاری اندیشیده نشود، احتمال افزایش تعطیلی فعالیت قطعه سازان بیشتر می شود.

در نشست هم اندیشی قطعه سازان خودرو مطرح شد/ 7 راهبرد قطعه سازان برای خروج از بحران

تامین مالی 100 میلیاردی قطعه سازان خودرو

گسترش همکاری زامیاد با قطعه سازان داخلی

پرداخت مطالبات قطعه سازان شتاب می گیرد

دغدغه های قطعه سازان خودرو در سال 97/ قیمت قطعات خودرو افزایش می یابد

حمایت از تولید داخل قطعه سازان، رویکرد امروز مگاموتور

برنامه رنو پارس برای توسعه قطعه سازان ایران

توان افزايي قطعه سازان با همكاري سایپا و بانك مهر اقتصاد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی