پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لاستیک

سال 2020 اولین تایرهای سبز برپایه چوب وارد بازار می شود؟

شرکت میشلن فرانسه یکی از معتبرترین برندهای  تایرسازی جهانی قصد دارد تا پایان سال 2020 تایرهای سبز برپایه مواد چوبی تولید کند. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو ؛ شرکت میشلن یکی از برندهای معتبر و معروف تایرسازی در جهان قصد دارد به منظور حرکت به سمت استفاده از انرژی های پاک در صنایع […]

هادی سیانکی
چهارشنبه - ۲۰ تیر ۱۳۹۷

شرکت میشلن فرانسه یکی از معتبرترین برندهای  تایرسازی جهانی قصد دارد تا پایان سال 2020 تایرهای سبز برپایه مواد چوبی تولید کند.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو ؛

شرکت میشلن یکی از برندهای معتبر و معروف تایرسازی در جهان قصد دارد به منظور حرکت به سمت استفاده از انرژی های پاک در صنایع قصد دارد در تولید تایر از مواد چوبی بهر ببرد.

البته در صورتی  محقق شدن این امر،بدین معنا نیست که لاستیک های چوبی ساخته می شوند بلکه به جای مواد نفتی از مواد برپایه چوب استفاده می شود و آنها جایگزین مواد نفتی می شوند. در حال حاضر بیش از 80 درصد لاستیک را الاستومرهای نفتی تشکیل می دهد و شرکت میشلن قصد داد تا پایان سال 2020 لاستیک هایی را تولید کند که به جای این مواد از موارد استخراج شده ازچوب جایگزین شود.

ظاهرا میشلن تحقیقات خود را در زمینه تایرهای چوبی در برزیل آغاز کرده و بر درختان موز،کاکائو و کائوچو را کاشته تا بتواند از چوب آنها استفاده کند. طبق گفته کارشناسان میشلن تایرهای چوبی دقیقا همانند لاستیک های کنونی عمل خواهد کرد با این تفاوت که سازگاری به مزاتب بیشتری با محیط زیست دارد ضمن اینکه ارزان قیمت تر از تایرهای کنونی خواهد بود.

هنوز مشخص نیست که رویای ساخت تایرهای چوبی چه زمانی محقق می شود اما با پیشرفت تکنولوژی های جدید بعید نیست با ساخت آنها ظرف 10 سال آینده در جهان فراگیر شوند.

جراحی پلاستیک برای شورلت کامارو

تکنولوژی جدید میشلن برای ساخت تایر/ لاستیک های تخت بدون باد!

میزان باد لاستیک خودرو و تاثیر آن بر سلامت خودرو

مزایا و معایب باد لاستیک نیتروژن در خودرو

دمای بالای تابستان با لاستیک خودرو چه کار می کند؟

چرا لاستیک زاپاس بعضی خودروها نازک و متفاوت هستند؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی