پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تصادف تانکر و اتوبوس

تصادف مرگبار تانکر و اتوبوس در سنندج/ کشته شدن 13 نفر از هموطنان، کردستان را عزادار کرد

ساعت ۲۴ بامداد سه شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۷ تانکر حامل سوختی که از بلوار دکتر حسینی شهر سنندج به سمت پایین در حال حرکت بود مقابل ترمینال با یک دستگاه اتوبوس شرکت تعاونی دیدارسیرگیتی که به قصد عزیمت به تهران از ترمینال این شهر خارج شده بود، برخورد کرده و پس از انفجار موجب آتش‌سوزی […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۲۰ تیر ۱۳۹۷

ساعت ۲۴ بامداد سه شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۷ تانکر حامل سوختی که از بلوار دکتر حسینی شهر سنندج به سمت پایین در حال حرکت بود مقابل ترمینال با یک دستگاه اتوبوس شرکت تعاونی دیدارسیرگیتی که به قصد عزیمت به تهران از ترمینال این شهر خارج شده بود، برخورد کرده و پس از انفجار موجب آتش‌سوزی اتوبوس و کشته شدن چند سرنشین اتوبوس می‎شود. متأسفانه در تصادف دلخراش تانکر و اتوبوس ۱۳ نفر از هموطنان جان باختند که در پی این اتفاق در استان کردستان 3 روز عزای عمومی اعلام شد.

ساعت 24 روز سه‌شنبه یک دستگاه اتوبوس مربوط به تعاونی دیدار سیر با 11 مسافر به مقصد تهران از ترمینال سنندج خارج می‌شود که حدود ساعت 20 دقیقه بامداد امروز و پس از سوارکردن 3 مسافر دیگر در بلوار دکتر حسینی، یک تانکر سوخت با آن برخورد می‌کند که همزمان با انفجار تانکر، اتوبوس نیز دچار حریق می‌شود.

چیاکو کریمی یکی از دو راننده اتوبوس که در بیمارستان کوثر سنندج بستری شده اظهار کرد: به محض خروج از ترمینال یک تانکر سوخت با پلاک کرمانشاه از پشت به اتوبوس برخورد کرد که همزمان با صدای انفجار تانکر سوخت، اتوبوس نیز دچار حریق شد.

در این تصادف علاوه بر تانکر سوخت و اتوبوس، یک دستگاه پراید و یک دستگاه وانت نیز دچار حریق شده و کاملا در آتش سوختند. همچنین شدت این انفجار آنقدر زیاد بوده که چند خودرو در اطراف محل حادثه به اطراف پرتاب شده اند.

تصادف تانکر و اتوبوس

همزمان با این تصادف، نیروی انتظامی، آتش‌نشانی، فوریت‌های پزشکی 115 و نیروهای عملیات هلال احمر در صحنه حاضر شدند و تلاش برای مهار آتش شروع شد، اما وسعت آتش‌سوزی به حدی بود که زمان برای نجات مسافران را از نیروهای امدادگر گرفت و متأسفانه تمامی سرنشینان اتوبوس، جز دو نفر از عوامل اتوبوس که در همان لحظه اول خود را به بیرون پرت کرده بودند، در آتش سوختند. در این سانحه ناراحت‌کننده یک عابر پیاده نیز کشته شد.

تصادف تانکر و اتوبوس

عملیات اطفاء حریق حدود نیم ساعت طول کشید و پس از آن نیروهای امداد و نجات اقدام به خروج اجساد سوخته سرنشینان اتوبوس کردند. پس از حادثه انفجار بلافاصله استاندار، فرمانده سپاه بیت المقدس، فرمانده انتظامی و رئیس پلیس راهور استان کردستان و شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر سنندج در صحنه تصادف حضور یافتند. بهمن مرادنیا عنوان کرد: از امروز برای تعریض و برطرف‌کردن مشکلات کمربندی دکتر حسینی اقدام خواهد شد تا دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

 

همچنین نماینده‌ سنندج، دیواندره‌ و کامیاران در مجلس گفت: استاندار کردستان اجازه‌ عبور تانکرهای سوخت عراقی از استان کردستان را ندهد. در اسرع وقت مجمع نمایندگان کردستان در این رابطه‌ تشکیل جلسه‌ خواهد داد و اعتراض خود را به‌ وزارت های نفت، راه و شهرسازی و هر وزارتی که‌ در اعطای مجوز تردد این تانکرها نقش دارد اعلام می کند.

رئیس پلیس راه نیز اعلام کرده: منطقه‌ای که حادثه در آن رخ داده جزء مناطق حادثه خیز در سنندج است. طبق قانون، تردد شبانه تریلی ممنوع است و صدورمجوز برای این تانکر حامل سوخت جای سوال دارد!

تصادف تانکر و اتوبوس

در همین راستا و حدود ساعت 1 و 30 دقیقه بامداد عده‌ای می‌خواستند اعتراض خود نسبت به تردد تانکرهای حامل سوخت و مخصوصا تانکرهای عراقی از بلوار دکتر حسینی را اعلام کنند. اما متاسفانه این اعتراض توسط عده ای سودجو به اغتشاش و خشونت کشیده شد و ضمن حمله مردم به نیروی انتظامی، یکی 2 سمند پلیس نیز به آتش کشیده شد.

تصادف تانکر و اتوبوس

اعلام سه روز عزای عمومی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل ازپایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، در پی حادثه تصادف تانکر و اتوبوس مسافربری در شهر سنندج که منجر به کشته و مجروح شدن تعدادی از هموطنانمان شده، در استان کردستان 3 روز عزای عمومی اعلام شد.

استاندار کردستان و نماینده ولی فقیه در استان، در پیام‌های جداگانه‌ای این سانحه دلخراش را به مردم کردستان و بازماندگان این حادثه تسلیت گفتند.

منبع: خبرگزاری فارس

آخرین جزییات تصادف مرگبار اتوبوس در جاده چالوس

تصادف 2 قطار مترو تهران در ایستگاه طرشت + عکس

جزییات تصادف زنجیره‌ای بزرگراه امام علی

تصادف زنجیره ای 56 خودرو در محور کرج قزوین + عکس

تصادف مرگبار یک دستگاه BMW با پایه پل + عکس

تصادف میلیون دلاری! / کونیخ زگ میلیونر ایرانی تصادف کرد

تصادف خودروی ایمنی (Safety car) در مسابقه ایندی 500

راه حل پلیس راهور برای کاهش ترافیک ناشی از تصادفات / الزام انتقال خودروهای خسارت دیده به سمت راست

ماجرای زخم زدن به خود و تیغ زدن به دیگران!/ راه مقابله با تصادف ساختگی چیست؟

عوامل تصادف در سفرهای نوروزی چیست؟/ کاهش ۵ درصدی کشته شدگان تصادفات جاده‌ای نسبت به سال قبل

ساعت پیک تصادفات رانندگی

وظایف رانندگان در مواجهه با انواع تصادف

راه‌های جلوگیری از تصادف زنجیره‌ای

نکاتی وحشتناک که از تصادف نمی دانستید!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی