پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فیات 500 Spiaggina (2)

فیات 500 Spiaggina خودرویی مخصوص ساحل!

60 سال پیش بود که کمپانی فیات از اولین نمونه خاص مدل 500 با نام Spiaggina رونمایی کرد. اکنون این کمپانی به مناسبت گرامیداشت مدل  Spiaggina دو مدل جدید از این خودرو را معرفی کرده است. اولین نمونه Spiaggina 58 نام دارد که مخصوص ساحل است و دیگری یک مدل معمولی از این خودرو. در […]

ارشیا
دوشنبه - ۱۸ تیر ۱۳۹۷

60 سال پیش بود که کمپانی فیات از اولین نمونه خاص مدل 500 با نام Spiaggina رونمایی کرد. اکنون این کمپانی به مناسبت گرامیداشت مدل  Spiaggina دو مدل جدید از این خودرو را معرفی کرده است. اولین نمونه Spiaggina 58 نام دارد که مخصوص ساحل است و دیگری یک مدل معمولی از این خودرو.

فیات 500 Spiaggina (6)

در نمونه 58 صندلی های عقب و سقف خودرو برداشته شده است. در قسمت عقبی به جای صندلی از یک فضای چوبی استفاده شده است تا محیطی مناسب برای دوش گرفتن و حمام آفتاب باشد. سقف خودرو هم برداشته شده است اما از یک محافظ سقف استفاده شده است تا ایمنی و مقاومت فیات Spiaggina را افزایش دهد. صندلی های جلو هم برای اینکه ظاهر کلاسیکی داشته باشند, جای خود را به صندلی های یک تکه با پوشش ضد آب داده اند.

فیات 500 Spiaggina (1)

ساخت این خودرو نتیجه همکاری مشترک بین Garage Italia  و Pininfarina است. شرکت Garage Italia  فعلن یک نمونه از این خودروی دوست داشتنی ساخته است اما اعلام کرده است به زودی تعداد بیشتری از این خودرو را وارد بازار خواهد کرد.

فیات 500 Spiaggina (3)

هم چنین از نمونه معمولی این خودرو 1958 دستگاه به مناسبت معرفی اولین خودرو در سال 1958 ساخته خواهد شد. در نمونه Spiaggina تنها رنگ آبی با رگه های سفید قابل سفارش خواهد بود. نکته جالب قابلیت برداشتن شیشه جلو در این خودرو  است که فیات 500 را به یک خودروی رودستر مانند تبدیل می کند.

در زیر خودرو رینگ های کلاسیک آلومینیمی قرار گرفته است تا حال و هوای جذاب تری داشته باشد. تنها انتخاب پیشرانه هم پیشرانه 1.2 لیتری فیات با 68 اسب بخار قدرت است. از قیمت خودرو هنوز اطالاعاتی در دست نیست اما با توجه به دو برابر بودن قیمت نمونه Spiaggina نسبت به فیات 500 معمولی در دهه 50 پیش بینی می شود که قیمت این خودرو از نمونه معمولی بیشتر باشد.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

فیات به ایران باز می گردد/ خودروساز ایتالیایی با چه برنامه ای به بازار ایران می آید؟

فیات در ایران صاحب نمایندگی رسمی شد

گوگل و فیات کرایسلر اعلام همکاری کردند

قابلیت سفارشی‌سازی آنلاین فیات اسپایدر 124 در وب سایت آمریکا فیات

فیات کرایسلر 1.1 میلیون دستگاه خودرو را فراخواند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی