پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فرصت مناسب برای لیزینگ ها در بازار دست دوم خودرو

در شرایط فعلی بازار خودرو اعطای اعتبارات لیزینگی بسیار دشوار است چرا که اساسا اعتبارات لیزینگ برای کالاهای آماده تحویل اعطا می شود نه کالایی که بعدا قرار است تحویل داده شود.شرکت های لیزینگ می توانند با یک سازوکار مناسب از این فرصت استفاده کنند و خدمات خود را به حوزه خودرو های کارکرده و […]

هادی سیانکی
چهارشنبه - ۱۳ تیر ۱۳۹۷

در شرایط فعلی بازار خودرو اعطای اعتبارات لیزینگی بسیار دشوار است چرا که اساسا اعتبارات لیزینگ برای کالاهای آماده تحویل اعطا می شود نه کالایی که بعدا قرار است تحویل داده شود.شرکت های لیزینگ می توانند با یک سازوکار مناسب از این فرصت استفاده کنند و خدمات خود را به حوزه خودرو های کارکرده و دست دوم و با معیارهای از قبل تدوین شده تسری دهند

محمد هادی موقعی دبیرکل انجمن ملی لیزینگ ایران در گفتگو با خبرنگار جوان خودرو در خصوص مهیا شدن فرصت برای فروش لیزینگی خودرو با توجه به شرایط بازار اظهار داشت: طبیعتا در التهاب بازار و عدم ثبات قیمت ها تقاضا برای لیزینگ افزایش می یابد اما در این خصوص موانع بسیاری وجود دارد ضمن اینکه شرایط فعلی یک وضعیت ویژه وخاص است و طبیعتا در چنین شرایطی هزینه ها و ریسک بالا می رود و از طرفی قدرت بازپرداخت اقساط را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی افزود: در شرایط فعلی نقدینگی بیشتری برای ارائه خدمات لیزینگ مورد نیاز خواهد بود؛ در غیر اینصورت تاثیر آشکاری بر بازار نخواهد داشت. در حال حاضر در عرضه خودرو محدودیت وجود دارد از طرفی واردات نیز مسدود شده و شرکت ها برای تحریک تقاضا اقدام به ثبت نام و پیش فروش می کنند که این برای خیلی از مشتریان به منزله پس انداز است و تا زمان تعیین شده برای تحویل خودرو سودی را دریافت و در غیر این صورت خسارت دریافت می کنند. متقاضیان واقعی خودرو را برای مصرف می خواهند نه سرمایه گذاری.

موقعی با بیان اینکه شرایط فعلی بازار خودرو نشان گر وجود یک بازار واقعی نیست، گفت: اساسا سفته بازی و معاملات سوداگرانه در این بازار حاکم است و به ناچار در شرایط کنونی به هر کالای ارزشمندی نگاه این گونه است و به لحاظ روانی تاثیر زیادی دارد و اصطلاحا این رویکرد در رفتار عموم جامعه جود دارد که” بخریم که گران تر می شود”. در اصل موتور و محرکه مبادلات اقتصادی در امید به گران شدن کالاهاست و امید به درآمد های حاصل از تورم و گران شدم کالا و دارایی ها داریم.
دبیر کل انجمن ملی لیزینگ تصریح کرد: با توجه به آنچه گفته شد در این شرایط اعطای اعتبارات لیزینگی بسیار دشوار است چرا که اساسا اعتبارات لیزینگ برای کالاهای آماده تحویل اعطا می شود نه کالایی که بعدا قرار است تحویل داده شود.

دبیر انجمن ملی لیزینگ ایران با اشاره به داغ شدن بازار خودروهای دست دوم و کارکرده در وضعیت فعلی بازار خودرو گفت: در این بازار آشفته به غیر از متقاضیان غیر واقعی ، متقاضیان واقعی نیز حضور دارند که به معنای واقعی نیازمند و خریدار خودرو هستند و شرکت های لیزینگ می توانند با یک سازوکار مناسب از این فرصت استفاده کنند و خدمات خود را به حوزه خودرو های کارکرده و دست دوم و با معیارهای از قبل تدوین شده تسری دهند.

موقعی در پایان تاکید کرد: اعطای اعتبارات لیزینگی برای خودروهای کارکرده می تواند نیاز خریداران واقعی خودرو را رفع و میزان معاملات واقعی و مبتنی بر تقاضای مؤثر را در اقتصاد فعلی افزایش دهند.

وضعیت مبهم مجوز بسیاری از شرکت های لیزینگ خودرو

در خرید لیزینگی خودرو به چه نکاتی دقت کنیم؟

بررسی لیزینگ پس از بحران اقتصادی دنیا

کاهش نرخ سود بانکی شرکت های لیزینگ خودرو

کمیته تدوین روش های نوین لیزینگ در ایران شروع به کار کرد

رشد لیزینگ در گرو رونق بانک و خودرو

تعیین مشاور دبیرکل کانون لیزینگ ایران

همایش لیزینگ و اقتصاد مقاومتی برگزار شد

لیزینگ، دومین منبع تامین مالی بعد از بانک

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی