پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید موتورسیکلت

کاهش 90 درصدی تولید موتور سیکلت / بیش از 70 درصد نیروی کار تعدیل شدند

عضو هیئت مدیره انجمن موتور سیکلت از کاهش قابل توجه تولید موتور سیکلت و تعدیل نیروی 70 درصدی در این بخش خبر داد. رضا خیالی عضو هیئت مدیره انجمن موتور سیکلت در گفت و گو با خبرنگار جوان خودرو در خصوص وضعیت بازار موتور سیکلت اظهار داشت: با توجه به مصوبه هیئت وزیران مبنی بر […]

هادی سیانکی
چهارشنبه - ۲۰ تیر ۱۳۹۷

عضو هیئت مدیره انجمن موتور سیکلت از کاهش قابل توجه تولید موتور سیکلت و تعدیل نیروی 70 درصدی در این بخش خبر داد.

رضا خیالی عضو هیئت مدیره انجمن موتور سیکلت در گفت و گو با خبرنگار جوان خودرو در خصوص وضعیت بازار موتور سیکلت اظهار داشت: با توجه به مصوبه هیئت وزیران مبنی بر الزام تولید موتورهای انژکتوری،شماره گذاری موتورهای تولید شده کاربراتوری به یک چالش تبدیل شد و با وجود پیگیری های متعدد و مکاتبات هنوز پلیس راهنمایی و رانندگی شماره گذاری را انجام نمی دهد.

وی افزود: از آنجایی که تغییر روند تولید از کاربراتور به انژکتوری مستلزم صرف هزینه و وقت بود لذا پیش بینی ها حاکی از آن است که این اقدام با توجه به فراهم شدن زیرساخت ها و آزمایشات لازم یکسال بطول بیانجامد و در این بازه زمانی تولیدکنندگان همان موتورهای کاربراتوری را تولید کردند.

 

عضو هیئت مدیره انجمن موتور سیکلت با اشاره به اینکه تعلل در شماره گذاری موتورسیکلت ها موجب تعطیل شدن خط تولید برخی کارخانه ها شد بیان کرد: مشکل ما این است که در قانون گذاری مطابق با استاندارد اروپا حرکت می کنیم اما در تکنولوژی این تطابق صورت نمی گیرد.

وی ادامه داد: مسئولین در حالی از تولیدکنندگان استاندارد یورو 4 را می خواهند که زیر ساخت آن فراهم نیست و این الزام در شرکت های مرتبط با ما در چین و هند وجود ندارد لذا تامین قطعه با مشکل مواجه است،از سوی دیگر حتی آزمایشگاه های محیط زیست مشخص نبود که یورو 4 را تست کنند. در این شرایط فقط تولید کننده متضرر می شود و منجر به تعطیلی شرکت ها یکی پس از دیگری می شود.

کاهش 90 درصدی تولید موتور سیکلت

خیالی تصریح کرد: تولید موتور سیکلت در سال جاری 90 درصد کاهش داشته و در حالیکه به طور میانگین نیاز بازار 800 هزار تا یک میلیون دستگاه موتور است در سه ماهه ابتدایی سال کمتر از 20 هزار موتور تولید شده است.

وی با بیان اینکه خط تولید بسیاری شرکت ها تعطیل شده گفت: در سال 95 حدود 32 هزار نفر در صنعت موتورسیکلت شاغل بودند این رقم در سال 96 به 15 هزار نفر تقلیل یافت و در حال حاضر کمتراز 5 هزار نفر در چرخه تولید موتورسیکلت فعال هستند و 70 درصد نیروی کار تعدیل شده است.

آلودگی کلان شهر ها را به گردن موتورسیکلت ها نیاندازید!

عضو هیئت مدیره انجمن موتور سیکلت در پاسخ به این سوال که آلایندگی موتورهای کاربراتوری موجب شد تا استاندارد اجباری مصوب شود و گفته می شد 70 درصد آلودگی کلانشهرها بدلیل تردد موتورهای کاربراتوری است عنوان کرد: اینکه موتورهای کاربراتوری نسبت به موتورهای انژکتوری آلایندگی بیشتری دارند درست است اما اینکه همه معضلات آلودگی هوا را بر گردن موتورسیکلت بیاندازند صحیح نیست.

وی ادامه داد: بیشترین میزان آلودگی هوا در فصل زمستان بوده  که هوا سرد است و به طور طبیعی متقاضی خرید موتور سیکلت و اساسا تردد آن نسبت به فصول دیگر کمتر است چگونه در عمل امکان دارد که 70 درصد آلودگی سهم موتور سیکلت باشد؟

خیالی در پایان تاکید کرد: از آنجایی که 70 درصد تولید موتورسیکلت در 6 ماهه اول سال صورت می گیرد و با توجه به تعلل در شماره گذاری موتورسیکلت ها عملا بازار در سال جاری را از دست دادیم و فرصت چندانی برای احیا بازار وجود ندارد با این وضعیت بعید نیست تعدیل نیرو بیشتر هم شود.

موتورسیکلت های کاربراتوری شماره گذاری نمی شوند/ تلفات 20 درصدی نقاط حادثه خیز جاده ای

افزایش موتورسیکلت سواران پایتخت در پی مشکلات اقتصادی/ چاره تردد خارج از ضابطه موتورسیکلت ها چیست؟

پرکاربردترین روشهای استعلام خلافی خودرو و موتورسیکلت

ممنوعیت ورود موتورسیکلت ها به تونل های تهران

مهلت تولید موتورسیکلت با استاندارد یورو3 تا ابتدای دی ماه تمدید شد

صنعت موتورسیکلت برنامه و چشم انداز ی ندارد/ سیاست های لحظه ای بلای جان فعالان موتورسیکلت

بازار موتورسیکلت تحت تاثیر افزایش قیمت دلار راکد است/ افزایش 10 تا 15 درصدی قیمت موتورسیکلت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی