پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تاسیس ابر کارخانه تسلا در چین

تسلا در چین ابر کارخانه جدید تاسیس می کند

تسلا در یک توافق جدید با دولت مردان شانگهای, قصد دارد کارخانه ای را در کشور چین تاسیس کند که توان تولید بیش از 500,000 دستگاه خودروی الکتریکی در سال را داشته باشد. به گفته سخنگوی کمپانی تسلا, کار ساخت خط تولید پس از توافقات نهایی آغاز می شود. پس از شروع کار ساخت خط […]

ارشیا
چهارشنبه - ۲۰ تیر ۱۳۹۷

تسلا در یک توافق جدید با دولت مردان شانگهای, قصد دارد کارخانه ای را در کشور چین تاسیس کند که توان تولید بیش از 500,000 دستگاه خودروی الکتریکی در سال را داشته باشد. به گفته سخنگوی کمپانی تسلا, کار ساخت خط تولید پس از توافقات نهایی آغاز می شود.

پس از شروع کار ساخت خط تولید, مدت زمان 2 سال طول می کشد تا تسلا بتواند در این خط تولید خودرو تولید کند. پس از آن مدت زمان 2 یا 3 سال هم طول می کشد تا خط تولید این کمپانی به نام  Gigafactory 3 به ماکسیمم تولید 500,000 دستگاه در سال برسد. علاوه بر تولید, تسلا در خط تولید جدید به تحقیق و توسعه در ارتباط با خودرو های آینده خواهد پرداخت. به گفته Elon Musk رئیس کمپانی تسلا: این اولین ابر کارخانه  کمپانی در خارج از ایالات متحده خواهد بود.

تاسیس ابر کارخانه تسلا در چین 2

به گزارش رویترز, تسلا قیمت محصولات خود در چین را به میزان 70 درصد نسبت به قیمت خودروهایش در آمریکا افزایش داده است. هم چنین دولت مردان چینی هم در جواب به تهدیدات دونالد ترامپ و وضع قوانین تعرفه ای , تعرفه های جدیدی را برای محصولات آمریکایی از جمله خودرو, وضع کرده است. اکنون تسلا با بنیان گذاری ابر کارخانه خود در چین, از تهدید تعرفه های دولت چین مصون خواهد ماند. هم چنین تسلا اعلام کرده است قصد دارد در اروپا هم ابر کارخانه های جدیدی بسازد و تعداد ابرکارخانه های خود را در سراسر دنیا به 10 تا 12 عدد برساند.

تاسیس ابر کارخانه تسلا در چین3

اخیرا کمپانی تسلا در آمریکا با مشکل کسری ساخت محصولات خود مواجه بوده است. این کمپانی قصد دارد 6000 دستگاه از مدل 3 بسازد در حالی که اخیرا 5031 دستگاه از این خودرو را تولید کرده است. طبق آمار فروش بدست آمده این کمپانی در کوارتر دوم سال  40,740  دستگاه شامل 18,440 مدل 3 , 10,930 مدل S و 11,370 مدل X ساخته است. این کمپانی اعلام کرده است که بنیان گذاری کارخانه جدید در چین, لطمه ای به فروش محصولات تسلا در آمریکا نخواهد زد.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

استفاده از گوشی موبایل به جای کلید خودرو در آینده ای نزدیک!

نسخه Performance تسلا مدل 3 تولید خواهد شد

هیوندای با جنسیس Essentia به رقابت با تسلا می رود

اجازه تست خودروهای خودران در سطح 5 در کالیفرنیا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی