پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

صندلی کودک

والدین برای ایمنی فرزندان خردسال خود حتما از صندلی کودک استفاده کنند

جانشین معاونت اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت:والدین برای ایمنی فرزندان خردسال خود حتما از صندلی کودک که به وسیله کمربند ایمنی به صندلی عقب متصل می‌شود، استفاده کنند. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو، سرهنگ علی‌اصغر شریفی جانشین معاونت اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره وضعیت نشستن خردسالان در […]

هادی سیانکی
یکشنبه - ۱۷ تیر ۱۳۹۷

جانشین معاونت اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت:والدین برای ایمنی فرزندان خردسال خود حتما از صندلی کودک که به وسیله کمربند ایمنی به صندلی عقب متصل می‌شود، استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو،

سرهنگ علی‌اصغر شریفی جانشین معاونت اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره وضعیت نشستن خردسالان در خودرو اظهار کرد: یکی از آسیب‌هایی که همواره در کمین کودکان داخل خودرو وجود دارد، این است که برخی والدین از روی محبت یا سهل‌انگاری کودکان خود را هنگام رانندگی در صندلی جلو نشانده یا آن‌ها را در آغوش می‌گیرند. خطرناک‌تر اینکه مشاهده می‌شود راننده وسیله نقلیه در حین رانندگی، فرزند خردسالش را روی پای خود قرار می‌دهد.

سرهنگ شریفی در این رابطه متذکر شد: لازم است والدین به این نکته توجه داشته باشند که در چنین شرایطی کوچک‌ترین ترمز یا برخورد با یک وسیله نقلیه باعث می‌شود تا اولین کسی که به جلو پرتاب می‌شود و از این بابت آسیب می‌بیند همان خردسالی باشد که به‌شکل غیرایمن در خودرو نشسته است. به زبان ساده فرزند خردسال، سپر بلای والدین خود می‌شود.

وی تأکید کرد: لازم است برای فرزندان خردسال حتماً از صندلی کودک استفاده شود که به‌وسیله کمربند ایمنی به صندلی عقب متصل می‌شود. با این کار است که می‌توان ایمنی کودکان را تضمین کرد.

سرهنگ شریفی با اشاره به ضرورت استفاده از قفل کودک، یادآور شد: اگر فرزند خانواده به سنی رسیده که نیازی به استفاده از صندلی کودک ندارد، به‌منظور جلوگیری از باز کردن ناگهانی در خودرو حتماً قفل کودک را که بر روی در خودرو تعبیه شده فعال کنید.

استفاده از کلاه ایمنی را جدی بگیرید!/ ضربات وارده به سر و گردن، علت مرگ 93 درصد موتورسواران

ابطال بخشنامه پلیس راهنمایی و رانندگی از سوی دیوان عدالت اداری

توصیه های پلیس راهنمایی و رانندگی برای کنترل ترافیک تهران

آماده باش پلیس راهنمایی و رانندگی در مراسم دعای عرفه و عید قربان

راه حل پلیس راهور برای کاهش ترافیک ناشی از تصادفات / الزام انتقال خودروهای خسارت دیده به سمت راست

درصد مجاز شیشه دودی از نظر پلیس راهور

نقش کلیدی تجهیزات هوشمند پلیس در اعمال قانون خودروهای فرسوده

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی