ایران سیزدهمین بازار خودرو را در جهان را داراست و رتبه اول در خاورمیانه را دارد. میزان تولید خودرو در ایران بعد از برجام رشد خوبی داشت، بهطوری که مسئولان معتقدند این بخش از اقتصاد بیشترین بهره را از برجام برده است. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو مطابق آمارها، تولید خودرو در کشور […]
به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو
مطابق آمارها، تولید خودرو در کشور در حال حاضر در مرز 960 هزار دستگاه قرار دارد که به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت پتانسیل این وجود دارد تا به تولید خودرو یک میلیون دستگاه خودرو افزایش خواهد یافت. چندی پیش هم معاون طراحی و توسعه محصولات جدید ایرانخوردو اعلام کرد در سال ۲۰۲۵ باید 3 میلیون دستگاه خودرو در ایران تولید شود که طبق برنامهریزی صورت گرفته باید یکسوم آن به بازارهای خارجی صادر شود. طبق برآوردها در سال ۲۰۲۵ تقاضای داخلی خودرو در بازار ایران بیش از 2 میلیون دستگاه خواهد بود که طبیعتا این مقدار باید توسط خودروسازان داخلی تامین شود.
طبق گزارش سازمان بینالمللی تولیدکنندگان وسایل نقلیه موتوری (OICA) ایران با تولید بیش از یک میلیون و164 هزار خودرو رتبه 18 تولیدکنندگان خودرو در سال 96 را کسب کرده و در سال گذشته حدود 17 درصد افزایش رشد تولید وجود داشته است.
در همین خصوص احمد نعمتبخش دبیر انجمن خودروسازان ایران اظهار داشت که حداقل حقوق نیروی کار با ۳۱ درصد افزایش از ۷۱۲ هزار تومان به ۹۳۰ هزار در تومان اسفند ماه رسیده است و قیمت ارز مبادلاتی و آزاد به ترتیب ۲۴ و ۳۸ درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به افزایش تولید خودرو در ۹۷ اظهار داشته که بر اساس آمارهای موجود، نسبت به سال گذشته میزان تولید خودرو در بخش سواری ۱۸ درصد و در مجموع ۱۷.۵ درصد افزایش داشته است.
به گفته دبیر انجمن خودروسازان ، وزارت صنعت و معدن موافقت خود را برای افزایش ۹.۶ درصد قیمت خودروهای بالای ۴۵ میلیون تومان را اعلام کرده است.
وی با اشاره به افزایش حضور خودروهای چینی در بازار اظهار کرد: رقابت تنگاتنگی میان خودروهای ایرانی و چینی شکل گرفته است که به دلیل تنوع و رعایت استاندارهای لازم، خودروهای چینی توانستند در بازار ایران حضور پررنگ تری داشته باشند با این وجود سهم شرکتهای چینی از ۱۰ تا ۱۲ درصد فراتر نرفته است.
دیدگاه خود را بنویسید