پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید پارس خودرو-رنو ساندرو استپ وی

کارنامه کیفی خودروهای تولید داخل در خرداد 97 (اداره کل خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت)

اداره کل خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت اسامی باکیفیت و بی کیفیت ترین خودروهای تولید داخل را اعلام کرد. این اداره در موازات با سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران فعالیت می کند که در تحلیل های آینده حتما نگاهی به تفاوت این 2 سازمان در نحوه رده بندی کیفیت خودروهای […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۱۹ تیر ۱۳۹۷

اداره کل خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت اسامی باکیفیت و بی کیفیت ترین خودروهای تولید داخل را اعلام کرد. این اداره در موازات با سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران فعالیت می کند که در تحلیل های آینده حتما نگاهی به تفاوت این 2 سازمان در نحوه رده بندی کیفیت خودروهای تولید داخل خواهیم داشت. بر اساس ارزشیابی کیفی انجام شده در خرداد ماه 97 در گروه خودروهای سبک 13 خودرو و در گروه خودروهای سنگین 7 خودرو توانستند چهار ستاره کیفی به دست آورند.

وضعیت کیفیت وانت های تولید داخل

بر اساس گزارش ارزشیابی خودروهای تولید داخل که توسط اداره کل خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر شد، در خردادماه 97 در گروه وانت، وانت تندر شرکت ایران خودرو با دریافت سه ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را در سطح قیمتی پایین تر از 500 میلیون ریال به خود اختصاص داد و وانت‌ مزدا کارا 2000 تک کابین بهمن موتور و وانت سایپا 151 شرکت سایپا بن‌ رو با کسب دو ستاره کیفی در رده بعدی جای گرفتند.

در این کلاس قیمتی وانت‌های‌ مزدا کارا 2000 دو کابین بهمن موتور، آریسان ایران خودرو دیزل و وانت‌های‌ نیسان تک سوز و دوگانه سوز زامیاد هر کدام یک ستاره کیفی را از آن خود کردند.

13 خودروی سواری با 4 ستاره کیفی

همچنین در بخش سواری خودروهای پژو 2008 ایران خودرو، مزدا 3 شرکت بهمن موتور و سوزوکی گرند ویتارای شرکت ایران خودرو خراسان در سطح قیمتی بالاتر از یک هزار میلیون ریال با کسب چهار ستاره کیفی به عنوان با کیفیت ترین خودروها شناخته شدند. این خودروها در ارزشیابی قبلی (اردیبهشت ماه امسال) نیز 4 ستاره را کسب کرده بودند.

در سطح قیمتی 750 تا یک هزار میلیون ریال نیز خودروهای هیوندا 20i کرمان موتور، هاوال H2 بهمن موتور و کیاسراتوی شرکت سایپا موفق به دریافت چهار ستاره کیفی شدند.

تیگو 5 مدیران خودرو و JAC-S5 کرمان موتور و هایما S7 اتوماتیک ایران خودرو خراسان نیز در این کلاس قیمتی با کسب سه ستاره کیفی در رتبه بعدی قرار گرفتند.

از سوی دیگر در کلاس قیمتی 500 تا 750 میلیون ریال خودروی B30 ساخت شرکت بهمن موتور چهار ستاره کیفی به دست آورد و آریزو 5 مدیران خودرو ، آریواتوماتیک و آریو دنده‌ای سایپا بن‌رو، چانگان CS35 سایپا-سیتروئن و برلیانس H330 شرکت پارس خودرو توانستند سه ستاره کیفی به دست آوردند. در این کلاس قیمتی لیفان X60 کرمان موتور نیز دو ستاره کیفی به دست آورد.

همچنین در سطح قیمتی 250 تا 500 میلیون ریالی خودروهای رنو ساندرو و پارس تندر پارس خودرو و خودروهای پژو 207 و پژو 207 اتوماتیک، تندر 90 پلاس و تندر 90 پلاس اتوماتیک ایران خودرو با دریافت چهار ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولید ساخت داخل را در این ماه به خود اختصاص دادند. البته در پایان این دسته بندی های قیمتی باید دید اداره کل خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت بر چه اساسی بعضی خودروها مثل رنو ساندرو، پژو 207 و هیوندای i20 را در این دسته بندی های قیمتی قرار داده؟ چرا که به طور مثال قیمت 207 اتوماتیک و رنو ساندرو از سوی شرکت های سازنده بیش از 50 میلیون تومان اعلام شده، اما این خودروها همچنان در رده قیمتی 25 تا 50 میلیون تومان ارزیابی شده اند.

خودروهای تندر 90، رانا، دنا پلاس، پژو 206 و پژو 206SD همگی از ایران خودرو به همراه تندر 90 پارس خودرو در این کلاس قیمتی سه ستاره کیفی به دست آوردند.

همچنین خودرو NEW MVM315 مدیران خودرو، سورن و سمند تبریز شرکت ایران خودرو تبریز، پژو پارس صنایع خودروسازی فردا، پژو پارس ایران خودرو مازندران، پژوپارس ایران خودرو کرمانشاه و پژو 405 ایران خودرو خراسان دو ستاره در این کلاس قیمتی به دست آوردند.

خودروهای دنا و دانگ فنگ H30 از محصولات ایران خودرو به همراه تیبا 2 شرکت سایپا نیز توانستند در این ماه در کلاس قیمتی 250 تا 500 میلیون ریالی دو ستاره ای شوند. همچنین خودروهای تیبا و ساینا از شرکت سایپا-سیتروئن نیز دو ستاره به دست آوردند.

در کلاس قیمتی پایین تر از 250 میلیون ریال نیز خودروی سایپا X131 و سایپا X132 شرکت سایپا و همچنین سایپا X131 پارس خودرو هر کدام دو ستاره به دست آوردند و سایپا X 111 شرکت سایپا نیز به عنوان تنها یک ستاره‌ای جدول باقی ماند.

 

رده بندی کیفی خودروهای داخلی منتشر شد (اردیبهشت 97)

کدام خودروها 96 را 4 ستاره به پایان رساندند؟/ ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی (اسفند 96)

اعضای جدید در گروه 4 ستاره ها/ ارزیابی کیفیت خودروهای تولید شده در کشور (دی 96)

ترافیک در آسمان 4 ستاره ها/ گزارش ارزیابی کیفی خودروهای داخلی (آذر96) +جدول

رعایت استانداردهای 85 گانه توفیق اجباری یا سختگیری بی جا/ خودروسازان داخلی چقدر مهلت می خواهند؟

اجرای استانداردهای ۸۵ گانه خودرو یک روز هم به تعویق نمی افتد/کدام خودروها استانداردهای جدید را پاس نمی کنند؟

12 درصد بازار خودرو در چنگ چینی ها / رشد 17 درصدی تولید خودرو در سال گذشته

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی